Itsemurha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies vailla menneisyyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies vailla menneisyyttä

Vieras
Saurin mielestä suomalaista asenneilmastoa kuvaa suhtautuminen itsemurhiin. Hänen mukaansa itsemurhien vähentäminen ei herätä juuri minkäänlaista poliittista kiinnostusta, vaikka itsemurhan uhreja on vuosittain yli kolme kertaa enemmän kuin liikennekuolemia.

Pekka Sauri: Hallituksen tartuttava mielenterveysongelmiin - Ilta-Sanomat

Rankka lapsuus, koulukiusaamista, alkoholiongelmia ja elämä täynnä pettymyksiä niin parisuhderintamalla kuin työelämässä. Minulla on aina ollut unelmia, mutta yhteiskunta ja ihmiset ovat olleet raakoja ja näyttäneet hänelle elämän raadollisen puolen, se on jättänyt syvät arvet ihmiseen, muiden ymmärrys häntä kohtaan on aina ollut väheksyvää ja vähättelyä hän on saanut kuulla jo lapsuudesta asti, tästä huolimatta hän on aina noussut jaloilleen jotenkin ja rakentanut pikkuhiljaa itselleen parempaa elämää.

Tässä yhden miehen tarina. Kaikkien tarina ei pääty yhtä onnellisesti.

Tiedän, että monia ihmisiä on kohdannut suuri suru läheisen itsemurhan takia, kuten myös minua. Mitä me voisimme tehdä, että itsemurhat vähenisi tässä maassa ja miten te olette käsitelleet tämän suuren surun. Olen ihmetellyt minkätakia tästä aiheesta ei juuri koskaan keskustella vaikka melkein kaikkia suomalaisia tämä aihe koskettaa jollain tavalla.

Aiheesta ei varmaan keskustella, koska se tuntuu edelleen olevan jonkinlainen tabu yhteiskunnassamme. Lisäksi usein yksilön itsemurhaa ei mielestäni nähdä tarpeeksi laajasti; asia kuitataan helposti itsemurhan tehneen heikkoutena ja itsekkyytenä, eikä edes haluta laajemmin käsitellä ja miettiä syitä, jotka itsemurhaan ovat johtaneet!

Aiheesta ei varmaan keskustella, koska se tuntuu edelleen olevan jonkinlainen tabu yhteiskunnassamme. Lisäksi usein yksilön itsemurhaa ei mielestäni nähdä tarpeeksi laajasti; asia kuitataan helposti itsemurhan tehneen heikkoutena ja itsekkyytenä, eikä edes haluta laajemmin käsitellä ja miettiä syitä, jotka itsemurhaan ovat johtaneet!

Olen ihan samaa mieltä, tässä maassa pitäisi käydä kunnon keskustelu tästä aiheesta. Itsemurhaluvut ovat niin järkyttävät, että olisi joskus aika puuttua tähän ongelmaa, joka koskee niin monia.

Niin koetaan häpeänä jos suvussa itsemurhia. Toivotaan vaan ettei omaan lähipiiriin satu moinen tabu. Olen tämän huomannut. mennään kuin päättömät kanat vaan eteenpäin omaa etua ajaen. Se on tämä yhteiskunta! Kun kysyin psykiatrilta mielipidettä kiusaamiseen ja vittuiluun niin sanoi, että ihmiset on vaan niin itsekeskeisiä eikä pystytä ryhmätyöskentelyyn. Näen saman asian tässä. Koskakohan ihminen jalostuisi henkisesti tarpeeksi? Vasta sitten luulen että olisis mahdollisuus maanpäälliseen paratiisiin tai omaan paratiisiin.

Niin koetaan häpeänä jos suvussa itsemurhia. Toivotaan vaan ettei omaan lähipiiriin satu moinen tabu. Olen tämän huomannut. mennään kuin päättömät kanat vaan eteenpäin omaa etua ajaen. Se on tämä yhteiskunta! Kun kysyin psykiatrilta mielipidettä kiusaamiseen ja vittuiluun niin sanoi, että ihmiset on vaan niin itsekeskeisiä eikä pystytä ryhmätyöskentelyyn. Näen saman asian tässä. Koskakohan ihminen jalostuisi henkisesti tarpeeksi? Vasta sitten luulen että olisis mahdollisuus maanpäälliseen paratiisiin tai omaan paratiisiin.

Onko yhteiskunta niin sairas, että kaikkia ei ole luotu elämään tälläisessä yhteiskunnassa.

Yhteistyössä