Italiassa käyneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riccionessa siinä naapurissa olen ollu. Melko kehno heidän englanti. Mut esim retkellä Firenzessä kannattaa EHDOTTOMASTI käydä. Henkeäsalpaavan kaunista, myös ne maisemat matkan varrella!! *kadehtii...*

Italialla tai saksalla pärjäisi parhaiten =) englannilla ja tukiviittomilla tulee kyllä hyvin toimeen! Italia on täyteen rakennettu (ainakin suomeen verrattuna ) ja sen kadut täyteenbuukattu autoja ja skoottereita, joista jälkimmäisillä on monesti aivan omat ajolinjat. Töötti huutaa helposti ja paljon!

Mutkateitä vuorille ja sitten taas rannikolle, hienoa!
Pizza ei kyllä kaikkien parasta ole :/
Mutta viini ja kahvi on halpaa, jos olet kahvijuomien ystävä suosittelen lämpimästi Latte macchiato -juomaa, sitä en ole vielä suomesta saanut yhtä hyvää mistään kuin mitä Alassiossa ja sen lähistöllä sai.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Italialla tai saksalla pärjäisi parhaiten =) englannilla ja tukiviittomilla tulee kyllä hyvin toimeen! Italia on täyteen rakennettu (ainakin suomeen verrattuna ) ja sen kadut täyteenbuukattu autoja ja skoottereita, joista jälkimmäisillä on monesti aivan omat ajolinjat. Töötti huutaa helposti ja paljon!

Mutta viini ja kahvi on halpaa, jos olet kahvijuomien ystävä suosittelen lämpimästi Latte macchiato -juomaa, sitä en ole vielä suomesta saanut yhtä hyvää mistään kuin mitä Alassiossa ja sen lähistöllä sai.
Siis nimenomaan pizzahan siellä parasta on. Ja pastaruuat. Pihvejä eivät osannaat paistaa. Ainakaan siellä missä sitä itse tilasin.

minulla kokemusta Roomasta kun olin sairaanhoitajavaihdossa siellä. Ihan hirveää oli. Sairaalassa eivät osanneet edes lääkärit englantia hoitajista puhumattakaan. Ja piti olla ihan kansainvälinen sairaala. Ihan turistikeskuksissa kyllä osaavat. Saksalla pärjäsi hiukan.

Me on käyty La Thuilessa Alpeilla, Ranskan rajan tuntumassa. Ei ollut mikään turistipaikka, pieni kylä joss kyllä joten kuten pärjäsi englannilla. Laskettelijan paikka.
Pasta ja Entrécorte olivat parhaat! Niin hyvää pihviä en ole ennen sitä/sen jälkeen saanut!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:

Siis nimenomaan pizzahan siellä parasta on. Ja pastaruuat. Pihvejä eivät osannaat paistaa. Ainakaan siellä missä sitä itse tilasin.

ei ole todellakaan pizza parasta tuolla alueella.. hyväähän se varmasti on, mutta ei kannata perustaa mielipidettään italialaisesta pizzasta tuon matkakohteen varaan. jos kulinaristisia nautintoja olette hakemassa, niin kannattaa varmasti välttää ne selkeimmät turistirysäravintolat ja hakeutua johonkin sivummalle syömään. paras keino selvittää hyvä ruokapaikka on kysyä paikallisilta ihmisiltä missä he käyvät syömässä (ei välttämättä hotellin respasta siis).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyty on. Kansainvälistä meininkiä, enkulla pärjää. Jos mahdollista käykää Venetsiassa.

Mä varmaan olisin antanut vinkin että ei kannata käydä Venetsiassa :laugh:
Tietty onhan siellä jonkinlaista romantiikkaa, mutta mua niin ällötti se kanaaleiden löyhkä ja likainen vesi, jossa kellui ties mitä jätöksiä ja roskia. Lisäksi siellä oli sairaasti puluja, jotka minusta on roskalintuja ja raivostuttavia kun käyvät liian tuttavallisiksi..

Mutta Italia sinällään on ihana maa ja ihmiset ystävällisiä. Naiset hämmästyttävä kauniita ja kadehdittavan hoikkia :ashamed:

Yhteistyössä