IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos tsempanneille ja myötäeläjille. Olette ihania kaikki! Nyt olen vain tosi loppu ja koetan etsiä apua itselleni jaksamisen tueksi. Elämä on vaan niin epäreilua ja tällä hetkellä täysin vailla järkeä.

Tsemppiä @Nato, tosi kurjasti korona sotki sun hoidot.
Voimia sulle tosi paljon <3 voit laittaa mulle yv, jos haluat kirjotella, kuuntelen kyllä. <3

• Rakkaus
Reactions: PumpuliNumpuli
Moi! Kiitos @janitainen kysymästä, nyt kuuluu jo parempaa. Kyllä se melkonen hyperstimulaatio sitten oli ja olin sairaalassa. Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa mutta vielä on syke korkea ja päässä heittää nyt saa olla tositosi tyytyväinen ettei tehty tuoresiirtoa, huh! Oli kyllä tosi tukalat muutama päivää.

7 alkiota pääsi pakkaseen, 5x 3pv ja 2x5pv ikäisiä. Luonnolliseen kiertoon tehdään. Vaikuttaako siihen viikonloput jotenkin? Kumpa ei myöhästyis vuoto koska sitten ovulaatio menee jouluviikolle..
Sulla kun on kahden ikäisiä alkioita, niin siinä on uskoakseni enemmän mahdollisuuksia. Mulla tosiaan oli 3-päiväsiä, niin ovulaation piti osua loppuviikolle.
Mut kukas se täällä kirjoittikaan, että eri sairaaloissa lasketaan se päivät ovulaatiosta eri tavalla. KYS on tehnyt semmoisen taulukon, mistä ne katsoi, että milloin ovulaatio ja milloin sitten alkion siirto.

Tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti pääsette nopeasti siirtoon.

@Nato onpas sulla kyllä käynyt huono tuuri noiden siirtojen kanssa! :( aika kohtuutonta jo. Missä ootte hoidoissa? Ymmärrettävää toisaalta että altistuminen aiheuttaa ongelmia, mutta että pitää kaikkien hoidot sen ajaksi keskeyttää... kuulostaa siltä, että klinikalla ei ole kunnolla varauduttu mahdolliseen altistumistilanteeseen.
Pidetään peukkuja että pääsisitte tästä kierrosta siirtoon! On se vaan joskus niin pienestä kiinni.

@Lina87 huh, se sinun hyperstumulaatio oli sitten näköjään aika paha jos kerran sairaalassakin jouduit olemaan :eek: tsemppiä toipumiseen!

@janitainen mä mainitsin joskus aiemmin siitä, että HUSissa lasketaan alkionsiirtopäivä lh-huipusta (ovulaatiotestin positiivisesta tuloksesta). Eli jos lh-huippu olisi tänään niin viispäiväinen alkio siirretään viiden päivän päästä. Sitä en kyllä ymmärrä, koska eikös ovulaatio tapahdu lh-huipusta vasta yleensä seuraavana päivänä? Ja eihän se hedelmöittyminen tapahdu myöskään silloin samana päivänä vielä... joten aika outoa minusta. Tästä täytyy varmaan kysyä lääkäriltä perusteita, koska aiemmin en ole niitä saanut. Tosin mulle ei oo aiemmin tehtykään alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon, mutta nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä ja en kyllä halua, että alkion kiinnittymisen mahdollisuudet on huonot liian aikaisen siirtoajankohdan takia.

@Nato onpas sulla kyllä käynyt huono tuuri noiden siirtojen kanssa! aika kohtuutonta jo. Missä ootte hoidoissa? Ymmärrettävää toisaalta että altistuminen aiheuttaa ongelmia, mutta että pitää kaikkien hoidot sen ajaksi keskeyttää... kuulostaa siltä, että klinikalla ei ole kunnolla varauduttu mahdolliseen altistumistilanteeseen.
Pidetään peukkuja että pääsisitte tästä kierrosta siirtoon! On se vaan joskus niin pienestä kiinni.

@Lina87 huh, se sinun hyperstumulaatio oli sitten näköjään aika paha jos kerran sairaalassakin jouduit olemaan tsemppiä toipumiseen!

