IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko minkälaisia kokemuksia blastosiirron jälkeisistä päivistä (5pv)? Minulla siirron iltana ja seuraava päivä eli eilinen tuntui kuin alavatsani olisi taistelustanner, turpea ja vihlaisi, nippailua erilaisia. Ei mitenkään maailman paras olo. Väsytti, nukahdin ihan joka välissä - tänä aamuna heräsin, eikä noita enää ollut. Ainakaan nyt puoleen päivään mennessä. "Ihan hiljaista" -fiilis. Vanha keisarinleikkauskohdan yläpuoli on vähän oudon tuntuinen edelleen. Mutta noi arpikohdat muutenkin on erilaisia aina. Pää on aika kovilla, tsemppiä kaikille edelleen, paljon hyvää energiaa toivon teille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Nyt soittivat Naikkarilta. Tähän kiertoon ei pystytä tekemään PASia. Seuraava yritys lääkkeelliseen kiertoon. Seuraavista kuukautisista aloitan Progynovan. Eli tammikuun alkuun menee. Mutta parempi varmaan näin vaikka odottaminen ei ole yhtään kivaa...
 
Limakalvosta. Mulla myös ollut noin kuutta milliä kaikissa siirroissa, pas ollu vähemmän kuin tuoresiirroissa. Toistaiseksi ei ole napannut.

6 pv blastosiirron jälkeen on ollut reilusti nippailuja, niin oli myös osassa tuoresiirtoja, jotka siis ei onnistuneet. Tiedä häntä, olen miettinyt johtuuko vaan siitä että jotain laitetaan kohtuun vai mikä on syy.

Tällä kierroksella meillä on laitettu kaikki peliin asian kanssa. Ollaan mukana lääkärin tutkimustyötä tukevassa kokeellisessa hoidossa, josta en voi sen enempää kommentoida, mutta kaikkea jännää on koitettu. Itse olen positiivisella mielellä ja uskon, että nyt onnistuu. Virallinen testipäivä tosiaan olisi jouluaattona, mutta olen päättänyt olla onnellisesti raskaana tammikuun alkuun saakka ja testata vasta sitten. Mitään kiirettä seuraavaan hoitoon ei ole, koska jossei nyt onnistu täytyy miettiä hoitolinjauksen ja/tai paikan vaihtoa ja ehkä myös muita vaihtoehtoja (lahjasolut).

Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
@WishingUponAStar Mulla on ollut ainakin tänään (siirrosta seuraava päivä) vihlaisua ja nippailuja. Henkisesti raskasta tämä siirron ja sen jälkeen jännittäminen, että on ollut nyt tosi väsy. Hyvillä mielin olen:love:
Ihan kamalaa aikaa. Iso hatun nosto kaikille jotka tätä jo pidempään jaksaneet.

Päätin etten testaa enää yhtään itse vaan odotan kiltisti verikokeeseen 19.12.
Tätä päätöstä kesti noin puol tuntia ja tein rfsun herkän testin (illalla) ja aika pian tuli kontrolliviivan lisäksi toinen hailukka.. hyvin haalee mutta ihan silmällä nähtävä. Nyt menossa pp9.
Huomenna pakko tehdä digitaalinen, en pysty odottamaan keskiviikkoon.
 
@Haaveilija91 me ollaan ihan samassa tilanteessa! Tämän viikon maanantai kävin ultrassa ja katottiin mikä tilanne. Yksi 12mm rakkula kasvanut, lääkäri päätti että katotaan pe uudestaan. Ei ollut kasvanut yhtään, pikkurakkuloita tullut vaan paljon lisää (mulla pco). Lääkäri sanos, että ei ole järkeä irrotuspiikillä tuollaista lähtee irrottamaan ja tuhlata alkioita kun ei kroppa ole siinä kunnossa että vastaanottais mitään. Siirtyi siirto tammikuun kiertoon, lääkkeellisesti. Tarkkaa lääkettä en vielä saanut tietoon, koska lääkäri halusi vähän tutkia mun taustoja lisää ja katsoa mikä olis paras vaihtoehto. Mutta ens kierrossa kasvatettaisiin rakkuloita jollain lääkkeellä ja sit irrotuspiikki ja sitte siirto jos vaan kaikki menee hyvin.
Kyllä kans eilen otti taas päähän kun oltiin annettu vähän toivoa ennen joulua siirtoon, mutta sit taas sanotaankin että odotetaan ens kiertoon. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija91
Mulla saatiin kuusi munasolua, joista yksi oli liian pieni. Rakkuloita oli yhdeksän, mutta oisko siis viallisia/tyhjiä ja yksi oli se pienentynyt kysta. Yön aikana neljä hedelmöittynyttä. Muutama vähemmän, kuin loppukesästä..pieniä pettymyksen tunteita meinaa tulla, mutta koitan torjua ne koska tämähän on ihan kesken vielä. Tosi jännää odotella nämä seuraavat neljä päivää! Jos saadaan blasto(ja), menee pakkaseen. Tällä kertaa henkisesti ja fyysisesti rankempi prosessi, kuin aikaisemmin.
 
