IVF heinä-elokuussa

Saanko tulla kirjottelemaan tänne ? =)

Meillä ois eka suunnittelu päivä 30.7.2008 ja suoraan IVF hoitoihin.
oon taustaillu täällä nyt pari kuukautta ja lukenu kaiken maailman palstoja ja koittanu tietoa onkia ja mitä enemmän olen lukenu sitä enemmän pelkään!

Taustoista sen verran että olen 29 ja mieheni 25. ollaan yritetty omaa lasta nyt 1,5 ja posittivisiakia tuloksia tullut, mutta kaikki menny kesken siinä 9-11vkolla.
Lääkärit ei osaa sanoa miksi näin käy.
Täsä nyt mietin että kannattaako näin kalliiseen hoitoon lähteä jos kuitenkin tulee taas km?
Mieheni on asiasta innoissaaan ja valmis maksamaan ittesä kipeeksi kunhan se vain onnistuisi...
Hoidot alotetaan väestöliitossa koska kunnalliseen emme pääse raskauksien takia ja näin ollen joudutaan kaikki maksamaan ite.
Mulla on munajohtimet tukossa eli se on todella hyvää tuuria jos raskaudun ilman hoitoa.
Epäilevät että olisivat tuulimuna raskauksia olleet ja jostain syystä meneet vaan niin myöhäisille viikoille ne keskenmenot...
 
Heippa kaikille!
Hiljaiseloa on tosiaan näin kesäaikana... Eiköhän taas hoitojen startattua vauhti kiihdy!

Tervetuloa Tannu mukaan! Toivotaan että nyt saat plussan nopeasti ja sellaisen joka kestää loppuun asti :)

Mustaruusu: sulla punktio tällä viikolla, eikö? Miten jakselet?

(.) Itse nautin tällä hetkellä onnellisesti välikiertoa. Elämä hymyilee ja punaviini maistuu :) ei stressiä lääkkeistä eikä piinapäivistä. Näin kesäauringon alla ihanaa tämäkin taas vaihteeksi. Varsinkin kun tietää että koko rumba alkaa taas parin viikon sisällä piikkeineen ja lugeineen...yök.

:flower: kesäisissä tunnelmissa jaksamisia meille kaikille :flower:
 


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 07.07.2008:[/color]

Mustaruusu: 4.ICSI punktio vko 28. siirto ?? pp--

Angela77: 2.IVF, punktio vko 32, siirto ?? pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio vko 32, siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio vko 32, siirto ?? pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio 32-33. siirto ??. pp--

Puoli-enkeli 1. PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio ??. siirto ??. pp--



Tannu: 1. IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
[/quote]


 
Hei kaikille IVFään ryhtyville.

Meillä näyttäisi vihdoin viides IVF/ICSI tuottaneen tulosta... Nyt on menossa jo rv 24, ja vaikka kovin varovainen olen vieläkin pitänee kohta uskoa että tämä voi tällä kerralla onnistua. :)

Minulle on aiemmista kerroista jäänyt yli avaamaton paketti Orgalutrania (käytettävä viim. 05/2009) ja puolitoista pakettia Menopuria (käytettävä ennen 01/2009). Jos joku jolla ei ole vielä mennyt lääkekatto rikki tarvitsee kyseisiä lääkkeitä, lähetän ne mielelläni.

Tsemppiä kaikille hoitoihin,
t. Yritystä

 
Hei!

Tervetuloa mukaan uudet, ja onnea sinulle yritystä, ja kaikkea hyvää loppuraskauteen! Toivottavasti tuäältä tullaan perässä isolla joukolla.

Eilen olin taas ultrassa, ja solut on kasvaneet sen verran hitaasti että punktio on vasta perjantaina ja siirto manantaina, jos siihen päästään. Mutta hitaus ei liene huono asia - viimeksikin ne kasvoivat hitaasti ja juuri silloin plussasin. Soluja näytti nyt olevan ainakin 9 kpl ja olivat hyvin tasakokoisia. Määrä siis sinänsä on ihan ihanteellinen, liian iso määrähän voi huonontaa solujen laatua. Jostain syystä meillä vain ne jakautuu kovin huonosti.

Olotila on edelleen ihan normaali, mulle ei yleensäkään tulee kummoisia oireita näistä lääkkeistä, onneksi. Pystyy siis nauttimaan kesälomasta ihan täysillä hoidosta huolimatta, hyvä niin.
 
