Itse flunssassa, lapsi tarhaan. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Olin eilen saikulla ja pidin myös 2,5-vuotiaan kotona koko päivän. Ei tietty pahemmin ulkoiltu, kun kipeä olen, ja lapsi oli iltapäivällä jo aika tylsistynyt (ilmoitti mm. lähtevänsä päiväkotiin).

Tänään jatkan vielä saikkua, mutta isä vei lapsen tarhaan aamulla, menen sitten hakemaan heti päiväunien jälkeen kotiin. Saapahan vähän leikkiä ulkona ja muuta mukavaa, ja mä saan levätä. Onko mielestänne väärin vai oikein?

Minäkin olen sairaslomalla jo kolmatta viikkoa ja koko ajan on 5-v. ollut päiväkodissa, hoito on sen verran kallista että varmasti vien lapsen hoitoon, tosin lyhkästä päivää siellä on mutta kuitenkin.

no etpä ap kovin sairas sitten ole jos itse lasta olet hakemassa hoidosta :)
eli et olisi tarvinnut edes lomaa kun kykenevä olet lasta kuskaamaan heh tätä yhteiskuntaa

Niin, mitkä ovat lapsenoikeudet nykyään? Tätä sopii miettiä. Ei ainakaan äidin kanssa oleminen. Mutta tämä tuntuu olevan ihan koko Suomen ongelma, ei vain sinun.

Niin, mitkä ovat lapsenoikeudet nykyään? Tätä sopii miettiä. Ei ainakaan äidin kanssa oleminen. Mutta tämä tuntuu olevan ihan koko Suomen ongelma, ei vain sinun.

Niin, mitkä ovat työnantajan oikeudet? Saada sairautensa pois asianmukaisesti levännyt ihminen takaisin töihin sairausloman jälkeen?
Jos pelkästään lapsen oikeuksia mietitään, niin sitten pitää jäädä pysyvästi kotiin hoitamaan niitä lapsia, ei olla töistä sairauslomalla.

Itsekin olen flunssassa ja lapsi menee huomenna tarhaan, vaikka uskonkin olevani huomisen vielä pois -vointi on nimittäin sen mukainen. Tänään lapsi on kotona, koska oli aiemmin sovittu vapaapäivä ja mies kotona. Itse ainakin ajattelen tämän asian niin, että mitä paremmin saan itse levättyä, sitä nopeammin jaksan taas olla täysillä lapsenkin kanssa. Lapsella pitää olla oikeus terveeseen äitiin, jos nyt aletaan noista oikeuksista jauhamaan. Ja toisekseen, tuo työnantaja -näkemys on ihan todellinen: sairasloma EI ole lapsenhoitoloma.

kertokaapas sitten viisaat että miksi ei kotiäiti ole oikeutettu sairaana lomaan ja lepoon???????
mun mielestä olisi niin paljon korjattavaa tuossa päivähoitolaissa,toivoisin vaan että joku tarttuisi siihen ja pian ennekuin tämän yhteiskunnan äitien ja isien laiskuus vaan pahenee entisestään.kamalaa katseltavaa näin hoitajan näkökulmasta kun lapsella ei ole mitään väliä,tuijotetaan vaan omaa napaa toisista piittaamatta

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;22171382:
kertokaapas sitten viisaat että miksi ei kotiäiti ole oikeutettu sairaana lomaan ja lepoon???????
mun mielestä olisi niin paljon korjattavaa tuossa päivähoitolaissa,toivoisin vaan että joku tarttuisi siihen ja pian ennekuin tämän yhteiskunnan äitien ja isien laiskuus vaan pahenee entisestään.kamalaa katseltavaa näin hoitajan näkökulmasta kun lapsella ei ole mitään väliä,tuijotetaan vaan omaa napaa toisista piittaamatta

Nyt et taida itsekään ymmärtää pointtiasi.
Kotiäidin oikeus lepoon sairaana? Miten se järjestettäisiin, lapselle hoitopaikka päiväkodista siksi aikaa. Herraisä sentään, miten typeriä ehdotuksia.
Mitä korjattavaa päivähoitolaissa sinusta on? Tuijotetaan omaa napaa, jos ollaan kotona sairaana?

Mistä näitä tällaisia oikein sikiää...

Ap teki väärin, kun piti lasta kotona ensimmäisen sairaslomapäivänsä. Sairaslomalla sairastetaan, ei hoideta lapsia. Jos lisäksi lapset sairastavat samalla, on tilanne toki eri, pakon edessä on hoidettava sairastaessaan ne lapsetkin.

