Itse olen kotona vauvan kanssa,mutta mites esikoisen hoito tms..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja pohtii

Vieras
Eli,vauva syntyy ihan pian. Esikoinen on ollut aina kotihoidossa,täyttää syksyllä "kesken kautta" 3v. Mihinkään jokapäiväiseen hoitoon en tietenkään aio lasta viedä,mutta oon miettiny jotain 1-2 kertaa viikossa olevaa kerhoa.. Mistä niitä kannattais etsiä? Millanen käytäntö niissä yleensä on,esim jos kerho on 2 kertaa viikossa niin voiko lapsen viedä sinne vaan kerran viikossa (siis aina samana viikonpäivänä)? Minkä hintasia kerhot on,mitä niissä tehdään jne..?
Lapseni on aika ujo/arka ja haluaisin tällä kerhoon laittamisella myös rohkaista häntä,totuttaa pärjäämään lapsiryhmässä.. 3v kuitenkin on mielestäni jo sen ikäinen että säännöllinen ikätovereiden seura tekisi hyvää..

Avoin päiväkoti tarjoaa kerhotoimintaa. Kuinka usein, minkä ikäisille ja maksaako jotain (täällä ilmainen), niin riippuu tietty kunnasta.
Seurakunnalla on ainakin varmaan joka sopessa kerhotoimintaa.

Ohjelma on samaa, kuin päiväkodissakin, ilman ulkoilua ja nukkumista.

Neuvolasta ja netistä löytyy varmasti tietoa!

Kerhoja löytyy seurakunnilta, leikkipuistoista ja kunnalta jne... Hinnat varmasti vaihtelevat jonkin verran, mutta yleensä ovat aika edullisia, jos ovat ihan seurakunnan tai kerhot. MLL voi myös olla kerhoja tai ainakin perhekerhoja. Kannattaa kysellä tutuilta jotka asuvat samalla alueella ja katsella loppukesällä kauppojen ilmoitustauluja.

Mun vanhempi lapsi käy seurakunnan kerhossa 2 päivänä viikossa, tosin nytkin tulee parin viikon tauko, kun on isällään. Kerho ei mitään maksa ja lapsi on todella hyvin siellä viihtynyt, samoin kaverin lapsi, joka on ujompi.
Kerho on ilmainen.

Yhteistyössä