IVF-hoidoilla saadut lapset ovat sairaampia kuin tavalliset!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
asiaan sen kummemmin perehtymättä on pakko kommentoida että onko ivf-hoidoilla saadut lapset jotenkin tavallisuudesta poikkeavia lapsia, erikoisia? soaako lentää? muuttua näkymättömäksi?
:LOL: huono... mutta jos vähäänkään kysyt tosissasi niin vastaan:
ko menetelmällä alkunsa saaneet lapset eivät poikkea luomuna alkunsa saaneista lapsista muutoin kuin tuolta osin että miten raskaus on saatettu alkuun.
Mutta aina täältä löytyy joku/jotkut kenen mielestä on mielekästä lähteä aiheuttamaan mielipahaa lapsettomuudesta kärsiville...
:flower: kyllä minä tuon tiesin, kunhan halusin osoittaa tuon otsikon idioottimaisuuden :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Toistan itseäni, mutta lapsettomuus ei todellakaan johdu aina huonoista geeneistä!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Toistan itseäni, mutta lapsettomuus ei todellakaan johdu aina huonoista geeneistä!!!!
Peesaan täysillä! |O
 
Toinen IVF-lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Sulla itselläs varmaan onkin tosi hyvät geenit juu...
Meillä ainakaan ei lapsettomuus johtunut huonoista GEENEISTÄ vaan ihan muista syistä. Helppo on tänne tulla jeesustelemaan, jos itse on saanut lapsia luomusti ilman ongelmia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Itse luomusti raskaaksi tullut, mutta logiikkasi ontuu. Miksi narkomaanit ja juopot tulevat sitten raskaaksi, mikä on TODELLA väärin :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Sinun ja sinun serkkusi jutut samaa kaliiberia- tosi juntteja. Väitteissäsi ei ole mitään pohjaa m.o.t

 
pointti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Jos ei onnistu luonnonmukaisesti niin kannattaisi vähän miettiä.. ne huonot geenit jatkuu vain ja ei sekään ole hyvä juttu.
Itse luomusti raskaaksi tullut, mutta logiikkasi ontuu. Miksi narkomaanit ja juopot tulevat sitten raskaaksi, mikä on TODELLA väärin :(
no jos on narkkari ja juoppo, niin ei välttämättä silti ole syntyessään saanut paljon "sairausgeenejä".
 
-
Lapsettomuuteen voi olla joku syy, esim. miehen siittiöt ja naisen munasolut eivät "sovi" toisilleen tai naisen munasolut on huonolaatuisia. On selvää, että kun luonnonvalintaan lähdetään väkisin puuttumaan, voi seurauksena olla enemmän synnynnäisiä vammoja. "Luonnonvalinta" useammin karsii esim. heikot munasolut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Lapsettomuuteen voi olla joku syy, esim. miehen siittiöt ja naisen munasolut eivät "sovi" toisilleen tai naisen munasolut on huonolaatuisia. On selvää, että kun luonnonvalintaan lähdetään väkisin puuttumaan, voi seurauksena olla enemmän synnynnäisiä vammoja. "Luonnonvalinta" useammin karsii esim. heikot munasolut.
Mä oon ärsyttävä, kun koko ajan hyökkään vastaan, mutta ivf-hoidoissa karsitaan huonot munasolut ja suurin osa karsiutuu itsestäänkin. Ja jos miehen ja naisen solut eivät hedelmöity keskenään eivät ne laboratoriossakaan sulaudu yhteen.
 
Jännä miten nykyihmiset on vieraantuneet siitä, mikä on luonnollista ja luonnonvalintaa. Luonto karsii heikoimmat, tai karsi ainakin ennen, nythän lääketieteellä pystytään ihmeisiin. Se ei ole aina huono juttu kun parannetaan/ehkäistään kuolemaan tai vammautumiseen johtavia sairauksia, mutta lapsettomuus ei ole sairaus. MUN mielipide on, että siihen ei tulisi puuttua lääketieteen keinoin kuin erittäin harvoissa tapauksissa.

Se, että tätä mielipidettä ei täällä kestetä ja sen esitettyäni moni aina hyökkää minun persoonani vastaan on ihan ymmärrettävää. Ihmiset haluavat toisilleen hyvää ja ajattelevat lapsen "saannin" olevan joku perusoikeus vaikka näin ei ole.