@janitainen mä mainitsin joskus aiemmin siitä, että HUSissa lasketaan alkionsiirtopäivä lh-huipusta (ovulaatiotestin positiivisesta tuloksesta). Eli jos lh-huippu olisi tänään niin viispäiväinen alkio siirretään viiden päivän päästä. Sitä en kyllä ymmärrä, koska eikös ovulaatio tapahdu lh-huipusta vasta yleensä seuraavana päivänä? Ja eihän se hedelmöittyminen tapahdu myöskään silloin samana päivänä vielä... joten aika outoa minusta. Tästä täytyy varmaan kysyä lääkäriltä perusteita, koska aiemmin en ole niitä saanut. Tosin mulle ei oo aiemmin tehtykään alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon, mutta nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä ja en kyllä halua, että alkion kiinnittymisen mahdollisuudet on huonot liian aikaisen siirtoajankohdan takia.
Meillä Jkl pas esimviiden päivän ikäsellä, kun ovistesti oli pe aamuna+,niin siirto oli sit to. Viimeks ovis+ lauantaina, siirto perjantaina. Eli käsittäisin että kun testi on + niin siihen alkion ikä ja yks päivä lisää.

Saanko vähän hehkuttaa omaa tilannetta, että hyvältä taitaa näyttää! Aikasemmat testit ollu herkkyys 10, tää 25.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

@Sabriiiina näyttää tosi hyvältä!!!!

Omasta navasta kantautuu huonompaa uutista. Tänään 6+3 veristä ja ruskeaa tuhrua. Saa nähdä onko nyt lopun alkusoitto. Mä olen ollut niin pienin toivein koko ajan,en vaan voi sille mitään, että tämä huolestuttaa ja paljon.

Omasta navasta kantautuu huonompaa uutista. Tänään 6+3 veristä ja ruskeaa tuhrua. Saa nähdä onko nyt lopun alkusoitto. Mä olen ollut niin pienin toivein koko ajan,en vaan voi sille mitään, että tämä huolestuttaa ja paljon.
Varmasti huolettaa, mutta mitä nyt vuosia näitä hoitoketjuja ym. Lukeneena niin monissa raskauksissa nää vuodot on ihan harmittomia.
Mulla tämän icsi-raskauden ekat vuodot oli just 6+1 ja kesti 2-3 päivää. Ensin verisenä vuotona ja siteeseen asti tuli, loppu oli rusehtavaa. Varhaisultrassa 7+1 kuitenkin kaikki hyvin, missään ei mitään mikä kertoisi miksi vuotaa. Kuitenkin vuoti joka kuukausi pikkuhiljaa hiipuen ja viimeistä kertaa joskus ennen puoltaväliä. Ei koskaan selvinnyt mistä vuoto ja kaikki oli ultrissa ym. Hyvin.
Nyt tämä suurta huolta aiheuttanut raskaus on onnellisesti ohi ja melkein 2kk ikäinen vauva on!

Ja siis mähän olin ihan rikki jokaisen vuodon kohdalla ja oli vaikea uskoa että kaikki päättyy hyvin.

Tsemppiä sulle ja muille ❤ just tässä muistelin että siitä on kohta vuosi kun meillä alkoi pitkällä kaavalla ivf. Tuntuu et se oli ihan heti sitten vasta.

Viimeksi muokattu:
Meillä Jkl pas esimviiden päivän ikäsellä, kun ovistesti oli pe aamuna+,niin siirto oli sit to. Viimeks ovis+ lauantaina, siirto perjantaina. Eli käsittäisin että kun testi on + niin siihen alkion ikä ja yks päivä lisää.

Saanko vähän hehkuttaa omaa tilannetta, että hyvältä taitaa näyttää! Aikasemmat testit ollu herkkyys 10, tää 25.

Hyvää viikonloppua kaikille
Onnea ❤❤

Älä huoli vielä, vuodot normaaleja alkuraskauksissa, mullaki ollu kaikissa kolmessa!

• Tykkää
Reactions: Liiby
Joo, niin olitkin @Tuutikki84
Mulla tosiaan oli su-iltana plussa, ja sekä ma-aamuna. Ja tosiaan torstaina otettiin sulamaan 3-päivänen ja perjantaina laitettiin 4-päivänen.

Täällä sormet ristissä @Liiby jospa se on noita harmittomia vuotoja, ja tosiaan itsekin seurannut noita plussanneiden ketjuja, niin aika monella niitä on ollut.

Ja sitten oma napa.
Unohtakaa kaikki mitä horisin kiinnittymisongelmista...on ne ongelmat ollut muualla. Hävettää ihan miten helposti tämä meni, tai no "helposti".
Mut joo, en oikein tiedä mitä ajatella.
http://aijaa.com/bo8Kio
En osaa laittaa/saa laitettua tota kuvana :D

Verikokeessa kävin eilen, mutta Kannassa sitä ei näy, enkä saanut ketään puhelimen päähän tänään. Et sen tulosta en osaa sanoa.

