Itsensä kiduttamista (laihdutus+ ruoka)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TBXL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TBXL

Vieras
Oon kittuuttanut monta viikkoa vähällä energialla (laihtumista ei silti tapahtu!), tänään ajattelin heittää pyyhkeen kehään ja lääkäri + rav.terapeutti saa tehdä ihmeitä, että jaksaisin vielä tätä jatkaa.. :(
Olen menossa lounaalle (olen näinä viikkoinan syönyt aina vaan salaatin, yhden kerran otin kebabin salaatilla) ja nyt tekisi niin kovasti mieli ottaa kebab ranskalaisilla! Voi kauhea tätä mielitekoa... järki sanoo, että ei ranskalaisia tai riisiä, ota salaatilla jos on pakko saada kebabia. Voi helve.... kun ihminen on heikko ja lihan himo niiiin vahva :D

Annanko mennä, otanko järjen mukaan vai menenkö loppujen lopuksi ollenkaan kebebille, jos menisikin kotipizzaan * nieleskelyä*

Mikset syö KOTIRUOKAA???

Ei ihme jos et laihdu, jos sulla on vaihtoehtoina vaan tuollaisia ruokia. Se salaatti voi olla hyvin lihottavaa jos laitat siihen sen salaatinkastikkeen ja syöt järjettömästi patonkia sen päälle. Epäterveellistäkin vielä. Syö kunnon kanankoipi, riisiä ja sitten se salaatti ruisleivän kanssa. Siten ehkä saat laihdutettuakin.

Mä oon ite laihduttanut maaliskuusta kohta 15 kg eikä mun ole tarvinnut kieltäytyä mistään. Nytkin ens maanantaina mennään tytön kanssa pizzalle muttei me tuolla ravata yhtenään, vaan joka toinen kuukausi. Enkä syö karkkia, suklaata, sipsejä. Kyllä sitä laihiksellakin saa herkutella kun palaa sitten ruotuun. Mullakin meni täytekakkua viime viikonloppuna kahtena päivänä masuun ja se mun liikkuminen viime viikolla oli vähäistä niin ei ollut tippunut kuin 100 g mutta en mä siitä jäänyt miettimään sitä vaan nyt sitten liikutaan tällä viikolla enemmän ja syödään vähemmän makiata. Ja jätski on sellanen mitä mä syön kesällä, laihdutin sitten tai en.

Voimia sulle. Älä jätä aloitettua laihdutusta kesken. Muutamassa viikossa ei iisakin kirkkoakaa rakennettu. Jos on ylipainoa, karista se. Itselläni sama homma menossa.

10kg pois, niin sitten alkaa taas akka kulkemaan!!

Laihduttaessa tärkeintä on elämäntapojen muuttaminen, ei saa ajatella sitä luopumisena. Keksit jotain parempaa niiden ranujen tilalle.

Ja ranskalaiset, rasvasta nostetut tärkkelyspötköt, yök. Pakastettuina muutaman vuoden, sitten ihminen kuorruttaa ne rasvalla, ja vetelee naamaan. Hyi hitto....kuka noita elääkseen tarvii?? Ja kalapuikoissa sama. Hyi hitto....

Hyviähän ne rapeat ranut on suuhun, muttei niissä ole mitään, mitä immeinne tarttee.

VOIMA ON NOPEUTTA, JA NOPEUS VOIMAA. ET SYÖ PASKAA. VAAN RAVITSEVAA RUOKAA.

Syömällä salaattia laihtuu ihan varmasti. Jos taas syö ihan liian vähän, menee elimistö säästöliekille ja se ei ole hyvä juttu. Syö vähän, terveellisesti ja monipuolisesti ja liiku sopivasti

Kukaan ei sano että laihdutus olis helppoa. Taistelutilanteita on vielä monesti. Mee vaan pizzalle, mut opettele syömään kevyesti, esim. pizza puolikkaalla juustolla ja syöt vaan puolet siitä. 1 pizza jossa normi juusto on 1000kcal ja kun vähennät puolet juustosta niin se on -200kcal ja kun syöt vaan puolet (mistä tulee kyllä täyteen niin sillon syöt vaan 400kcal ja se on ihan normaali ruuan kalorimäärä. Eli toi esimerkkinä että mistään ei tarvi luopua mutta määrät ja laatu järkeistyy niin se on jo alku. Tsemppiä! Älä lopeta kun olet alottanut :hug: Näin ollen minä -32kg :D

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Syömällä salaattia laihtuu ihan varmasti. Jos taas syö ihan liian vähän, menee elimistö säästöliekille ja se ei ole hyvä juttu. Syö vähän, terveellisesti ja monipuolisesti ja liiku sopivasti

Ei vaan syö kunnolla reilusti terveellistä ruokaa, niin ei tule mielitekoja. Vähennä näkyvää rasvaa. Syö salaattia, mutta jätä kastike pois. Syö täysviljatuotteita, laita vähärasvaista leikkeleitä jne. Itse salaatti ei laihduta, jos se ei näy muussa ruokailutottumuksissa.

Kuten sanoitkin, jos syö liian vähän, niin se saa kehon säästöliekeille, eikä paino tipu.

Yhteistyössä