Itsekkyydellä ei ole ilmeisesti mitään rajaa

mamma
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
 
Etkö ymmärrä lainauksia?
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen nainen ja turvallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen nainen ja turvallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
IDIOOTTEJA tuommoiset äidit sanon minä! Itse olen ennen polttanut kuin korsteeni, mutta lopetin välittömästi kun testi oli positiivinen! Oli mulle itsestäänselvä päätös, oli todella hyvä syy lopettaa! Mieli kyllä teki, etenkin tietyissä tilanteissa oli tosi vaikeaa olla ilman, mutta ajatus sätkivästä minun myrkyttämästä vauvasta ei tuntunut kivalta! En olisi itselleni ikinä antanut anteeksi jos olisin yhdenkin sauhun vetänyt, enhän halua lapselleni muitakaan myrkkyjä!!! Mielestäni ihminen joka on noin itsekäs, on liian itsekäs äidiksi! Jopa mieheni lopetti tupakoinnin ennen vauvan syntymää, ottakaahan mallia meistä :)
joopa joo, ketään ei kiinnosta toi sun elämän tarinas ja sädekehän kiillottaminen.



Päinvastoin: ketään ei todellakaan kiinnosta teinien sepustukset.
äläpäs viitsi esittää. äsken esitit lääketieteen ammattilaista. sinun kirjoituksesta näkee että et ole itse kuin peruskoulun kynyt, ja ehkä amiksesta siivousalan tutkinto. että ne sinun lääketieteellisestä pätevyydestä antaa diagnooeseja.





Nuori ikäsi ja perhetaustasi ja oma kouluttamattomuutesi tulee täysin ilmi kirjoituksistasi ja "aivoituksistasi". Et mitenkään ole pätevä arviomaan mitään/ketään. Oman koulutukseni ja meriittini tiedän, joten voin aivan puhtain paperein tehdä diagnoosini. JA sinun diagnoosisi on kaikille täällä jo selvä. Tarvitset hoitoa. Mahdollisesti olet jo ollutkin jonkin sortin sellaisessa.
En tiedä miksi tämä oli mun kirjoittaman tekstin alla, koska mä en ole kirjoittanut lääketieteestä yhtään mitään, VAIN oman mielipiteeni! Että kattokaa vähän kuka on kirjoittanut ja mitä!




