Itse tehty joulukalenteri,millasen teitte tänä vuonna?Mitä lokeroihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtois

Vieras
Mä en vielä ikinä oo tehnyt itse joulukalenteria,mutta nyt kun poika 3,5v ymmärtää jo pikkasen niin aattelin hänelle sellasen väsätä.
netistä jo pikkasen kattelin millasia voi tehdä ja mielikuvitushan siinä vaan on rajana,mutta antakaas nyt vinkkejä.

Ja mitä sinne voisi laittaa 3veelle ja toki meillä on tuo pienempikin 1v mutta hän ei nyt vielä niin hirveesti ymmärrä mutta täytyy hänelekkin sinne jotain laittaa....

Pikkuautoja, magneetteja, tarroja, sellaisia nyrkkiin mahtuvia hassuja eläinhahmoon pakattuja suihkugeelejä, muovieläimiä, kaikkea mahdollista mikä sukkaan sopii.

Meillä yllätyksen ovat siis sukissa. Sukkien ympärillä on narut ja niissä on numerolaput. Sukat roikkuvat naruissaan ja narut ovat kiinnitetty nappeihin, jotka olen ommellut kankaalle.

Ryhmittely muistuttaa revontulia, ainakin jos asiasta mainitsee katsojalle etukäteen.

En mä vielä oo edes aatellu koko kalenteria. Valmiina on sellanen iso mollamaija jonka essu täynnä taskuja. Jotai sälää sinne keräilen täsä enskuun aikana. Taskut on kokoa pikkuauto, karkki, tarroja jne...

Mä laitan sinne pinetä tekemistä eli kirjottelen tontulta pieniä lappuisia ja viestejä, joissa tonttu kehoittaa/ muistuttaa jouluisista askareista; piparien leipomista, joulukorttien askartelua, joululaululevyraadista, lumienkelien tekemisestä...mitä nyt mieleen juolahtaakaan :). Mitään pikkutavaraa en sinne laita, sillä "Kokin puntista" saavat sitäkin ihan riesaksi asti :D!

kiitoksia!

Ajattelin ajoissa alata tekemään että kerkee myös sitten ostelemaankin jotain juttuja niihin pussukoihin.Ajattelin hyödyntää kirpparia tähän ja sielä kierrellessä ostaa just esim noita pikku autoja.

Vinkatkaas vielä jotain hyvää nettikauppaa askarteluun liittyen.Meillä täälä päin kun ei semmosia ole.voisin tehdä tuollaisia huopapussukoita ja ne kiinnittää jotenkin johonkin :)

[QUOTE="Eriika";22340181]Mä laitan sinne pinetä tekemistä eli kirjottelen tontulta pieniä lappuisia ja viestejä, joissa tonttu kehoittaa/ muistuttaa jouluisista askareista; piparien leipomista, joulukorttien askartelua, joululaululevyraadista, lumienkelien tekemisestä...mitä nyt mieleen juolahtaakaan :). Mitään pikkutavaraa en sinne laita, sillä "Kokin puntista" saavat sitäkin ihan riesaksi asti :D![/QUOTE]

teetkö koko kalenterin valmiiksi vai aina päivän pari kerrallaan. En minä ainakaan osaa vielä sanoa mikä päivä onnistuu leipoa pipareita tms.

Haaveilin että tekisin
3v pojalle pikkuauto kalenterin
6v pojalle legoukko kalenterin
8v tytölle hello kitty figuuri tai vaihtoehtoisesti Sylvanian families figuuri kalenterin.
10-13 v pojille joku isompi palapeli.

Noille kahdelle pienimmälle vois sitte laitta jotain muutakin välillä ettei mee liian tylsäksi. Ei vaan budjetti riitä tänä jouluna. Että jos alan pikkuhiljaa kerätä ens jouluksi noita..

Mä varmaan laitan pussukoihin aina vaan seuraavan päivän jutun,kuitenkin tuo laps ei jaksais odottaa seuraavaan päivään vaa aukaisi jo kaikki pussukat :)

Ja tuo piparien leipominen oli hyvä vois ostaa pussukkaan vaikka jonkun pienen uuden muotin ja se tarkottas sitä että tänään leivotaan

[QUOTE="vieras";22340283]teetkö koko kalenterin valmiiksi vai aina päivän pari kerrallaan. En minä ainakaan osaa vielä sanoa mikä päivä onnistuu leipoa pipareita tms.[/QUOTE]

En tee, vaan vähintään viikon ohjelman suunnittelen kalenteriin etukäteen. Ja tilanteen mukaan mennään, esim. lumienkeleiden tai lumilyhtyjen kanssa tsekkaan silmä kovana säätiedoituksia... Ja pipareiden teko ainakin meillä onnistuu päivänä minä tahansa, itsestäni lähinnä se on kiinni ;). Soveltaen ja sorminäppäryyttä hyväksi käyttäen; aamun tohinoissa ehtii kummasti "tonttu" vaihtamaan kirjeiden paikkaa ;).

Mulla on kirppikseltä legoja ja niitä palastelen sinne ohjeiden kera (täytyy varmaan kopioida sivuittain). Kolme jouluaiheista kirjaa. Loput on varmaan suurimmaksi osaksi toimintaa (kuusen koristelu, joulukarkkien tekoa, jouluaskartelua, pipareita, tms), muutama suklaakonvehti.

Poika 4.5vee.

Yhteistyössä