 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Lapsettomuuteen voi olla joku syy, esim. miehen siittiöt ja naisen munasolut eivät "sovi" toisilleen tai naisen munasolut on huonolaatuisia. On selvää, että kun luonnonvalintaan lähdetään väkisin puuttumaan, voi seurauksena olla enemmän synnynnäisiä vammoja. "Luonnonvalinta" useammin karsii esim. heikot munasolut.
Yksi yleisimmistä syistä naisesta johtuvaan lapsettomuuteen on klamydia jota 90% sairastuneista saitastaa tietämättään eli ilman oireita ja yleensä asia huomataan vasta siinä vaiheessa kun aletaan yrittämään lapsia ja munatorvet onkin jo tukossa. Tämä ei ole mikään luonnovalinta vaan oma valinta kun ei käytä kondomia jolla asian olisi voinut välttää niinkuin omalla kohdalla kävi. Luojalle kiitos ivf hoidoista ja kahdesta terveestä lapsesta sen ansiosta. Musta tuntuu että täällä liikkuu paljon tunnevammaisia jotka luonto olisi kyllä voinut korjata pois jo alkio vaiheessa mun puolesta.

 
Faktat ovat varmasti jokaisella lapsettomuushoitoihin lähtevällä hyvin tiedossa, paremmin kuin heillä, jotka eivät apuja lasten "tekemisessä" tarvitse - nämä asiantuntijat tykkäävät silti suureen ääneen kommentoida lapsettomuudesta kärsivien ongelmaa ja hoitoja.
Melkein jokainen lapsettomuudesta kärsinyt on epäilemättä kuullut jonkun näistä reploista:
"teitä ei ole tarkoitettu vanhemmiksi"
"jumala ei ole tarkoittanut teitä vanhemmiksi"
"teille on varmaan tarkoitettu joku muu tärkeä tehtävä kun ette voi saada lasta"
"miksi ette adoptoi?"
"lapsettomuushoidot on luonnottomia, teidät pitää nyt vaan hyväksyä se, ettei teille tule lasta"
jne.
Sitten kuitenkin lähes jokainen, jonka omaan nilkkaan lapsettomuus kolahtaa, kääntää takkinsa ja alkaa miettiä hoitoja toiselta kantilta.
Mitä pahaa siinä TODELLA on, jos lääkärit auttaa luontoa onnistumaan?
Tunnen monta monituista IVF- tai PAS-hoidolla alkunsa saanutta lasta, eikä heistä yksikään ole "normaalia" lasta sairaampi; yhtälailla on flunssaa niin naapurin Maijan ja Matin "tavallisesti" alkunsa saaneilla lapsilla kuin Pertin ja Pirkon IVF-hoidolla alkunsa saaneella lapsella. Juu, otanta ei ole verrattavissa tutkimustuloksiin, jossa on seurattu kenties tuhansia lapsia, mutta tämä entisten lapsettomuusongelmaisten joukko on kuitenkin lukuisa.
Että jos saisi tällaiset julkisuushakuiset otsikoinnit vähän vähemmälle, kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Yksi yleisimmistä syistä naisesta johtuvaan lapsettomuuteen on klamydia jota 90% sairastuneista saitastaa tietämättään eli ilman oireita ja yleensä asia huomataan vasta siinä vaiheessa kun aletaan yrittämään lapsia ja munatorvet onkin jo tukossa. Tämä ei ole mikään luonnovalinta vaan oma valinta kun ei käytä kondomia jolla asian olisi voinut välttää niinkuin omalla kohdalla kävi. Luojalle kiitos ivf hoidoista ja kahdesta terveestä lapsesta sen ansiosta. Musta tuntuu että täällä liikkuu paljon tunnevammaisia jotka luonto olisi kyllä voinut korjata pois jo alkio vaiheessa mun puolesta.
Klamydian voi myös saada vakikumppaniltaan, siis esim. avomieheltään. Tällaistakin on tuttavapiirissä käynyt.

Tummennettu kohta on huomion arvoinen :attn:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Musta tuntuu että täällä liikkuu paljon tunnevammaisia jotka luonto olisi kyllä voinut korjata pois jo alkio vaiheessa mun puolesta.
No mutta nythän me ollaan asian ytimessä! :D
Ei se luonnonvalinta vaan aina ole paras mahdollinen.
|O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mikä on hömppäjuttu? Taidat olla aikamoinen insinööri-tyyppi. Miksi sä sitten mun kanssa lässytät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mä luulen, että tää arvon King of the swing näkee asian niin ettei niitä lapsia pidä saada jos ei luomuna tule jne. Mutta älä ota paisetta Onnenkantamoinen sillä noita henkseleiden paukuttajia mahtuu aina joukkoon, viisaampi osaisi pitää mölyt mahassaan ja sitähän tämä ko henkilö ei taida osata.
Älkää tehkö sellaisia keskustelunavauksia, joista ette halua mielipiteitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mä luulen, että tää arvon King of the swing näkee asian niin ettei niitä lapsia pidä saada jos ei luomuna tule jne. Mutta älä ota paisetta Onnenkantamoinen sillä noita henkseleiden paukuttajia mahtuu aina joukkoon, viisaampi osaisi pitää mölyt mahassaan ja sitähän tämä ko henkilö ei taida osata.
En ota paisetta, en :D

