Itku meinaa päästä, kun ei noilla pojilla kestä housut yhtään! Aina on polvista heti rikki!

En käsitä mistä johtuu, kun eivät meillä ainakaan 4 ja 5 vuotias enään juuri konttaile ja leiki lattian rajassa samalla tavalla kuin ennen. Kuluttaako päiväkoti enemmän vaatteita kuin oma koti??? Tammikuussa alesta ostin ihania housuja pojille, niin nyt jo polvista osa kuluneita ja osa rikki, aivan itku pääsee! Mitä teette näille housuille, kun muutoin ovat aivan uudehkot???

se joku
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voi voi voi kun on elämäsi kurjaa. Ihan itku tulee sulle kun housuista on polvet rikki. Voi voi. Onkos tullut mieleesi paikata reikiä??
P*keleen nuija. Tottakai se harmittaa jos uudet housut menee pian rikki.

Miksei mun 4 v poika (tai 6 v tyttö ) saa housunpolviaan rikki? Siis ne rymyää kyllä, leikkii, touhuaa lattianrajassa yms...silti ei pöksyt hajoa eikä juurikaan edes kulu. Sitten on lapsia (kuten ystävälläni) joilla menee housut per viikko :D

Laita polviin jotkut makeet silitettävät paikat?

Meillä oli se yksi vaihe, jossa pojilta meni polvet puhki, seurasin kerran heidän leikkejään ja syyksi paljastui se, että he heittäytyivät leikkien riemussa kovalla vauhdilla polvilleen, kun tulivat jostain ja piti niin nopeasti päästä rakentamaan tai jotain :) Parketti ja vissiin muovimattokin (yök, ruma lattia, tiedän ) söi kankaaseen reiän. Melkein mihin kankaaseen vaan. Onneksi se vaihe meni ohitse pian. Muutamat hyvät housut kyllä tuhoutui siinä.

Huom
Meillä ei sisähousut kulu polvista ollenkaan, mutta ne haalarit. Olen ihmetellyt, kun aiempina vuosina ja vielä syksylläkin ulkohousut ja haalarit ovat olleet kuin uudet, mutta nyt polvissa ja pepussa on tosi paljon kulumaa. Poika on 4 v 10 kk.

Kai se nyt saa harmittaa, jos uudet vaatteet rikki menevät. Ihme vastaajia taas...

mn
Meidän tyttö vasta konttailee, mutta housujen polvenkohdat kuluvat puhki parin käyttökerran jälkeen. Juuri eilen tein isot paikat polviin: leikkasin puhkikuluneista villasukista yläpuolen ja ompelin sen housujen polviin. Nyt kelpaa taas tytön konttailla ja on vähän pehmustettakin samalla. Tietenkään näitä housuja ei kehtaa julkisesti esitellä, mutta ne on helppo vaihtaa samalla kuin vaippakin, kun lähdemme johonkin.

Tuon ikäisten housuihin sopivat vaikka (housujen materiaalista riippuen) aikuisen rikkinäisistä farkuista leikatut paikat, tai sitten on niitä valmiita silitettäviä paikkoja, kuten joku ehdottelikin.

Tulipas alkuun ankeita kommentteja, mutta loppua kohden hyviä ;)
Paikata tosiaan varmaan häätyy, mutta ne paikat ei aina ole niin sieviä. . . Joitain olen paikkaillut ihan vaan neulalla ja langalla, mutta nekin repeää ajan myötä, eivät kauaa kestä!
Meillä ei taas ulkovaatteet juurikaan kulu, siksi mietinkin päiväkodin sisätiloja. .

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miksei mun 4 v poika (tai 6 v tyttö ) saa housunpolviaan rikki? Siis ne rymyää kyllä, leikkii, touhuaa lattianrajassa yms...silti ei pöksyt hajoa eikä juurikaan edes kulu. Sitten on lapsia (kuten ystävälläni) joilla menee housut per viikko :D

Mistä ostat housut? Mua kiinostais tietää, jos jostain sais kestävämpiä. Meillä kans juuri 4 vuotiaan kanssa tämä ongelma.

vieras

Mulla on tuollanen poika jolta housunpolvet (tai oikeammin puhki menee aina vain vasen polvi) menee viikossa parissa... ja lähinnä siksi, että pikkukundit ottaa vauhtia ja liukuu polvillaan pitkin tarhan/koulunkäytävää.