Hanneli-78:Me ollaan hoidossa Helsingissä naistenklinikalla. Muuten olen aina ollut tyytyväinen heidän kohteluun ja hoitoon mutta toi viime kerta oli vähän mitä oli...

Täällä eilen alotettu Synarela ja ah miten ihanaa se on ku se lääke valuu nieluun ja polttelee... :LOL: No pieni vaiva tulokseen nähden!Yritän täällä pitää tsemppiä yllä että tää on se kerta mistä me onnistutaan.Ei tästä muuten mitään tule.

Ja Tannulle tervetuloa mukaan!



 
Mustaruusu: kuulostaa hyvälle! Ei sillä enää parilla päivällä väliä jos lykkääntyy. Kunhan saat hautoa rauhassa :D Toivotan sulle jo nyt tsemppiä punktioon sekä siirtoon, koska en pääse kirjoittelemaan loppuviikolla.

Alexandrialle tsemppiä sumutteluun. Mulla on sama tutina, että tällä kerralla onnistuu! Toivottavasti on enne eikä turhaa toivoa... Ollaan varmaankin samalla viikolla punktiossa, joten perässä tullaan -odottelen vielä kierron alkua, koska mulla on lyhyt hoito.
 
Kiitoksia matilda2008 tsempistä, se lämmittää aina mieltä! :hug:

Mustaruusulla on jo ylihuomenna punktio!Jännittää varmastikin? Hienoa että saadaan ensimmäinen vauvantaimi istutettua ja kohtahan sitä kuunnellaan positiivisia tuloksia :D
 
Eipä taida olla mitään kovin positiivisia uutisia luvassa. Punktio meni ihan hyvin, mutta jostain syystä osa rakkuloista oli tyhjiä ja vain 4 solua saatiin. Meillä on yleensä käynyt niin iso kato alkioissa, että on epävarmaa päästäänkö edes siirtoon. No, ei se auta kuin odotella viikonlopun yli, sittenhän se selviää. Menopur ei sitten ilmeisesti sopinutkaan mulle vai mistä sitten johtuikaan, Gonalilla on soluja tullut aina paljon enemmän.

Parempaa onnea muille!
 


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 07.07.2008:[/color]

Mustaruusu: 4.ICSI punktio vko 28. siirto ?? pp--

Angela77: 2.IVF, punktio vko 32, siirto ?? pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio vko 32, siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio vko 32, siirto ?? pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio 32-33. siirto ??. pp--

Puoli-enkeli 1. PAS vko 33-34, siirto ?? pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio vko 35-36. siirto ??. pp--



Tannu: 1. IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
[/quote]


[/quote]

 
[/b]Tannu tervetuloa joukkoomme! :wave:

Voi ei
Mustaruusu. Nyt pistetään peukut ja ukkovarpaat pystyyn, että pääsette siirtoon. Tää on kyllä välillä melkosta lottoo,kun mietitään millanen hormonihoito ois paras kullekin. Tulehan kertoon kuulumisia, kun tiedät tilanteen. :hug:

Mulla alko vihdoin ja viimein kesäloma.
Matildan nauttima punaviini ei varmaankaan tekis pahaa tässä tilanteessa. :)

Vielä ois muutama päivä kärvisteltävä tässä Suomen "kesässä" ja soitten pääsee Kreetan auringon alle. Ja heti matkalsta paluun jälkeen napsahtaa ensimmäinen menopur vatsanahkaa. En ookaan pistänyt yli puoleen vuoteen, joten vähän jänskättää. Kaipa se menee vanhasta muistista samoin kuin pyörällä ajo. :whistle:

Lepposaa sunnuntaita! :heart:
 
Mustaruusu: :hug: toivottavasti pääsette siirtoon!Tule huomenna kertomaan kuinka kävi?

Hanneli-78: Mä oon NIIIN kateellinen teitin kreetalle lähdöstä.Mulla loppuu loma tänään... :kieh: Onneks ens kuussa on vielä 1 lomaviikko pitämättä :D

Oma napa: Kuukautiset alko tänään, hyvä niin ni ei sitten hoito siirry. Ja synarelan sumuttelut jatkuu samalla mallilla. Puolentoista viikon päästä alkaa Puregon pistokset.Sitä odotellessa...
 