Närkästytti vaan toi vihjaus, että lapsettomuus olis jotenkin oma vika.. jotain uskon löpinöitä tähän asiaan niin eih :headwall:
Miksi sua liikuttaa mun näkemykset millään lailla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja IVF-lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mä luulen, että tää arvon King of the swing näkee asian niin [/b]ettei niitä lapsia pidä saada jos ei luomuna tule[/b] jne. Mutta älä ota paisetta IOnnenkantamoinen sillä noita henkseleiden paukuttajia mahtuu aina joukkoon, viisaampi osaisi pitää mölyt mahassaan ja sitähän tämä ko henkilö ei taida osata.
Tämä on tuttu mielipide monista yhteyksistä. En vain vielä koskaan ole tavannut ketään tahattomasti lapsetonta, joka olisi tätä mieltä. Itse ajattelisin, että jos ei lapsettomuutta ole kokenut, niin ei oikeastaan voi tietää miten siinä tilanteessa ajattelisi tai toimisi. Toki on heitä, jotka eivät halua hoitoihin lähteä, mutta yleensä hekin harkitsevat sitten adoptiota, sijaisvanhemmuutta tms. Eihän sekään ole lasten saamista "luomuna". Ei minun mielestäni ainakaan.
Ehdin se minäkin jo kuule luovuttaa ennen kuin ensimmäisen sain. Mulla on ollut aina sellainen periaate, että lisääntyminen pitää hoitaa mahdollisimman luonnollisesti. Jos ei tule normaalisti niin ei pidäkään tulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mä luulen, että tää arvon King of the swing näkee asian niin ettei niitä lapsia pidä saada jos ei luomuna tule jne. Mutta älä ota paisetta Onnenkantamoinen sillä noita henkseleiden paukuttajia mahtuu aina joukkoon, viisaampi osaisi pitää mölyt mahassaan ja sitähän tämä ko henkilö ei taida osata.
En ota paisetta, en :D

Närkästytti vaan toi vihjaus, että lapsettomuus olis jotenkin oma vika.. jotain uskon löpinöitä tähän asiaan niin eih :headwall:
Miksi sua liikuttaa mun näkemykset millään lailla?
Liikuttaahan suakin mun näkemykset. Kukahan se nyt tässä lässyttää ja haastaa riitaa? Ja kuten sanoit, mielipiteitähän nämä on.

Älä nyt ota liian henk.koht., että mua nyt liikuttais juuri SINUN näkemys. En edes tunne sua, mutta satut olemaan aika lailla yhtä jyrkkä mielipiteessäsi kuin minä omassani.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IVF-lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No väännä sitten rautalangasta mitä tekemistä luonnon kunnioittamisella on lapsettomuuden kanssa? Ja ei mitään hömppäjuttuja mulle kiitos..
Mä luulen, että tää arvon King of the swing näkee asian niin [/b]ettei niitä lapsia pidä saada jos ei luomuna tule[/b] jne. Mutta älä ota paisetta IOnnenkantamoinen sillä noita henkseleiden paukuttajia mahtuu aina joukkoon, viisaampi osaisi pitää mölyt mahassaan ja sitähän tämä ko henkilö ei taida osata.
Tämä on tuttu mielipide monista yhteyksistä. En vain vielä koskaan ole tavannut ketään tahattomasti lapsetonta, joka olisi tätä mieltä. Itse ajattelisin, että jos ei lapsettomuutta ole kokenut, niin ei oikeastaan voi tietää miten siinä tilanteessa ajattelisi tai toimisi. Toki on heitä, jotka eivät halua hoitoihin lähteä, mutta yleensä hekin harkitsevat sitten adoptiota, sijaisvanhemmuutta tms. Eihän sekään ole lasten saamista "luomuna". Ei minun mielestäni ainakaan.
Peesi. Jos ei ole lapsettomuutta kokenut, ei voi tietää niitä tunnetiloja jne. Itse kokenut lapsettomuuden, lopulta lapsi tuli ilman hoitoja.
Kyllä mulle jotkut tunnetilat on varsin tuttuja. Tuo on vaan sellainen asia, joka pitää hyväksyä. Kaikkea ei voi saada.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä