Itkuhälyttimen vaihtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh

Vieras
Ostin lokakuussa 06 Stokkan hulluilta päiviltä Philipsin itkuhälyttimen. Koitettiin samana päivänä sisällä, että toimiiko ja vaikutti ihan hyvältä. Ei kuitenkaan vielä tarvittu sitä silloin, kun oli lämpimiä ilmoja. Varmaan joskus kuukauden päästä siitä otettiin sitten ekan kerran oikeasti käyttöön. Vaikka säädettiin sitä miten, niin aina pienin väliajoin hälytin alkoi piippaamaan oli se sitten miten tahansa. Se ei siis ollut yhtään varma, joten ei kovin montaa kertaa käytetty. Huomattiin, että kuullaan vauvan itku parvekkeelta ilmankin ja koko hälytin unohtui.

Nyt kesällä hälyttimelle olisi sitten käyttöä, kun muutetaan. Soitin äsken Stokkalle, että miten pitää toimia, kun on tällainen tilanne. Kuitti ja pakkaus on tallella ja hälyyttimet ihan käyttämättömän näköiset ja takuuta siis jäljellä (2 vuoden takuu). Vastaus oli, että minun olisi pitänyt palauttaa tuote mahdollisimman pian. Philips olisi vaihtanut tuotteen uuteen samanlaiseen eikä siis korjaa. Koska noita hälyttimiä ei enää ole, niin minun pitäisi vaihtaa ne kalliimpaan malliin ja maksaa välisumma. Jotenkin musta toi selitys ei kuulostanut uskottavalta? Voiko noin siis olla?

Tietenkin olisi kannattanut viedä mahdollisimman pian hälyttimet takaisin, mutta koska en asu Helsingissä, niin koko juttu vaan unohtui, kun ei siellä tule rampattua niin usein. Nyt olen menossa taas Hesaan. Entäs jos tuote olisi toiminut, mutta mennyt vaikka nyt rikki puolen vuoden jälkeen?

Pitää nyt sitten ilmeisesti katsoa joku kalliimpi malli, kun eipä tuollakaan mitään tee. Jos joku tietää paremmin, niin kuulisin mieluusti mielipiteitä, kiitos!

Meillä "vanhempien" yksikkö alkaa piippaamaan aina kun vauvan yksikössä alkaa olemaan patterit lopussa... Verkkovirta on siis "vanhempien" yksikössä ja patterit vauvan yksikössä..

Viet hälyttimen Stokkalle Helsinkiin tullessasi ja kerrot sen olevan viallinen, älä kuitenkaan mainitse havainneesi vian jo loppuvuodesta -06, vaan nyt.
Koska takuuta on jäljellä vielä 2 vuotta, saat uuden vastaavan heti kaupasta mukaasi ja mikäli uusi erilainen itkuhälytin on kalliimpi, maksat itse vain erotuksen.
Itse olen palauttanut Cittariin kähertimiä jne.. ja aina olen heti saanut uuden vastaavan tuotteen tilalle.

Hei!
Minusta kyllä asiakkaan on voitava palauttaa tuotteensa takaisin takuuajan sisällä ja saatava vastaava tai vastaavanlainen tuote ilman mitään välimaksuja. Yleensä kyllä Stockmann on näissä jutuissa vielä reilu. Yritäpä uudestaan. Ilmoita, että eihän se näin toimi, että teidän täytyy kaiken lisäksi vielä maksaa siitä,että laite ei toimi.

Niin, ja meillä oli myös Philips ja piippaili ihan miten sattu. Vaihdoin padwico nimiseen merkkiin. Philipsin asiaspalevelussa annettiin minun ymmärtää, että itse olet itkarisi hajoittanut... Paha mieli jäi ja en osta enkä suosittele kyllä yhtään Philisin itkareita. (meillä mm. teki sellaista, että vauvayksiköstä loppui patterit ja vanhempien yksikkä loisti vihreää valoa, kuin kaikki olisi ollut hyvin. Vauva huusi naama punaisena vaunuissa, lie kuinka kauan.... Niin ja muutenkin laite piippaili jatkuvasti, ettei muka saanut yhteyttä.

Mut juu, sanopa puhelimessa kirosana "kuluttaja-asiamies" Stockan tyypeille, jospa sitten tulisi itkaria tilalle. Eihän se niin, mene, että te joudutte maksamaan. Ensin ostatte tuotteen ja sitten vielä maksatte siitä ilosta lisää, ettei se toimi. Ei se ole teidän päänsärkynne, että kys. mallia ei enää tehdä.
Pitäkää puolenne! Nih!

Niin, tuo tuli minullakin mieleen, siis että oletteko tsekanneet patterit? Ne kannattaa vaihtaa ja testata sitten miten toimii. Meillä myös sellainen malli, joka piippailee, kun on patterit lopussa.
Jos patterien vaihto ei auta:

Ei kuulosta oikealta tuo selitys Stokkalta. Jos takuu on 2 vuotta, niin sitten se on 2 vuotta, eikä mitään selityksiä! Soita uudestaan, tai mene käymään, ja selitä, että otitte vasta nyt käyttöön, eikä toimi. Eihän kukaan voi vaatia, että tuote pitäisi ottaa heti käyttöön! Typerä selitys.

Kahden vuoden takuu on kahden vuoden takuu vaikka milloin olisitte ottaneet käyttöön!!!! Eli ei mitään välisummia vaan vastaavanlainen laite tilalle vaikka olisi kalliimpikin. Eihän se teidän syynne ole jollei sellaista enää ole!!!

Luulisi onnistuvan oikein hyvin, se ei Stokkalta paljon pois ole vaikka uusi tuote olisi kalliimpikin.........Eiköhän tyytyväinen asiakas ole tärkeämpi!

osta radiopuhelin, meillä ollut hyvä käytössä ja kuuluvuus alue 3 km, tosin niin pitkää ei tarvita :) mutta niillä on sitten myöhemmin muuta käyttöä. Meillä on cobra, sellainen ladattava malli.

...siinä stockan takuu vai valmistajan takuu? Jos valmistaja lupaa 2 vuoden takuun niin palautat sen suoraan valmistajalle tai maahantuojalle jotka toimittavat sinulle uuden! Jos takuu on valmistajan ei stockan ole pakko vaihtaa tuotetta uuteen! Toki ovat reiluja jos vaihtavat niin että maksat vain välisumman uuteen kalliimpaan! Mutta jos takuun antaja on myyjä, eli tässä tapauksessa stockmann, niin silloin heillä on velvollisuus vaihtaa tuote uuteen sen takuuajan sisällä, sikäli mikäli vika kuuluu takuu piiriin, eli et ole itse rikkonut väärällä käytöllä yms. yms.

Mutta mä kannatan myös sitä pattereiden tarkistusta...

Yhteistyössä