Nuo silitettävät paikat eivät muuten pysy tuossa vauhdissa yhtään! Ommellut paikat on ainut millä saa housuihin hiukan lisää käyttöaikaa.. Mutta sapettaahan se tietty kun uudet housut on heti entiset.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:

Mistä ostat housut? Mua kiinostais tietää, jos jostain sais kestävämpiä. Meillä kans juuri 4 vuotiaan kanssa tämä ongelma.
Mä olen kokeillut halpismerkkejä ja kalliimpia merkkejä eikä mitään eroa kestävyydessä... puhki menee suht samassa ajassa. Farkut kestää sammareita yms kangashousuja pidempään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mn:
Meidän tyttö vasta konttailee, mutta housujen polvenkohdat kuluvat puhki parin käyttökerran jälkeen. Juuri eilen tein isot paikat polviin: leikkasin puhkikuluneista villasukista yläpuolen ja ompelin sen housujen polviin. Nyt kelpaa taas tytön konttailla ja on vähän pehmustettakin samalla. Tietenkään näitä housuja ei kehtaa julkisesti esitellä, mutta ne on helppo vaihtaa samalla kuin vaippakin, kun lähdemme johonkin.

Tuon ikäisten housuihin sopivat vaikka (housujen materiaalista riippuen) aikuisen rikkinäisistä farkuista leikatut paikat, tai sitten on niitä valmiita silitettäviä paikkoja, kuten joku ehdottelikin.
ei meillä tartte aikuisten farkkuja leikellä, niitä risaisia farkkuja löytyy vinot pinot lapselta omasta takaa :D

ev
2,50 maksoi kaupassa silitettävät paikat, niistä sai paikan niin pojan toppapukuun kuin housuihinkin ja vielä jäi kangasta yli niin, että riittää varmaan 2-3 housuihin. Ja on kestänyt.

tiedän tunteen
meillä kans menee housut polvista rikki kestää maksimissaan kuukauden. nyt olen alaknut ostaan paikkoja kaikkia kivoja simpson,puuhapete,koira yms.. joita laitan niihin:)

ei juuri koskaan mennyt rikki vaatteita, vaikka oli tosi villit pojat. Nyt ovat eskarissa ja tosiaan haalarit 2 kk riekaleina, collarit 2 kk ja sitä rataa...pihalla tietysti sora/asfaltti missä kontataan, aivan selvästi kuluu enemmän kuin kotona ollessa, omalla pihalla lumessa leikkien ei koskaan menny haalarit puhki. Kait ne sisätiloissa konttaa sitte myös enemmän päiväkodissa, ,ainakin sellanen käytävämatto materiaali varmaan kuluttaa, en siis syytä päiväkotia mistään, olen vaan huomannut tämän!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
ei juuri koskaan mennyt rikki vaatteita, vaikka oli tosi villit pojat. Nyt ovat eskarissa ja tosiaan haalarit 2 kk riekaleina, collarit 2 kk ja sitä rataa...pihalla tietysti sora/asfaltti missä kontataan, aivan selvästi kuluu enemmän kuin kotona ollessa, omalla pihalla lumessa leikkien ei koskaan menny haalarit puhki. Kait ne sisätiloissa konttaa sitte myös enemmän päiväkodissa, ,ainakin sellanen käytävämatto materiaali varmaan kuluttaa, en siis syytä päiväkotia mistään, olen vaan huomannut tämän!!
Jes, joku joka on sitä mieltä että päiväkodissa kuluttavat enemmän! Kun ei meilläkään tosiaan kotona koskaan rikki menneet polvista.

vieras
ton ikäsellä pojalla oli aina toinen polvi housuista rikki (ajeli lattialla autoilla nojaten vain toiseen polveen)
kangaskaupoista sai kivoja eri aiheisia paikkoja jotka kelpasivat

anni*
meillä 8-v on aina saanut housunsa rikki, ja monet heti ensi käytössä. ulkohousuihin paikat, nytkin laitoin heijastinpaikat. kohelo poju on ja riehuu pihalla puissa ja kalliolla joten eihän siinä kestä, on ne housut sitten reiman tai anttilasta tilatut

Yhteistyössä