ei ole sinun tekstisi alla, vaan sulle vastattujen alla.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Ai ai ai:
Siis onhan se niin, että tupakoitsija on itsekäs, omahyväinen luuseri. Jos koukkuun jää eikä pysty irrottautumaan siitä myrkystä, niin puuttuu kantti ja itsekuri. Huonon ja heikon ihmisen piirteitä tosiaan. Jos ei välitä itsestään, niin muista pitäisi välittää. Etenkin omista lapsistaan. Ja on todellakin typerää tulla väittämään, että oma tupakointi on vanhempien tupakoinnin syytä. Ihan samalla tavalla voisi sitten syyttää alkoholismistaan juoppoja vanhempia. Kyllä se kaikki omasta itsestä lähtee, siitä, miten heikko tai vahva on. Ja oma heikkous pitää pystyä tunnustamaan ja hakea apua jos ei omin voimin selviä.
Onko ne mielestäsi sitten vahvan ihmisen piirteitä? Ja onko tupakointi itsestäänkään välittämistä, loppujenlopuksi? Mielestäni ei ole yhtään hyväksyttävämpää juoda raskausaikana jos sitä tarkoitit? Lapseni saa kyllä aikuisena itse päättää polttaako tai juoko, mutta en näe sitä omaksi tehtäväksi että minun pitää myrkyttää lastani jollain! Eihä se tarkoita nimittäin myöskään sitä että jos itse en ole raskausaikana polttanut tai muuten, ettei lapseni ala koskaan polttaa...
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Huomaa että koululaisilla on kesäloma. :xmas:
Ihanaa vetäöä tää kortti aina esiin; katsos kun kukaan aikuinenhan ei pidä tupakointia paheksuttavana
Rouva Rajatapaus taisi tarkoittaa nyt noita ihmisiä, jotka haukkuivat tupakoiMATTOMIA. Eli hän on siis raskausajan tupakointia vastaan. Lukutaito...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
Samaa mietin. :eek:
Uskon myös siihen, että jos vain haluaa lopettaa, pystyy siihen kyllä. Enkä pidä sitä heikkoutena ettei pysty, vaan tahdon puutteena.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Ai ai ai:
Siis onhan se niin, että tupakoitsija on itsekäs, omahyväinen luuseri. Jos koukkuun jää eikä pysty irrottautumaan siitä myrkystä, niin puuttuu kantti ja itsekuri. Huonon ja heikon ihmisen piirteitä tosiaan. Jos ei välitä itsestään, niin muista pitäisi välittää. Etenkin omista lapsistaan. Ja on todellakin typerää tulla väittämään, että oma tupakointi on vanhempien tupakoinnin syytä. Ihan samalla tavalla voisi sitten syyttää alkoholismistaan juoppoja vanhempia. Kyllä se kaikki omasta itsestä lähtee, siitä, miten heikko tai vahva on. Ja oma heikkous pitää pystyä tunnustamaan ja hakea apua jos ei omin voimin selviä.
Onko ne mielestäsi sitten vahvan ihmisen piirteitä? Ja onko tupakointi itsestäänkään välittämistä, loppujenlopuksi? Mielestäni ei ole yhtään hyväksyttävämpää juoda raskausaikana jos sitä tarkoitit? Lapseni saa kyllä aikuisena itse päättää polttaako tai juoko, mutta en näe sitä omaksi tehtäväksi että minun pitää myrkyttää lastani jollain! Eihä se tarkoita nimittäin myöskään sitä että jos itse en ole raskausaikana polttanut tai muuten, ettei lapseni ala koskaan polttaa...
Lukutaitoa ihmiset! AI ai ai selkeästi toi esiin, että hänon tupakointia vastaan ja hän kannattaa sitä, että ihmiset edes hankkisivat apua jos eivät itseään pysty auttamaan!!!
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
Samaa mietin. :eek:
Uskon myös siihen, että jos vain haluaa lopettaa, pystyy siihen kyllä. Enkä pidä sitä heikkoutena ettei pysty, vaan tahdon puutteena.
se on aika kova koukku toi tupakka, jos ei oo ikinä polttanut ja yrittänyt kaikkeensa lopettaakseen, niin ei voi tietääkään miten hankalaa se on. Sen lisäksi myös röökaajat on erilaisia, joillekin se lopettaminen on tosi helppoa ja joiltakin se ei vaan luonnistu millään.

Monilla lopettaminen vaatii monta, monta yritystä ennenkuin onnistuu ja siltikin voi repsahtaa vuosienkin paussin jälkeen.

Mä oon sitä mieltä et kaikki riippuvuus on ihmiselle huonoa, oli sit kyseessä ruoka, suklaa, alkoholi, huumeet, shoppailu.
 
syyllisyyskö?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
IDIOOTTEJA tuommoiset äidit sanon minä! Itse olen ennen polttanut kuin korsteeni, mutta lopetin välittömästi kun testi oli positiivinen! Oli mulle itsestäänselvä päätös, oli todella hyvä syy lopettaa! Mieli kyllä teki, etenkin tietyissä tilanteissa oli tosi vaikeaa olla ilman, mutta ajatus sätkivästä minun myrkyttämästä vauvasta ei tuntunut kivalta! En olisi itselleni ikinä antanut anteeksi jos olisin yhdenkin sauhun vetänyt, enhän halua lapselleni muitakaan myrkkyjä!!! Mielestäni ihminen joka on noin itsekäs, on liian itsekäs äidiksi! Jopa mieheni lopetti tupakoinnin ennen vauvan syntymää, ottakaahan mallia meistä :)
joopa joo, ketään ei kiinnosta toi sun elämän tarinas ja sädekehän kiillottaminen.
ei se mitään sädekehän kiillottamista ole. saa todellakin olla tyytyväinen itseensä jos on onnistunut lopettamaan. niin sinäkin olisit varmaan ollut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
Samaa mietin. :eek:
Uskon myös siihen, että jos vain haluaa lopettaa, pystyy siihen kyllä. Enkä pidä sitä heikkoutena ettei pysty, vaan tahdon puutteena.
se on aika kova koukku toi tupakka, jos ei oo ikinä polttanut ja yrittänyt kaikkeensa lopettaakseen, niin ei voi tietääkään miten hankalaa se on. Sen lisäksi myös röökaajat on erilaisia, joillekin se lopettaminen on tosi helppoa ja joiltakin se ei vaan luonnistu millään.