Joo, niin olitkin @Tuutikki84
Mulla tosiaan oli su-iltana plussa, ja sekä ma-aamuna. Ja tosiaan torstaina otettiin sulamaan 3-päivänen ja perjantaina laitettiin 4-päivänen.

Täällä sormet ristissä @Liiby jospa se on noita harmittomia vuotoja, ja tosiaan itsekin seurannut noita plussanneiden ketjuja, niin aika monella niitä on ollut.

Ja sitten oma napa.
Unohtakaa kaikki mitä horisin kiinnittymisongelmista...on ne ongelmat ollut muualla. Hävettää ihan miten helposti tämä meni, tai no "helposti".
Mut joo, en oikein tiedä mitä ajatella.
http://aijaa.com/bo8Kio
En osaa laittaa/saa laitettua tota kuvana

Verikokeessa kävin eilen, mutta Kannassa sitä ei näy, enkä saanut ketään puhelimen päähän tänään. Et sen tulosta en osaa sanoa.
Onnea <3 mäki tein vielä tänään pp8 illalla parin tunnin pidätyksellä kaupan testin ja tuli tasavahvat viivat :) maanantaina käyn verikokeissa, tuloksen saan varmaan viim tiistaina :)

@Sabriiiina ultraa aikaistettiin maanantaille vuodon takia. Muutoin ois ollut keskiviikkona. Mutta jos syke löytyy, niin kyllä kai se pitäisi olla nähtävillä 6+6, joka ultrapäivänä sitten on?
Kyllä tässä sydän syrjällään ollaan koko ajan, näemmä..
Kyllä yleensä näkyy,riippuu paljon laitteista ja ultraajasta. mutta jos ei mitään näy, älä oo siitäkään huolissas koska niin yksilöllistä. <3
Lohdutan sua sen verran, sä tuut olemaan sydän syrjällään aina lapsestasi,se ei tähän lopu.
Ootetaan rv 12, rakenneultraa,synnytystä että meneekö kaikki hyvin. kun lapsi syntyy,kasvaa,lähtee liikkumaan, hoitoon ja kouluun.. se huoli on aina toisesta.

• Tykkää
Reactions: Liiby
Hei, mun pitää nyt kysyä teiltä viisaammilta.. meillä on menossa toinen IVF-kierros. Eka oli lyhyellä kaavalla ja toinen eli tämä on pitkällä kaavalla. Nyt on menossa Synarela ja Gonal-F. Viimeksi wi ollut Synarela vaan oli Gonal-F ja Orgalutran. Miksei nyt ole Orgalutrania vai tuleeko vielä? Nyt on kolmas piikitys päivä ja viimeks kait Orgalutran tuli jo kuvioihin tässä vaiheessa?

Hei, mun pitää nyt kysyä teiltä viisaammilta.. meillä on menossa toinen IVF-kierros. Eka oli lyhyellä kaavalla ja toinen eli tämä on pitkällä kaavalla. Nyt on menossa Synarela ja Gonal-F. Viimeksi wi ollut Synarela vaan oli Gonal-F ja Orgalutran. Miksei nyt ole Orgalutrania vai tuleeko vielä? Nyt on kolmas piikitys päivä ja viimeks kait Orgalutran tuli jo kuvioihin tässä vaiheessa?
Orgalutran oli kai jarru (?) ja nyt pitkässä kaavassa synarela toimii jarruna.

• Tykkää
Reactions: Calico
En tiedä miksi tuntuu siltä kuin raskausoireet ois hiipuneet viimeisen viikon aikana. Myöskään juuri mitään vatsatuntemuksia kohdussa ei ole. Muistan ekassa ivf-raskaudessani maha oli alkuviikot usein kipeä. Nyt ei tunnu.. miltään. Vain satunnaisia nipistyksiä. Jos kokeilee alavatsaa, ei tunnut kädelläkään että kohtu ois pyöristynjt. Ei tunnu mitään. Muistan ekassa odotuksessa että sen pystyi rv7 tuntemaan kädellä kiinteänä ja pyöreänä sen luun ”alla”. Nyt en tunne mTurvotusta kyllä on, mutta tukilääkkeethän pyörii koko ajan.
Siirsin sitte ma ultran takaisin alkuperäiselle keskiviikon ajalle vain siksi, että mieskin pääsee mukaan. Vuotohan jäi siihen yhteen kertaan. Mutta mua pelottaa, että vastassa on tyhjä kohtu, koska mitään mahatuntemuksia ei ole ja haluan että mies tulee mukaan ”tuomiolle”, koska silloin hän pääsee. Eipä juuri pahoinvointiakaan ole ollut enää juuri yli viikkoon. Vain pieniä hetkiä.

