Itku ei ole kaukana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyynel"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyynel"

Vieras
Voi miten saisin kovetettua itseni just nyt, etten purskahtaisi itkuun täällä töissä. Luin äsken iltiksen sivuilta tuota juttua kun 17v oli pelastanut 5v pojan sieltä saarelta Norjasta. Poika oli itkenyt vaan, että "poliisi ei ole kiltti, se teki isästä ihan verisen". Pojan isä oli kuollut. Tuntuu niin pahalta tollanen lasten ahdistus. Kunpa saisin ikuisesti omat lapseni varjeltua kaikelta pahalta. Sattuu ihan kamalasti ajatus tuon lapsen tuskasta.....

Tällainen lasten ahdistu son joka päiväistä. Etkö ole herännyt miettimään sodan ja tappamisen julmuuksia aikaisemmin??
Herätys.

Toki olen ja ihan ammatinkin puolesta tiedän kyllä varsin hyvin miten paljon lapset kokevat pahaa. Mutta en nyt ihan ymmärtänyt sun pointtia tulla herättelemään, kai musta saa pahalle juuri tämä tapaus tuntua. Herää ite, sillä jos susta ei tunnu miltään, ehkä olet tunteeton hölmö.

Luin uutisen ja mietin miten sitä pystyy suojelemaan lapsiaan kaikelta pahalta. Ei varmaan mitenkään. Kyllä sitä silitti nukkuvan pienensä päätä ja pyysi korkeamalta taholta suojelusenkeleitä turvaksi.

Tällainen lasten ahdistu son joka päiväistä. Etkö ole herännyt miettimään sodan ja tappamisen julmuuksia aikaisemmin??
Herätys.

Sä taidat olla sama, joka aikaisemminkin syyllisti Norjan tapahtumia surevia sillä, että ei saisi surra kun muualla maailmassa tapahtuu koko ajan jotain hirveää.
Siis mitään yksittäistapausta ei saa surra, kun jossakin sodan jaloissa lapset kärsivät joka päivä. Tai sitten pitää pillittää koko ajan ja muistaa niitä sodan jaloissa pyöriviä lapsia niin, ettei mikään normaali eläminen onnistu. Ihana ajatusmaailma.

Toivottavasti sinä et saa koskaan lapsia!

voi mulla on aivan ihana poika. mutta aika idiootti olet jos olet sitä mieltä että mun pitäs itkeä jokaista maailman lasta, kyllä mä niitä itken kenestä välitän. niin paljon pahaa olen itsekin kokenut ilman enimpiä sympatioita että olen ihan tyytyväinen mitä pahempia asioita tapahtuu, jospa ihmiset alkais vähän heräämään mikä todellisuus on (ja se ei ole kovin kaunis...). niin että ole sinä kukkahattutäti ihan hiljaa.

[QUOTE="vieras";24281664]voi mulla on aivan ihana poika. mutta aika idiootti olet jos olet sitä mieltä että mun pitäs itkeä jokaista maailman lasta, kyllä mä niitä itken kenestä välitän. niin paljon pahaa olen itsekin kokenut ilman enimpiä sympatioita että olen ihan tyytyväinen mitä pahempia asioita tapahtuu, jospa ihmiset alkais vähän heräämään mikä todellisuus on (ja se ei ole kovin kaunis...). niin että ole sinä kukkahattutäti ihan hiljaa.[/QUOTE]

Voi poika raukkaa!

Jos sinä et itke, niin miksi ei kukaan muukaan saisi itkeä? Jos ei sulla ole mitään järkevää sanottavaa niin ole hiljaa ja mene vaikka opettamaan sille lapsellesi suvaitsevaisuutta toisia ja toisten tunteita kohtaan.

Voi poika raukkaa!

Jos sinä et itke, niin miksi ei kukaan muukaan saisi itkeä? Jos ei sulla ole mitään järkevää sanottavaa niin ole hiljaa ja mene vaikka opettamaan sille lapsellesi suvaitsevaisuutta toisia ja toisten tunteita kohtaan.

Ai poika raukka kun sillä on rakastava ja huolehtiva äiti joka ei sitä näillä omilla mielipiteillään rasita? voi luoja että jaksat olla typerä. mene ite muualle vinkumaan, ei ole järkevää sanottavaa sullakaan. voi voi voi kun maailma on niin kauhea. no kuule elämä on.

Sitä sanotaan tunteiden jakamiseksi ja se on inhimillinen piirre. Sinäkin äiti joka olet kovettanut itsesi ihmisellä on oikeus iloon, suruun, henkilökohtaiseen eläytymiseen! Miksi koet että toisilla ei ole tätä oikeutta?

[QUOTE="vieras";24281741]Ai poika raukka kun sillä on rakastava ja huolehtiva äiti joka ei sitä näillä omilla mielipiteillään rasita? voi luoja että jaksat olla typerä. mene ite muualle vinkumaan, ei ole järkevää sanottavaa sullakaan. voi voi voi kun maailma on niin kauhea. no kuule elämä on.[/QUOTE]

Voi sinua... En viitti kinata edes enempää. Et liene saanut apua ja ymmärrystä omiin ongelmiisi. Noh, kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti silloin, kun sinua kohtaa suru, joku lähipiirissäsi ajattelee eri tavalla kuin sinä ja sinä saat ymmärrystä ja joku jakaa tunteesi.

Ensikerralla kun poikasi kertoo jonkun asian niin kuuntele lasta, jos hän itkee niin anna hänen itkeä. Jos sinua itseäsi itkettää tai naurattaa, niin anna tulla. Vapauta itsesi omasta vankilastasi. Vaikka olisit kokenut jotain, niin et tunne maailmaa etkä ole vielä nähnyt kaikkea. Vaikka itse et uskoisi asioiden olevan merkityksellisiä niin toisille ne voivat olla. Katso peiliin ja hyväksy itsesi vajaavaisena ihmisenä joka voi kasvaa.

Ensin täytyy sanoa, että on vaikea ymmärtää tuollaista julmuutta. Ihmisen täytyy olla läpeensä paha pystyäkseen moiseen.

Kun lapsi joutuu kokemaan suurta pahaa, se koskettaa syvästi kaikkia (paitsi joitakin hoidon tarpeessa olevia psykopaatteja). Tavallaan jaamme lapsen surun, vaikka emme itse pysty häntä konkreettisesti auttamaan.

• Tykkää
Reactions: nymfi
[QUOTE="vieras";24281530]no voi kauheeta sentään. kuule itke ihan rauhassa siellä, ei se ketään kiinnosta.[/QUOTE]

Olipa taas kiva kommentti. AP:lle voin kertoa että kyllä tuo saarella olevien kohtalo on pyörinyt mielessä paljon! Meillä liippasi Sellon tragedia läheltä ja silloin ahdistuin todella paljon kun hoksasin miten lähellä oli että lapseni olisivat nähneet todella kamalia asioita! Jos olisimme olleet hetkeä myöhemmin samassa kohdassa, olisimme nähneet helvetin.
Tämmöiset Brekvikit, Saaret ja Auviset oikein nauttivat tuottamastaan tuskasta, siitä pelosta joka kohtaa suurta osaa ihmistä; entä jos joku sekoaa taas??? Minusta noille ihailijoille pitäisi takoa päähän se kuinka säälittävää touhua on ampua viattomia ihmisiä ja vielä poliisin puvussa tai koululuokassa josta kukaan ei pääse pakenemaan.

Yhteistyössä