Itsehän en pitäisi Down lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai kukaan varsinaisesti erityislasta erikseen halua, vaan on ihan luonnollista odottaa ja toivoa tervettä vauvaa. Lapsen vakava sairaus on aina vanhemmille shokki joka tulee yllättäen. Kaikilla on oikeus toivoa tervettä vauvaa ja silloin kun se lapsen sairaus huomataan tarvitaan tukea ja apua siihen miten selvitään eteenpäin. Ei minusta ole realistista että jokainen odottava osaisi käydä kaikki kauhuskenaariot läpi mitä voi tapahtua. Minä uskon että voimavaroja tulee lisää kun niitä tarvitaan. Onneksi kaikkiin onnettomuuksiin ei voi varautua etukäteen tai elämä olisi melko pessimististä.

Tässä Marian ajatuksia asiasta: MUTTA HÄTÄ ON SIITÄ LAPSESTA JA HÄNEN KANNALTAAN OLISI IHANTEELLISTA ETTÄ HÄN SYNTYISI TERVEENÄ JA SAISI TERVEEN, ONNELLISEN, PITKÄN ELÄMÄN.

Marialla on siis niin kova hätä lapsen onnellisuudesta ym, että jos lapsella olisi esim downin syndrooma, hän antaisi lapsen laitokseen. Siellähän lapsi saisi sitten elää pitkän onnellisen elämän ilman äitiä ja isää. Hienosti ajateltu ja etenkin lapsen edun mukaista.

[QUOTE="Maria";26285580]Älkääkä vain luulko, että ne minulle helppoja päätöksiä olisi, eiei, ihmisenä olen herkkä ja todella sydämmellinen... mutta täytyy ajatella myös omaa jaksamistaan! :([/QUOTE]

Omaa jaksamistaan ei voi tietää etukäteen, ei yksikään. Se on pelkkää arvailua.

Eikä minun mielestäni yksikään vain terveen/vammattoman lapsen äiti voi tietää, minkälaista on, kun oma lapsi on vakavasti sairas tai jollain tasolla vammainen.

Yhteistyössä