itkettää, vi....aa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella väsynyt

Vieras
mä olen aivan hukassa tuon ekaluokkalaisen poikani kanssa. poika saa aivan kauheita raivareita ihan pienistäkin asioista. juuri tänäänkin oli aivan kauhea tilanne. :(

kielsin häneltä yhden asian ja siitäkös poika suivaantui. hän haukkui, ivaili, nyrkit pystyssä osoitteli ja mitä kaikkea... siis aivan järkyttävää!!! en tosiaan tiedä mitä enään pitäisi tehdä. :( olen aivan loppu näihin raivareihin ja koko tähän tilanteeseen.

sitten kun hän rauhoittuu, pytää kyllä anteeksi. tänäänkin puhuimme asiasta, ja yritin hänelle selittää että aina ei saa kaikkea mitä haluaa, ja pettymyksen tunnetta on osattava käsittelemään.

onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? apuja?

Olin itse lapsena kuulemma aika mahdoton (olen mm. purrut hammaslääkäriä käteen ja KOVAA, sekä varastelin kaupasta minkä ehdin, ja tiedän itsekin että murrosikäisenäkin vielä olin ihan kauhea. :( Mutta minkäs teet, ei sille oikein mitään voi, jotkut vaan on semmosia. Ja ei kaikista raivonpesistä tule ongelmanuoria, vaan saattavat aikuisällä "normalisoitua", kuten minäkin. :)

Kasvatatko häntä johdonmukaisesti, aina samat asiat kiellettyjä, eivät johdu sinun tuulestasi? Minusta on tosi outoa jos 7v vielä tuollainen. Miksi hän etsii rajojaan?
Kannattaa varmaankin mennä kysymään viisaammilta neuvoa mikä hommassa mättää. Jotain on pahasti vinossa. En lainkaan ymmärrä kun yhdellä sun toisella täällä tuntuu olevan näitä uhmaavia lapsia koko lapsuuden.

Uhma on normaalia käytöstä= itsenäistymistä ja asioiden kyseenalaistamista.
Meilläkin pojat ovat välillä tosi hankalia, kuulu ikään jos ei koko aikaa ole tuollaista.

Niin ja mun kanssa käytiin aikoinaan koulukuraattorilla jne, mutta eipä se auttanut, meni vaan sitten itsekseen tuo hurrikaanivaihe ohi. Ja joo,meillä oli kyllä perheessä avioeroa ja muuta mätää, mutta ei muut meidän perheessä tuollain kuitenkaan käyttäytyneet. Joten on se luonteestakin kiinni.

meillä tokaluokkalinenkin saa välillä noita samanlaisia raivareita...ekaluokan ajan oli pahin vaihe ja eikös silloin tulekin vielä joku uhma? Keskusteltiin kanssa aina lapsen kanssa tilanteen jälkeen mutta kun lapsi on aina ollut lyhyt pinnainen niin...Mutta pidä kiinni säännöistä kyllä se siitä helpottaa ajan kanssa,rajoja vaan koettelee...
Ja haa haa sulle joka väität että jotain on pahasti vinossa,lapset kun vaan on erinlaisia!!!
Niin ja väittikö ap et lapsi olisi kokoikänsä uhmannut???
Katsele tilannetta rauhassa ja jos tuntuu et ei pärjää niin ota yhteyttä aluksi vaikka kouluterkkariin! Iloista kevään jatkoa ja muista ette te ole ainoita jotka tämän ongelman kanssa painii *halaus*

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoa kysymään:
Kasvatatko häntä johdonmukaisesti, aina samat asiat kiellettyjä, eivät johdu sinun tuulestasi? Minusta on tosi outoa jos 7v vielä tuollainen. Miksi hän etsii rajojaan?
Kannattaa varmaankin mennä kysymään viisaammilta neuvoa mikä hommassa mättää. Jotain on pahasti vinossa. En lainkaan ymmärrä kun yhdellä sun toisella täällä tuntuu olevan näitä uhmaavia lapsia koko lapsuuden.

no tottakai kasvatan!!! meillä pätee kaikki säännöt aina niinkuin pitääkin. ja tuohon sen verran että minä en pura omaa huonoa päivää lapsiini...

niin minustakin on tosi outoa käytöstä vielä tämän ikäiseltä. ymmärtäisin jos hän olisi kolmen vanha, tämän käytöksen. ja sekin että koskaan hän ei ole käyttäytynyt uhmakkaasti ennen. aina ollut ns kiltti. nyt on viimeisen vuoden aikana otettu yhteen jos jonkinmoisesta asiasta. :( :(

onhan se sitten hyvä ettei itselläsi ole uhmaavia lapsia, olisit onnellinen!!!!!