Ja tuohon jo kulahtaneeseen kotiäitikorttiin taas: Kotiäiti hoitaa lapsensa sairaanakin, se on ollut hänen oma valintansa kotiin jäädessään. Kotiäidillä ei ole työnantajaa odottamassa tervettä työntekijää takaisin tekemään tulosta. Ei haittaa, vaikka kotiäidin sairastelu vähän venyisikin ylimääräisestä "rehkimisestä".

terveen lapsen olen vienyt hoitoon jos olen itse sairauslomalla jostain sellaisesta syystä, jonka vuoksi en pysty hoitamaan työtäni PLUS että en kykenisi huolehtimaan lapsesta täysipainoisesti. Mutta jos olen saikulla vaikkapa hiirikäden oireiden vuoksi, lapsi on silloin kotona.

[QUOTE="kahden äiti";22171417]

Ja tuohon jo kulahtaneeseen kotiäitikorttiin taas: Kotiäiti hoitaa lapsensa sairaanakin, se on ollut hänen oma valintansa kotiin jäädessään. Kotiäidillä ei ole työnantajaa odottamassa tervettä työntekijää takaisin tekemään tulosta. Ei haittaa, vaikka kotiäidin sairastelu vähän venyisikin ylimääräisestä "rehkimisestä".[/QUOTE]

No ei asia aina kyllä ole siitä, että sairaus vaan "vähän venyy"... Itselleni tuli keuhkokuume pitkittyneestä ja hoitamattomasta flunssasta.

Mun mielestä kotiäidillä pitäisi ehdottomasti olla oikeus sairastaa ja toisen vanhemman pitäisi saada lapsenhoitovapaata silloin (ja yh:lla pitäisi olla oikeus voida viedä lapsi silloin hoitoon).

[QUOTE="jii";22171443]Kenenkään ei ole pakko olla kotiäitinä, eli se joka on valinuut "urakseen" kotiäitiyden on tehnyt samalla myös päätöksen hoitaa lapsensa myös sairaana![/QUOTE]

Daa?? Kotiäiti voi olla myös äitiyslomalla oleva äiti...

[QUOTE="minä";22171436]No ei asia aina kyllä ole siitä, että sairaus vaan "vähän venyy"... Itselleni tuli keuhkokuume pitkittyneestä ja hoitamattomasta flunssasta.

Mun mielestä kotiäidillä pitäisi ehdottomasti olla oikeus sairastaa ja toisen vanhemman pitäisi saada lapsenhoitovapaata silloin (ja yh:lla pitäisi olla oikeus voida viedä lapsi silloin hoitoon).[/QUOTE]

Kyllä puolisolla on oikeus vapaaseen, jos lapsia kotona hoitava vanhempi on kykenemätön hoitamaan lapsia. Pieni flunssa ei kyllä ole tähän pätevä syy. Itse menisin flunssassa sinne töihinkin.

itse olin keväällä 40 astetta hipovassa kuumeessa ja flunssassa, ja kyllä vein lapseni päiväkotiin. Jos on mahdollista tämmönen järjestely, miksi pitäisi tehdä sen raskaamman kautta?
"Paras-äiti-tittelit" ei paljoa lohduta kun loppuunpalaminen on edessä. Eli kukin omien voimavarojensa mukaan toimikoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;22171382:

Sua siis kaivertaa töissä käyvien vanhempien oikeus sairauslomaan? On taas kateuden aihe... :headwall:

Tietysti lapsi hoitoon jos äiti/isä on kovin kipeä - ei tässä ole mun mielestä edes vastaväitteen aihetta?!

Yleisesti vien (tai miess saa viedä) lapset hoitoon jos olen sairaana, yleisesti tykkään että se päivä kotona lasten kanssa on rankempi kuin päivä töissä eli jos olen niin huonossa kunnossa etten kykene töistäni suoriutumaan on lapsillenikin varmasti parempi olla hoidossa niin että saan oikeasti levätä itseäni kuntoon. Joskus sitten olosuhteiden pakosta sairastellaan yhtäaikaa ja siitä on vain jotenkin selvittävä.

Tietty jos nyt satttuisi olemaan sairasloma jostain sellaisesta syystä mikä ei olennaisesti vaikuttaisi lastenhoitokykyyni voisin toki pitääkin lapset kotona.

Yhteistyössä