Itkuun reagoiminen

• Viestiketjun aloittaja Suru tuli
  • Ensimmäinen viesti
Suru tuli
Bussissa tänään vähän alle 1v lapsi rupesi itkemään. Äiti ei tehnyt mitään. Antoi lapsen parkua, teki mieli ottaa lapsi syliin. :(

Äiti taisi olla todella tunneköyhä

Mun tulee kans aina ihan kaamee olo. :/ Tässä taannoin oli perhe kaupassa, isä äiti vauva ja en ole varma montako isompaa oli mukana. Vauva huusi tullessa ja se huusi mennessä. Ihan jo semmosta hysteeristä itkua. Syliin ei otettu ja ihan rauhassa tekivät ostoksiaan.. Joo, mulkoilin enkä ollu kyllä ainut. :snotty:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
järkkyä. etkä puuttunut asiaan? häpeä. itse olisin puuttunut ja lohduttanut lasta ihan itse.
:LOL: :LOL: :LOL:
minä en nyt tajua mikä tässä naurattaa. voitko valottaa? näin minä olisin toiminut, koska jos lapsi ei voi luottaa kenenkään aikuiseen, niin mihin hän sitten luottaa?

minä en nyt tajua mikä tässä naurattaa. voitko valottaa? näin minä olisin toiminut, koska jos lapsi ei voi luottaa kenenkään aikuiseen, niin mihin hän sitten luottaa?
Siis sinä menisit ja ottaisit ventovieraan ihmisen hallusta sen lapsen joka "ainoastaan" itkee? Ihan oikeasti, mutta salli minun nauraa edelleen! :LOL: :LOL: :LOL:

nojoo
järkkyä. etkä puuttunut asiaan? häpeä. itse olisin puuttunut ja lohduttanut lasta ihan itse.
:LOL: :LOL: :LOL:
Huom. Lapsi ärsytti tahalteen.

vieras
Siis sinä menisit ja ottaisit ventovieraan ihmisen hallusta sen lapsen joka "ainoastaan" itkee? Ihan oikeasti, mutta salli minun nauraa edelleen! :LOL: :LOL: :LOL:
puhuinko haltuun ottamisesta? en. vaan olisin jutellut vaikka lapselle tai kysynyt äidiltä, että onko vaikka väsy. eihän tollanen ole normaalia. ja joo, minusta kaikki me aikuiset olemme vastuussa kaikista lapsista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Meillä on molemmat osannu jo vuoden iässä ihan tekoitkun ihanuuden.. :kieh:
et taida paljon ihmisen sielunelämsätä tajuta....vaikka lapsen itku olisi "tekoitkua", se on vain sitä aikuisen mielestä. lapsi ei sovi ympäristöönsä eikä aikuisten vaatimuksiin. suosittelen lukemaan liisa keltinkangas-järvisen ja jari sinkkosen kirjoja.

Tipu Topakka
Niin meilläkin! Ja poika varsinkin on ollut oikea draamakuningatar!
Meillä myös.. Tuo pentu on aivan törkeä drama queen ja ne jotka eivät osaa erottaa tekoitkua oikeasta, niin luuleevat, että lapsella on hirveä hätä. Vaan oishan se äiti toki voinut ottaa vaikka syliin..
kyllähän se on sydäntäriipivää katsella, kun lapsi rääkyy täysin palkein, ja tekis mieli mennä vaikka itke lohduttamaan.. vaan mitäs te tykkäisitte, jos teidän muksu vetäis kuin palosireeni ja joku tuntematon täti tulis ja ottais syliin ja alkais lohduttaa?? Mulla menis ainakin säkki herneitä nenään |O

et taida paljon ihmisen sielunelämsätä tajuta....vaikka lapsen itku olisi "tekoitkua", se on vain sitä aikuisen mielestä. lapsi ei sovi ympäristöönsä eikä aikuisten vaatimuksiin. suosittelen lukemaan liisa keltinkangas-järvisen ja jari sinkkosen kirjoja.
Ollut varmaan sellainen kristallilapsi.... :LOL:

Yhteistyössä