itsetuntopaineet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nennuliii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nennuliii

Uusi jäsen
05.06.2012
8
0
1
Haluaisin vähän avautua näistä mun itsetuntopaineista.. eli oon siis melkeen täysikänen tyttö ja itseni mielestä lihava. Ja tämä oikeasti häirtsee minua niin paljon! tuntuu että aina kun joku katsoo minuun päin että ne katsova että hyi minkä näiköinen tuo on . En tajua mistä tämä on lähtenyt koko teini-iän olen tuntenut tällaista. Ainoastaan sillon kun olen seurustellut nämä paineet ovat menneet pois mutta ku nämä mun parisuhteet ei oo oikeen toiminu niin on nuo paineet lisäytyneet. Tuntuu että en ole kenenkään silmissä viehättävä.. voisko joku auttaa? mitä pitää tehdä että en tunne tällasia paineita? ne vaikuttavat myös joka päivään ja myös vaatetukseeni. En voi käyttää tiettyjä vaatteita koska en viihdy niistä ja näytän niissä itseni mielestä niin lihavalta että en kehtaa pitää näitä vaatteita.

Viimeksi muokattu:
keskity enemmän ulkomaailmaan ja vähemmän itseesi. nuorista varmaan neljä viidestä kokee noin, ellei useampi. aikuisen elämä kiireineen ja hyödyksi olemisen kokemuksineen auttaa asiassa.

nuorena ihminen kuvittelee, että elämä on saavuttamista ja mitanottoa. keski-ikäisenä huomaa, että se on jatkuvaa itsekasvatusta ja joko hyviä tai huonoja vuorovaikutustaitoja. ja omien velvollisuuksien hoitamista parhaalla taidollaan. nuorena ihminen on kapitalistin saalista ja hassutettavissa jatkuvaan tyytymättömyyteen. keski-ikäisenä alkaa jo ymmärtää, että sisäinen tyhjyys ei shoppaamalla täyty.

opettele katsomaan asioita yleisemmällä tasolla, niin nuoruuden itsekeskeisyys on helpompi karistaa.

Ei kai sellaista ole olemassakaan kuin itsetuntopaineet. Ongelmasi on huono itsetunto. Itsetuntopaine tarkottaisi sitä, että toiset painostavat sinua hankkimaan hyvän itsetunnon.

Emmie usko, että kukaan sen erityisemmin sua katsoo inhoten. Yritä taltuttaa ne omat ajatukset, ne ovat pahin vihollisesi. Sie oot mahtava omana itsenäsi ja maailma saa tunnustaa sin erinomaisuuden - ei ole sin ongelma, jos joku yksittäinen ihminen ei sinusta pidä.

Ole itsellesi hyvä, opettele ensin pitämään itsestäsi, sitten rakastamaan itseäsi. Väläytä upea hymy kaikille, jotka yrittävät nujertaa sinut. Nauti kesästä ja auringonpaisteesta. Äläkä ryhdy parisuhteeseen vain itsetunnon kohottamiseksi, semmonen voi pahasti osua omaan nilkkaan. Järjestys on toinen: itsetunto ylös ja sitten sin arvoinen kumppani, jota ilman et voi elää. <3

Yhteistyössä