Itsekäs koira, vai onko ne kaikki tuollaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on siis pienehkö koira 7kg ja tykkää nukkua yöt meidän ihmisten vieressä. Muuten ei ole mikään sohvaperuna tai sylihauva.

Minä osaan kyllä pitää puoliani, mutta lapsi ilmeisesti ei. Nimittäin aina kun nukkuu lapsen vieressä, niin omii sen tyynyn. Lapsella on sitten tyynystä noin 10cm tila. Kaikista "kivointa" on, että koira saattaa mennä jo aikaisemmin sänkyyn nukkumaan ja menee pelkälle tyynylle nukkumaan, mahtuu just ja just.

Muuten koira kyllä tottelee lasta kaikista parhaiten. Jos vaikka yhtäaikaa sanotaan käskyjä, niin tottelee lasta. Muuten kyllä tottelee sitä kuka vaan avaa suunsa.

Koira on ilmeisesti vallannut tyynyn itselleen. Pitäisikö meidän ottaa kummallekin omat tyynyt vai pistää koiralle kuria?

Koira on tosi fiksu, ei siinä olekaan yhtään mitään vikaa. Kun laitan ruoan lattialle ja sanon ettei saa syödä vielä niin huomaan, että alkaa lukemaan minua. Saatan jutella koiralle siinä kaikenlaista ja jossain välissä sanoa, että voit syödä nyt. Ja ymmärrää minua heti.

En tiedä onko kellään yhtä fiksua koiraa vaikka omistajat näin pöllöjä.

Kieltäisin kokonaan koiraa tulemasta sänkyyn, siis opettaisin uudelleen. Haasteellista, mutta lopulta parempi kaikille. Meille nukkuminen on niin tärkeetä ettei koiralla ole mitään asiaa sänkyyn, saa kuulla kunniansa jos joskus erehtyy sänkyyn tulemaan. Parisen kertaa käynyt niin.