@Haaveilija91 me ollaan ihan samassa tilanteessa! Tämän viikon maanantai kävin ultrassa ja katottiin mikä tilanne. Yksi 12mm rakkula kasvanut, lääkäri päätti että katotaan pe uudestaan. Ei ollut kasvanut yhtään, pikkurakkuloita tullut vaan paljon lisää (mulla pco). Lääkäri sanos, että ei ole järkeä irrotuspiikillä tuollaista lähtee irrottamaan ja tuhlata alkioita kun ei kroppa ole siinä kunnossa että vastaanottais mitään. Siirtyi siirto tammikuun kiertoon, lääkkeellisesti. Tarkkaa lääkettä en vielä saanut tietoon, koska lääkäri halusi vähän tutkia mun taustoja lisää ja katsoa mikä olis paras vaihtoehto. Mutta ens kierrossa kasvatettaisiin rakkuloita jollain lääkkeellä ja sit irrotuspiikki ja sitte siirto jos vaan kaikki menee hyvin.
Kyllä kans eilen otti taas päähän kun oltiin annettu vähän toivoa ennen joulua siirtoon, mutta sit taas sanotaankin että odotetaan ens kiertoon. :cautious:
Sinulla on siis tismalleen sama tilanne kuin minulla! Mulla oli kans todella monta pientä follikkelia ja suurin juuri ton 10mm. Kiva kun on juuri samassa tilanteessa olevia!
Lohduttan itseäni nyt ajatuksella, että parempi näin ettei tuhlata alkiota tällaiseen huonoon kiertoon vaan tehdään seuraavassa sitten täydelliset kasvuolosuhteet niillä lääkkeillä. Tsemppiä sinullekin!❤
 
  • Tykkää
Reactions: julie_
@Nipsu_78 On varmaan ihan luonnollista verrata edelliseen, mutta koita ajatella että neljällä alkiolla voi saada jopa sen neljä vauvaa :love: Tsemppiä odotteluun!

Onnea plussasta :love:@AnnaEe

Olen (tietysti) jatkanut testailuja viikonlopun aikana.. Eilen oli sama tilanne aamulla kuin perjantaina, joku viivantapaisen häivähdys ehkä välillä vilahti silmissä, mutta sen pystyi kyllä laittamaan ihan hyvän mielikuvituksen piikkiin. Eilen illalla tein testin ja siinä olin jo näkevinäni paremmin jotain, vaikka ei vieläkään mitään selkeää. Mieskin oli sitä mieltä että siinä on ehkä jotain :D
Tänään aamulla sain sitten hyvin hyvin himmeän haamun testiin :)
Täällä varovaisen iloisin mielin, keskiviikon veritestihän sitten kertoo asian tarkemman laidan..
 
Onpa taas paljon asiaa! Kaikkien jutut luettu vaikken rupeakaan erikseen kommentoimaan.

Päätettiin nyt sitten kuitenkin palata vielä kertaalleen Suomeen yrittämään, just kun pääsin sanomasta ettei varmana :rolleyes:. Ei vaan jotenkin jaksa aloittaa sitä klinikan etsimistä ja ensikäyntejä ja historian selittämistä uudelleen ja uudelleen - täällä kun on klinikoista suorastaan runsaudenpulaa. Kysyin Suomen lääkärin mielipidettä siitä, kannattaako aloittaa heti tammikuussa vai pitää lisää taukoa ja odottaa helmikuuhun, katsotaan mitä vastaa. Tällä kertaa yritän varmaan etsiä jonkun halvan vuokrakämpän kuukaudeksi tai pariksi, vaikka se on varmaan aika mahdoton tehtävä...
 
@Haaveilija91 no joo, saadaan yhdessä sit jännitellä tammikuussa :love:
Ite kans jo lohdutellu itteeni, et parempi nyt sit vaan näin ja onneks tässä tulee joulu ja kaikki ennen, niin saa ajatuksia muualle ja se tammikuu on nopeemmin kun huomataankaan ;)
Se on totta. Tämä loppuvuosi menee nopeasti, kun on juhlapyhiä. kerro sinäkin kuulumisia sitten, kun tiedät miten hoitoasi jatkuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: BlackCat ja julie_
@BlackCat ja @AnnaEe varovaiset onnittelut pluusista :) Milloin ultrat? Ja saako tapausselostukset?

@Ninnupinnu voimia piinailuun :) Ja mitä lahjasoluja ajttelitte? Siittiöitä vai munasoluja? Mullahan on tammaikuussa luovutetulle munasolulla hoito :) @WishingUponAStar tsemppiä piinapäiviin sinnekin!