Kiukkuaminen myös tarkoittaa sitä että lapsella on turvallinen olo, uskaltaa suuttua .

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meillä tokaluokkalinenkin saa välillä noita samanlaisia raivareita...ekaluokan ajan oli pahin vaihe ja eikös silloin tulekin vielä joku uhma? Keskusteltiin kanssa aina lapsen kanssa tilanteen jälkeen mutta kun lapsi on aina ollut lyhyt pinnainen niin...Mutta pidä kiinni säännöistä kyllä se siitä helpottaa ajan kanssa,rajoja vaan koettelee...
Ja haa haa sulle joka väität että jotain on pahasti vinossa,lapset kun vaan on erinlaisia!!!
Niin ja väittikö ap et lapsi olisi kokoikänsä uhmannut???
Katsele tilannetta rauhassa ja jos tuntuu et ei pärjää niin ota yhteyttä aluksi vaikka kouluterkkariin! Iloista kevään jatkoa ja muista ette te ole ainoita jotka tämän ongelman kanssa painii *halaus*

kiitos!!! "ihana" kuulla etten ole ainoa! :) olen myös kuullut tuosta ekaluokkalaisen uhmaiästä. tuntuu vaan niin pahalta kun poika on aina ennen ollut niin kiltti oma itsensä, ja nyt tosiaan viimeisen vuoden aikana muuttunut ihan päälaelleen. :(

juu säännöistä on pakko pitää kiinni, muutenhan koko homma kaatuisi niskaan ja pahasti, kun välillä tuntuu jo muutenkin että homma ei toimi.

tarviipa vaan jaksaa pinnistää vielä lisää ja lisää ja katsella miten homma etenee. kumpa saisin jostain vielä pienen pätkän pinnaa lisää...!!! :) kiitos sinulle kannustavasta vastauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no tottakai kasvatan!!! meillä pätee kaikki säännöt aina niinkuin pitääkin. ja tuohon sen verran että minä en pura omaa huonoa päivää lapsiini...

niin minustakin on tosi outoa käytöstä vielä tämän ikäiseltä. ymmärtäisin jos hän olisi kolmen vanha, tämän käytöksen. ja sekin että koskaan hän ei ole käyttäytynyt uhmakkaasti ennen. aina ollut ns kiltti. nyt on viimeisen vuoden aikana otettu yhteen jos jonkinmoisesta asiasta. :( :(

onhan se sitten hyvä ettei itselläsi ole uhmaavia lapsia, olisit onnellinen!!!!!

Jokuhan hänellä mättää kun nyt tuollainen on, en halua sinua syyllistää. Sitä neuvoa kysymään rohkeasti. Koulu alkanut, onko varmaa ettei kukaan tai opettaja kiusaa ja sinuun purkaa pahan olon?
Oliko se parillinen vai pariton vuosi kun lapsen sanotaan olevan 'vaikeampi'? En muista, kuopus jo murkku ja keskusteluin pärjätään edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:

Kiukkuaminen myös tarkoittaa sitä että lapsella on turvallinen olo, uskaltaa suuttua .

Totta, jos vaikka koulussa stressiä, purkaa sen tultuaan äitiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jokuhan hänellä mättää kun nyt tuollainen on, en halua sinua syyllistää. Sitä neuvoa kysymään rohkeasti. Koulu alkanut, onko varmaa ettei kukaan tai opettaja kiusaa ja sinuun purkaa pahan olon?
Oliko se parillinen vai pariton vuosi kun lapsen sanotaan olevan 'vaikeampi'? En muista, kuopus jo murkku ja keskusteluin pärjätään edelleen.

samaa olen miettinyt että onko koulussa kaikki hyvin. hän sanoo että kaikki on hyvin, opettaja on ihan asiallinen ihminen, kavereita löytyy, niin koulussa kun kotona.

yritän ja yritän kaikkeni tehdä että aina se viimeinen raivari olisi toisiaan viimeinen. puhumme asiasta kuten muistakin asioista. käymme läpi asioita jos joku asia painaa mieltä jne. no toivotaan parasta että on tosiaan joku ohimenevä vaihe ja elämä muuttuisi taas paremmaksi.

Yhteistyössä