Monilla lopettaminen vaatii monta, monta yritystä ennenkuin onnistuu ja siltikin voi repsahtaa vuosienkin paussin jälkeen.

Mä oon sitä mieltä et kaikki riippuvuus on ihmiselle huonoa, oli sit kyseessä ruoka, suklaa, alkoholi, huumeet, shoppailu.
Tottakai on vaikeaa, mutta olen silti sitä mieltä, että on omasta tahdosta kiinni. Tiedän mistä puhun. Poltin 13v ennen raskautta.
 
syyllisyyskö?
tupakoivat keksii nyt mitäkin syitä polttaa, pahin taitaa olla se "lääkäri suositteli jatkaa keskenmenonriskin takia". ei kukaan niin suosittelisi. nykyäänkin suositellaan että vaihtais nikotiinivalmisteisiin mutta kuinka moni niin tekee?
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
Samaa mietin. :eek:
Uskon myös siihen, että jos vain haluaa lopettaa, pystyy siihen kyllä. Enkä pidä sitä heikkoutena ettei pysty, vaan tahdon puutteena.
se on aika kova koukku toi tupakka, jos ei oo ikinä polttanut ja yrittänyt kaikkeensa lopettaakseen, niin ei voi tietääkään miten hankalaa se on. Sen lisäksi myös röökaajat on erilaisia, joillekin se lopettaminen on tosi helppoa ja joiltakin se ei vaan luonnistu millään.

Monilla lopettaminen vaatii monta, monta yritystä ennenkuin onnistuu ja siltikin voi repsahtaa vuosienkin paussin jälkeen.

Mä oon sitä mieltä et kaikki riippuvuus on ihmiselle huonoa, oli sit kyseessä ruoka, suklaa, alkoholi, huumeet, shoppailu.
Tottakai on vaikeaa, mutta olen silti sitä mieltä, että on omasta tahdosta kiinni. Tiedän mistä puhun. Poltin 13v ennen raskautta.
no mun mutsi ei pystynyt lopettaan edes vaikka keuhkosyöpä iski. Hän oli polttanut alle 10 vanhasta.

Ihmiset ON erilaisia, erilaiset koukut jokaisella. Samahan pätee alkoholisteihin, ei kaikista viinan kanssa läträävistä tule juoppoja, mut osasta kyllä. Heille se koukku on vaikeampi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tää olikin mielenkiintoinen ketju, kun aletaan haukkua sitä joka ei ole polttanut raskausaikana! Hohhoijaa ihmiset, kattokaa vähän peiliin millaisia ootte!!! Puolustatte omaa käytöstänne, mutta ette hyväksy sitä että joku pystyy ja HALUAA ajatella lapsensa parasta ja toimii sen mukaisesti!
Samaa mietin. :eek:
Uskon myös siihen, että jos vain haluaa lopettaa, pystyy siihen kyllä. Enkä pidä sitä heikkoutena ettei pysty, vaan tahdon puutteena.
se on aika kova koukku toi tupakka, jos ei oo ikinä polttanut ja yrittänyt kaikkeensa lopettaakseen, niin ei voi tietääkään miten hankalaa se on. Sen lisäksi myös röökaajat on erilaisia, joillekin se lopettaminen on tosi helppoa ja joiltakin se ei vaan luonnistu millään.

Monilla lopettaminen vaatii monta, monta yritystä ennenkuin onnistuu ja siltikin voi repsahtaa vuosienkin paussin jälkeen.