Tällainen negatiivisuus, joka minussa on ollut nyt koko hoidon ajan, ei ole mulle tyypillistä. Se alkoi siitä kun pistin Gonal-f:n tukemaan kiinnittymistä ja seuraavana päivänä mun mieli syöksyi tosi mustiin vesiin eikä ole sieltä noussut. Vaikuttaakohan Zumenon ja Lugesteron näin pahasti mielialaan...

En tiedä miksi tuntuu siltä kuin raskausoireet ois hiipuneet viimeisen viikon aikana. Myöskään juuri mitään vatsatuntemuksia kohdussa ei ole. Muistan ekassa ivf-raskaudessani maha oli alkuviikot usein kipeä. Nyt ei tunnu.. miltään. Vain satunnaisia nipistyksiä. Jos kokeilee alavatsaa, ei tunnut kädelläkään että kohtu ois pyöristynjt. Ei tunnu mitään. Muistan ekassa odotuksessa että sen pystyi rv7 tuntemaan kädellä kiinteänä ja pyöreänä sen luun ”alla”. Nyt en tunne mTurvotusta kyllä on, mutta tukilääkkeethän pyörii koko ajan.
Siirsin sitte ma ultran takaisin alkuperäiselle keskiviikon ajalle vain siksi, että mieskin pääsee mukaan. Vuotohan jäi siihen yhteen kertaan. Mutta mua pelottaa, että vastassa on tyhjä kohtu, koska mitään mahatuntemuksia ei ole ja haluan että mies tulee mukaan ”tuomiolle”, koska silloin hän pääsee. Eipä juuri pahoinvointiakaan ole ollut enää juuri yli viikkoon. Vain pieniä hetkiä.

Tällainen negatiivisuus, joka minussa on ollut nyt koko hoidon ajan, ei ole mulle tyypillistä. Se alkoi siitä kun pistin Gonal-f:n tukemaan kiinnittymistä ja seuraavana päivänä mun mieli syöksyi tosi mustiin vesiin eikä ole sieltä noussut. Vaikuttaakohan Zumenon ja Lugesteron näin pahasti mielialaan...
Haluan vain lohduttaa, että mulla ei ole ollut tissi kipua lukuunottamatta mitään oireita koko raskauden aikana eli se ei tarkoita yhtään mitään. Näin myös edellisestä kahdesta lapsesta.

Tietysti ymmärrän, että huolestuttaa. Mieki olin paniikissa ensimmäiset kolme kuukautta, kun pitkän odotuksen ja hoitojen jälkeen vihdoin plussa. Tsemppiä ja toivottavasti ultrassa kaikki hyvin :)

Jonxu rv 34+6

Voi että,ymmärrän kyllä että huolestuttaa, mutta koita olla positiivisin mielin! Muista että jokaisessa raskaudessa on eri oireet ,ettei kaikki mene samalla kaavalla. Ekalta mulla oli niin hirvee pahoinvointi että jouduin tiputukseen, toisesta makasin kolme viikkoa pahoinvointi lääkkeiden tukena alussa, viime raskaus ja näköjään tämäkin hoituu sillä että syö vaikka väkisin n 3h välein, kun tulee vähääkään nälän tunne.

Ja noi kaikki lääkke tekee enemmän ja vähemmän alkuraskauden kaltaisia oireita. Ennen siirtoa aloitin luget, taisin täällä sanoakin että voisin vannoa olevani raskaana vaikka siirtoa ei oltu tehty. Nekin sivuoireet vaikuttaa yksilöllisesti, joten neki on voi tehdä enemmän ja vähemmän oireita ja loppua omaan tahtiin.
Viime rakaudessa pahoinvointi (joka ei siis ollut paha kun muisti syödä) helpotti n rv7 ja olo oli kuin ei olisikaan raskaana.
Nyt alavatsa kipuja on enemmän ja vähemmän, ihan kun menkat alkais. Johtuuko lugeista,raskaudesta vai onko siellä ees kaikki hyvin.. väkisin itsekin miettii mutta koitan olla levollisin mielin.

Koita olla kiinnittämättä huomiota oireisiin tai oireettomuuteen,varmasti kaikki on hyvin <3

• Rakkaus
Reactions: Sabriiiina
Anteeksi nyt tulee vuodatusta, mikä jonkun korvaan varmasti kuulostaa kiittämättömältä valitukselta - joten skippaa suosiolla jos ärsyttää kun raskaaksi tullut valittaa aiheesta. Ymmärrän enemmän kuin hyvin.

En vielä tiedä verikokeen tulosta, mut joo raskaana ollaan. Mulla vaan iloa asiasta lannistaa mies, ja hänen suhtautuminen koko asiaan. Ehkä voin syyttää asiasta vain itseäni. Hän on tosi ihana ja luonteva muiden lasten kanssa, ja sen vuoksi olen varma, että hänestä tulisi hyvä isä - jopa parempi vanhempi kuin minusta äiti.
Mutta. Hän siis ei ehkä alun perin olisi lasta halunnut, ja taipui asiassa minun takia. Hän ilmeisesti kokee, että olen pakottanut hänet noihin hoitohin mukaan. Sinänsä vaikea olisi oikeasti ketään pakottaa, jos hän ei purkkiin tavaraansa tee, niin :D
Ehkä itsellekin tämä plussa tuli hieman yllätyksenä, kun tästä on muodostunut eräänlainen prosessi, jota vain mekaanisesti suorittaa. Mies siis ilmeisesti toivoi negatiivista, ja tämä latistaa omaa asennetta tähän nyt todella paljon. Mietin, että olikohan tämä sittenkään hyvä idea. En tiedä haluanko lasta niin kovasti, että olisin valmis hänet kasvattamaan yksin.
Toivoisin, että tämä olisi vain alkushokkia, joka hiljalleen menee ohi, mutta... Ja toisaalta taas en usko, että ikinä antaisin itselleni anteeksi jos nyt tarkoituksella keskeyttäisin raskauden - se varsin olisi parisuhteen loppu.
Noh, luotan toisaalta eräänlaiseen johdatukseen, uskon, että asiat menevät kuten ne on tarkoitettu. Toki tässä tapauksessa tarkoitusta on kyllä lääketieteellisesti avustettu.

Äh, meinasin poistaa koko tekstin, mutta olkoot. Ei kaikilla ole niin täydellistä, mitä somekanavat on pullollaan. Katsotaan mitä lähiviikot tuovat tullessaan.
Toivottavasti teillä muilla on puolisot, jotka tukevat teitä tässä matkassa.

//vuodatus päättyy :)

@Sabriiiina ja @jonxu , kiitos kun autatte tuntematonta naista mäessä rohkaisevilla kommenteillanne!!!!!
Luulin tosiaan, että kun on jo yksi lapsi, ei tämä toiseen raskauteen liittyvät tunteet olisi niin vaikeita, mut väärässäpä olin!
@jonxu hyvää loppuodotusta sulle! Ja @Sabriiiina varmaan hyvä hcg arvo mittauksessa tänään! On sulla ollut melkoiset raskaudet, tsemppiä myös sulle näihin alkuviikkojen hermoja raastaviin olojen kuulostelu- ja vertailutilanteisiin.
@janitainen uskon että aiheesi on yleisempi ilmiö, kuin mitä ehkä täällä tulee esiin. Meillä oli miehen puolelta korkeaa kynnystä mennä tähän toiseen hoitoon. Kyllä hän toisen lapsen halusi, mutta oisi toivonut, että se olisi tullut luonnostaan, ei niin että tarvii ”tehdä se päätös ja tekemällä tehdä ja alkioita siirrellä”. Siirtoon päädyttiin, koska minä ajoin asiaa niin voimakkaasti. En tiedä onko näihin liittyvät vaikeudet yleisiä, mutta tuskin aina kaikille niin selkeitä. Miehelläsi voi olla paljon fiiliksiä, joita ei itsekään oikein tunnista, varsinkin jos eka lapsi hänelle. Lisäksi hoitoihin voi miehelläkin paljon liittyä vaikeita ajatuksia, ja ne voi näkyä ”saamattomuutena” ja passiivisuutena. Raskaus on miehelle pitkään aika epäkonkreettinen ja hän varmaan kyllä kasvaa pikkuhiljaa ajatukseen.
Mutta hyvä kun näistäkin puhutaan. Välillä kun seuraa keskustelua, tulee olo että muiden miehille on hyvin selkeää että esim hoitoihin mennään tai niitä jatketaan. Meillä tästä pas:sta keskusteltiin varmaan vuosi, ennen kuin asia eteni.

Yhteistyössä