Morjens ja kiitos :)

Oon miehen pyynnöstä koittanu olla pois täältä etten turhaa jännitä tulevaa...
Mutta voitteko te vähän valaista tyhmää...
Tiedän perus periaatteen miten toi IVF hoito menee MUTTA kuinka kauan kestää ennen kuin esim. siirtoon päästään ja päiviä laskemaan ja testaamaan ?
koitin näitä juttuja kysellä jo viimeksi kun käytiin lääkärillä mutta se ei kertonut kuin hinnan :/
Meillähän on se suunnittelu aika vasta 30pvä mutta en millään jaksais oottaa sinne asti.. Ja sitten mihin mun pitää siellä varautua/tietää?
Tunnen itteni todella blondiksi :LOL:
 
Tannu: Meillä IVF on tehty joka kerta pitkän kaavan mukaan ja sillon se kestää kuukautisista (ne ekat josta hoito alkaa) niin 1,5kk kunnes alkio on siirretty eli 2kk kunnes tietää tuloksen. Näin meillä on menny joka kerta.

Mitenkäs mustaruusulle kuuluu?Kuinka kävi siirron kanssa?
 
Kirjoitin jo kerran mutta viesti taisi kadota..?

Päästiin siirtoon. Neljästä solustani vain YKSI ole hedelmöittynyt, mutta siitä yhdestä onneksi kehittyi ihan kelpo alkio, ja se siirrettiin tänään. Nyt sitten vain piinailemaan! Yritän kyllä olla ajattelematta asiaa, ja kyllä se nykyisin jo onnistuukin ihan hyvin kun on jo monta hoitoa takana ja "alkuinnostus" hävinnyt aikoja sitten.

Tannu hoitoja on kahta sorttia, pitkää ja lyhyttä kaavaa. Mulle on tehty kumpiakin. Lyhyt kaava on mulla kestänyt lääkkeiden aloittamisesta tuloksen selviämiseen noin kuukauden, pitkässä kaavassa menee lähemmäs 2 kk. Tässä nyt meneillään olevassa hoidossa aloitin sumuttelut muistaakseni 7.6., ja testipäiväni on 28.7. Ihan tarkkaan ei pituutta etukäteen teidä, koska se riippuu miten munasarjat reagoivat lääkkeisiin ja miten nopeasti follikkelit kasvavat.
 
Juu, eli siis ilmoittautuisin mukaan tähän pinoon. Kesäkuun ivf pinossa olin, ja siis epäonnistumisen myötä elokuussa tarkoitus siirtää alkio tai kaksi pakasteesta. Saatiin siis edellisessä ivf:ssä kaksi pakkaseen ja toivottavasti nyt sitten selviäisivät sulatuksesta, tai edes toinen selviäisi. Luottamus on meillä jo aika pohjamudissa. Tämä on siis toisen ivf:n pas. Ekasta ivf:stä ei saatu mitään pakkaseen. niin ja historiaa ennen ivf hoitoja:
Vauvaa alettiin "yrittämään" 2006 heinäkuussa. 2007 huhtikuussa tutkimuksiin, joista ei mitään syytä löytynyt. Miehen simpat tosi hyviä, mun kaikki arvot hyviä ja aukiolotutkimuksessa johtimet avoimet. Söin muistaakseni 3 kiertoa clomeja- ei onnistumista, siirryttiin inseminaatioon clomien avustuksella. Neljännestä inssistä vihdoin plussa, mutta km rv 5+3. Tehtiin vielä kolme inssiä siinä toivossa että tärppi tulisi uudestaan, mutta ei mitään. Nyt siis vauvaa Tehty isolla T:llä jo kaksi vuotta ja hoidoissa juostu ihan tarpeeksi.

Ollaan molemmat tosi väsyneitä jo ja varmoja siitä että tuskin enää onnistuu. Täälläkin palstoilla porukka plussaa ekasta ivf:stä, miksei me vaan onnistuta. Vauva ois niin toivottu...Tuntuu että kaikki läheiset ympärilläkin toivoo sitä nyyttiä meille sanoinkuvaamattoman paljon, että sekin satuttaa joka kuukausi vielä enemmän kun joutuu heillekin kertomaan näistä epäonnistumisista :snotty: Noh, sovittiin miehen kanssa että tän passin jälkeen menen lisätutkimuksiin, vasta-aine, hyytymis ja kromosomi ja jos niistä ei mitään löydy niin sitten tämä vuosi yritetään vielä ennen kuin otetaan yhteyttä adoptioneuvontaan. Emme vaan osaa kuvitella elämää ilman omaa lasta, eikä adoptio ole mielestämme millään lailla huonompi vaihtoehto. Itseasiassa olen jo nuoresta asti haaveillut adoptiosta - voih, se olisi myös ihanaa. Pieni suklaasilmä nyytti :D

Niin ja siis ikää mulla 25, miehellä 27. Ja hoidoissa yksityisellä.
 
Mustaruusu: Hienoa että pääsitte siirtoon asti!Nyt vaan sitten piinaillaan...Olikos se sun testipäivä 28.7?Vai muistanko väärin?

Merikeiju: tervetuloa mukaan. Samanmoisia tuntemuksia sulla kun mulla täällä suunnalla. Se ei kyllä pidä paikkaansa että kaikki täällä plussais ekoista hoidoista.Tämä ketju on ainakin pitkänlinjan hoitolaisista koostuva. Mutta ymmärrän sua ihan täysin. Me ollaan miehen kanssa ajateltu että käydään nää julkisen puolen hoidot läpi ja sitten saa vauva-asiat loppua. Nyt ollaan kohta 4 vuotta tän asian parissa oltu ja alkaa riittämään.Toki sen oman lapsen haluaisi mutta jossakin kohtaa meidän on pakko sanoa että se ei nyt vaan meille tule tapahtumaan...

Toivotaan nyt kuitenkin ennen kuin täysin masennutaan että nämä hoidot olis ne hoidot josta me kaikki saatais tulos.Koskas teillä on tarkoitus se PAS olla?
 
Alexandria Ens tiistaina lekurikäynti. Pas luultavasti ens kiertoon, eli veikkaisin vkoa 34. Miten ihmeessä saisin edes pienen hitusen uskoa taas luotua seuraavaan koitokseen...? :ashamed: On tosi väsynyt olo tällä hetkellä näihin hoitoihin... :(
 
Merikeiju tervetuloa mukaan myös munkin puolesta. Oon sun juttuja jo lueskellukin tuolla pömppisten puolella. Todella ikävää, että negasit. Nyt uusi suunta kohti uusia hoitoja. Kyllä nyt olisi myös sinun vuoro saada se plussa. :hug:

Tulin sanomaan heipat myös tänne, koska huomenna suuntaan kohti Kreetaa. Reilun viikon päästä tuun sitten taas lukeen teidän kuulumisia. Pääsen itsekin pitämään 26.7, joten siitä se jännitys sitten täälläkin alkaa. 1.8 ois sitten eka ultra. Ennen kovia koitoksia aion nauttia täysin siemauksin reissusta.

Heissulivei! :wave:
 
Merikeiju: Onnea tulevaan PAS:iin.Siihen ei onneksi ole ihan hirmuisen pitkä matka enää. Oletteko ajatelleet pitää taukoa hoidoista kun olette molemmat väsyneet? Me sillon pahimman masennuksen aikana puhuttiin tauosta mutta sitten kuitenkin löydettiin se "into" jatkaa vielä. Itsellä oli sellanen olo että mieluummin nyt ne hoidot pois alta jotta pääsee sitten käsittelemään ja suremaan tätä lopullista lapsettomuutta ja suunnittelemaan elämää kaksin. Saa nyt sitten nähdä kuinka käy seuraavan kuukauden sisällä...

Hanneli-78:Hyvää kreetan matkaa!Varmaan mukava kun saa nollata ajatukset ennen niitten pistosten alkua!Siitä on hyvä pohja lähteä rakentamaan.

Oma napa: Ei uutta.Synarela jatkuu,ensi viikolla lääkäri.
 
PP 8 tosiaan menossa täällä Oireita ei ole, enkä ole niitä kyttäillytkään. Mulla kun on nyt kokemusta jo sekä negoista että plussasta, ja ei ne kyllä ole oireiltaan eronneet mitenkään toisistaan. Sillä ainoalla kerralla kun plussasin, tissit kipeytyi vasta testipäivän jälkeen. Eli ihan rauhassa täällä vaan odotellaan testipäivää.
 

Yhteistyössä