Itsevarmuus viehättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla kokemuksia itsevarmojen miesten puolisoilta. Miten itsevarmuus puolisossanne näkyy (sosiaaliset tilanteet, kahdenkeskiset tilanteet, työtilanteet ym.) Puolisoni on todella huonon itsetunnon omaava. Sosiaalisissa tilanteissa on yleensä hiljaa, vastaa lyhyesti jos joku jotain kysyy. Välttelee tilanteita joissa joutuisi olemaan ”esillä” (kuten vaikka kirkkohäät).

Puolison heikko itsetunto ja sosiaalisten taitojen puute on minusta alkanut tuntua aika rasittavalta. Mielummin menen kaikkiin juhliin ja tilaisuuksiin ilman puolisoani. Tiedän, etten voi ihmistä muuttaa mutta kaihoisasti olen seurannut ystävieni puolisoita, jotka ovat jotenkin niin itsevarmoja ja kohteliaita ja tilannetajuisia. En tiedä olenko itse muuttunut vuosien myötä, kun en muista että nuorempana tämä olisi minua haitannut..

Mies ei ole tyhmä, päin vastoin.. olisi kiva vaan joskus että toisi viisauttaan ja keskustelutaitojaan muillekin esille kuin minulle. Hänellä on vaan niin huono itsetunto että tivaa varmistusta rakkaudestani häntä kohtaan päivittäin.

Yhteistyössä