Mä oon sitä mieltä et kaikki riippuvuus on ihmiselle huonoa, oli sit kyseessä ruoka, suklaa, alkoholi, huumeet, shoppailu.
Tottakai on vaikeaa, mutta olen silti sitä mieltä, että on omasta tahdosta kiinni. Tiedän mistä puhun. Poltin 13v ennen raskautta.
no mun mutsi ei pystynyt lopettaan edes vaikka keuhkosyöpä iski. Hän oli polttanut alle 10 vanhasta.

Ihmiset ON erilaisia, erilaiset koukut jokaisella. Samahan pätee alkoholisteihin, ei kaikista viinan kanssa läträävistä tule juoppoja, mut osasta kyllä. Heille se koukku on vaikeampi.
Varmasti. Onhan löydetty (jos oikein muistan) riippuvuuksia mahdollistava geeni. Uskallan silti väittää, että isolla osalla omasta tahdosta kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttimyyrä:
kukin tekee tyylillään.
Oletko tosiaan tätä mieltä myös silloin, kun jo syntynyttä lasta pahoinpidellään? Että ei saa puuttua toisten asioihin, jokainen tekee tavallaan? Pahoinpitelyähän se tupakointi raskauden aikana nimenomaan on.
 
ev
minä poltin raskaana. vähensin kuitenkin merkittävästi. lapseni ovat jo koululaisia mutta silti asia pyörii välillä mielessä. on huono omatunto. olen kateellinen niille jotka päättävät lopettaa ja pystyvät pitämään päätöksensä. minä en pystynyt. saatoin olla viikonkin ilman, mutta sitten repesi. onneksi kuitenkin vähensin enkä vedellyt edelliseen tahtiin askia päivässä.

jos jotain elämässäni haluaisin muuttaa, on se tuo raskauden aikainen tupakointi. mutta sille en mitään enää voi ja olen ansainnut huonon omantuntoni.
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
suomessa poltetaan vähemmän kuin muualla. mitä se sun persettä kaivelee? itse olet ihan yhtä itsekäs kuin muutkin.

yritätkö päteä ja nostaa itsetuntoasi haukkumalla muita? surkea luuseri olet, et edes ihminen.
Oho mitä agressioita, ja vielä naiselta.
voi luoja mikä kouluttamaton tollukka olet joka saa kiksit toisten haukkumisesta.

kyllä, naisilla on samat aggreessiot kuin miehillä. Minä satun vihaamaan tyhmyyttä ja lammasmaisuutta. tehdkään kuten toisetkin. käydään sen kimpuuun kenen kimppuuun on sosiaalisesti hyväksyttyä käydä. kuten tässä ketjussa tupakoivien kimppuun.
Harmi, että ihmisyyttä ei keneltäkään ihmiseltä voi kieltää :D Jo siinä paljastit tyhmyytesi arvon "jaa".




Se, joka tupakoi raskausaikana pahoinpitelee lastaan. Miksi kukaan täysjärkinen haluaa tehdä niin?
 
AS
Jos olisin tupakoinut raskausaikana, eniten minua pelottaisi se, että lapsillani olisi ongelmia hedelmällisyyden kanssa. Olisi hirveää jos olisi mahdollisuus, että on itse aiheuttanut omalle lapselleen lapsettomuuden.

Kannatan tupakoinnin täyskieltoa. Ei siinä mitään, jos itsensä myrkyttävät, mutta kun se myrkky leviää muidenkin naamalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Huomaa että koululaisilla on kesäloma. :xmas:
Ihanaa vetäöä tää kortti aina esiin; katsos kun kukaan aikuinenhan ei pidä tupakointia paheksuttavana
Rouva Rajatapaus taisi tarkoittaa nyt noita ihmisiä, jotka haukkuivat tupakoiMATTOMIA. Eli hän on siis raskausajan tupakointia vastaan. Lukutaito...
hm, sä olet ihan oikeassa. :) Että voi elämä on hyvä ja lukee koko ketjun. Ihan alkupuolella jo käy selväksi mun kantani. Jos nimittäin omaa hitustakaan siälukutaitoa.
 

Yhteistyössä