@Wintersun, on varmasti vaikea olla toiveikas, mutta varmasti nukutuksessa saadaan kaikki pois? Toivon sydämestäni niin!

@Haaveilija91 ja @julie_ me piinaillaan yhdessä tammikuussa :) Ja @Rusakkonen! Mun luovuttajan punktio 14.1, jos aikataulu pitää ja tuoresiirto lääkkeelliseen kiertoon 18.1. Ihanaa, että on pyhät ja aika lentää. Pidän 2,5 viikkoa lomaa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja julie_
Moi taas. Voisin päivittää omaa outoa tilannettani. Melkein pari viikkoa sitten menin PAS:n suunnittelukäynnille, jossa kävi ilmi, että mulla onkin varhainen keskenmeno käynnissä. Kunnon vuoto ei alkanut itsestään, joten keskiviikkona tarkistuskäynnille sain Cytotecit, jotka laitoin lauantaiaamuna. Ikävä kyllä vuoto ei alkanut niilläkään, joten nyt katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu...:unsure:

Nämä keskenmenot ovat sen verran kuluttavia, että meiltä tutkitaan nyt seuraavaksi kromosomit, vaikka tämä oli vasta toinen peräkkäinen keskenmeno. (1. IVF:llä saatua lapsukaista ennen oli myös kaksi keskenmenoa.)

Luin kaikki viimeaikaiset kirjoitukset ja monenlaisten tilanteiden kanssa täällä kyllä painitaan. Onnittelut onnistuneille, ja paljon jaksamista raskaamman tien kulkijoille!
 
Aloitin perjantaina Luget ja Terolutin. Mua hämää tässä kombossa se, että tässä on paljon isompi vrk-annos Lugesteronille kuin aiemmissa PASeissa joissa oli pelkästään Lugesteron. Ja tässä on lisäksi vielä Terolut. Alkoi taas epäilyttää, että onkohan lääkäri määrännyt väärin tällä kertaa tai aiemmalla kerralla.
Keskiviikkona tosiaan siirto sitten. Huomenna otetaan pikkualkioita sulamaan ja toivotaan, että niistä jompi kumpi jaksaa keskiviikkoon. Jos ei, niin keskiviikkoaamuna voi onneksi sitten sulattaa vielä 5-päiväisen siirtoon.
Vähän mietityttää tuo plussanneiden lista, johan siitä on tasan vuosi kun viimeksi plussasi ja sen jälkeen ei ole onnistumista ollut. Olisipa niin kiva nyt onnistua :) Tosiaan rahat on enemmän kuin loppu, joten tämän PASin jälkeen tulee kyllä pidempi apkollinen tauko, mikä tietysti pelottaa ja ahdistaa monellakin muotoa. Onneksi ne alkiot nyt ei toivottavasti mihinkään katoa sieltä pakkasesta.
 
Onko kenelläkään hyvää vinkkiä miten saada pillerikammoinen puoliso nielasemaan määrätyt lääkkeet. hänen pitäis ottaa kolme tablettia päivässä ja nyt viikon harjoittelun jälkeen menee hermo kummallakin. Tosta sihtikurkusta menee kaikki muu läpi, vaik kokonainen peruna, mut noi tabletit perkeleet jää pyöriin suuhun ja kurkkuun.
 
@BlackCat Ihanaa! :love: Paljon onnea plussasta! :)

ON: Siirrosta nyt 1 viikko... Kaikki oireet viittaa siihen että jos en oo nyt raskaana niin oon hullu. :eek::ROFLMAO::D No ihminenhän on psykosomaattinen olento joten varmasti mun oma pääkin tekee näitä oireita... :rolleyes::D Sen verran voisin kysyä teiltä joille on aiemmin siirretty alkio että tuleeko sen jälkeen aina raskausoireet vaikka alkio ei olisikaan kiinnittynyt...? (n) Itsellä kun ei ole aiempaa kokemusta siirrosta niin en tiedä herättelenkö turhia toiveita...? Esim. toissa iltana kun menin nukkumaan niin aivastin ihan spontaanisti ja samalla tunsin aivan järkyttävän repäisykivun! :eek: Säikähdin tietysti ihan hulluna että nytkö meni kaikki pilalle/nyt se lähti irti tms. :cry::eek: Googletin asiaa niin repäisykipu esim. aivastaessa on ihan normaalia ja myös hyvin yleistä jo ennen plussaa. o_O Onko tämä siis täysin toiveajattelua vai jospa sittenkin....... :cautious: Ääh, en kestä! Voihan piinapäivät! :ROFLMAO::confused:
 
  • Tykkää
Reactions: AuroraK ja BlackCat

Yhteistyössä