ISYYSPAKKAUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjut

Vieras
Tervehdys !

oletteko suunnitelleet tekevänne miehellenne ""oman"" isyyspakkauksen?

minä olen ajatellut tekeväni mutta kaipaisin todella hauskoja ja hyödyllisä vinkkejä siihen mitä siihen pakkaukseen laittaisi ja mihin/miten sen kokoaisi. Joskus kauan sitten täällä oli keskustelua aiheesta mutta kerrataan...

olen itse ajatellut laittaa jonkun miehelle suunnatun kirjan lapsen syntymästä ja vanhemmuudesta. Sitten kun löytyisi sellainen kiva potkupuku, missä olisi tekstiä isistä, alkoholipitoinen pullo ( konjakkia tai viskiä )...

ideoikaa kovasti !

terveisin:

Marjut, 27+5

""Tavallisten"" lisäksi

-pyykkipoikia isin nenään
-kertakäyttöhanskoja
-sisuaski
-korvatulpat

http://riikuski.net/index.php?cPath=3
Poista %20, jos ilmaantuu linkkiin

Olen ajatellut kasata isälle oman pakkauksen ja aloittanut jo tavaroitten "" hamstrauksen"". : )

Olen netistä tilannut isukki t-paidan ja vaavi paidan, on molemmille sitten omansa. Odottelen vaan milloin saapuvat!
Kirjakaupasta löysin pari opusta: lasten hoitoon sekä vauvan huolto-oppaan. Ihan vitsi pohjalta kirjat tehty! Apteekista saa ilmaiseksi joitain oppaita, otin sieltä vihkosen lapsen sairastamisesta. (Jos tarve vaatii, voidaan molemmat sitä lueskella!)

Ostin myös pienen lelun vauvalle vaunuihin. Pitää vielä hommata tuttipullo ja äidinmaidon korviketta, tutteja jne. Isälle korvatulpat, buranaa, joku viuna pullo jne. Mitä nyt mieleen vielä juolahtaakaan!? Niin, ja valokuva-albumi on myös hommattu...

Kirjottelen käyttöohjeet tavaroille ja "" sisällysluettelon"", jonka teen vauva-aiheiseen postikorttiin. Vielä en ole päättänyt mihin pakkauksen pakkaan. Ammeeseen vai ihan pahvilaatikkoon... Sen ehtii vielä miettiä!

Mutta tältä pohjalta meidän isä saa pakkauksensa!

Ensiksi totean, että tällä kommentilla en haasta riitaa! ;)

Ja sitten asiallisesti kysyn: miksi isille tehdään isyyspakkauksia? Tekevätkö isätkin äideille äitiyspakkauksia?

Jos molemmat tekevät toisilleen pakkaukset, on asia mielestäni ok. Mutta kummastuttaa vaan kovasti, kun useimmiten tosiaan äidit väsäilevät noita pakkauksia, mutta ainakaan minä en ole kuullut, että isät semmoisia tekisivät.

Itse ajattelin odotusaikana, että kun ensin yhdeksän kuukautta haudon yhteistä lasta ja sitten vielä sen sisuksistani pungerran ulos, on siinä isälle pakkausta kerrakseen! :) Enkä siis tehnyt isyyspakkausta.

Itse keräsin isyyspakkaukseen tavallisten, yllä olevien lisäksi mm. seuraavaa:

- suklaalevyn
- parasuppoja (tarpeen)
- korvatulppia (ollut käytössä)
- lastenlaastaria
- ""vauva, omistajan opas"" -kirjan (kirjoitettu huumorilla, mutta siitä on löytynyt monta hyvää neuvoa vauvan hoitoon)
- energiajuomaa

Kaikesta isyyspakkauksessa olevasta tein A3-kokoisen lapun, johon olin merkinnyt pakkauksen sisällön ja sen, mihin mitäkin tuotetta tarvitaan.

Minusta tämä isyyspakkauksen kerääminen oli ainoastaan ja vain mukavaa, ei kai sitä pakolla kukaan saakaan väsättyä. Jos se olisi pakkopullaa, niin ei kai siitä mitään tulisi.

Höh... Isyyspakkauksenhan on tarkoitus olla hauska juttu joka yhdistää perhettä eikä sitä saa ottaa kamalan vakavasti. Omasta mielestäni isitkin ansaitsee saada huomiota ja pakkaus toimii jonkinlaisena yhteisenä juttuna. Omassa isyyspakkauksessa on paljon hyödyllistä vauvanhoitotavaraa ja sitten jotain hauskaa iskälle.
Kyllä minä ainakin itse kaipaa huomiota ja uskon että miehenikin haluaa saada sitä ja vauva on meidän yhteinen projekti, niin miksei sitä voisi etukäteen ""juhlistaa"" isyyspakkauksella...

Ja kyllä monet isät muistavat äitejä. Eivät ehkä suoraan ""äitiyspakkauksena"", mutta tuovathan monet miehet puolisolleen kukkia, koruja yms. lahjoja vauvan synnyttyä.
Ja vauvahan on se tärkein. Ilman vauvaa ei olisi isyyspakkauksia ja vauvaanhan ne pakkauksen tavarat liittyvät. Kummallista, kun kaiken pitää olla niin kamalan vakavaa aina...

hahaa! aivan täydellisen hauska idea!

itse voisin poimia noista teidän ideoista kaikista hauskimmat. :)

äidinmaidon korvike, särkylääkkeet, korvatulpat, viinapullo, energiajuomaa.

vähän sellainen, ""näillä selviät pahimman yli""-paketti :)

en ole kuullutkaan tästä koskaan ennen ja odotan jo innolla, että pääsen salaa väsäämään kasaan isukille pakettia. ajattelin, että sen voisi antaa sinä päivänä kun äitiyspakkaus tulee. koska sehän on vähän enempi äidin juttu. niin voisi sitten antaa iskälle omansa ja sillä olisi hupia tutkittavaa.

mutta mahti idea. tykkään muutenkin tehdä lahjoja itse ja väsätä kaikkea ihmeellistä ja erityisesti hauskaa!

Hauskoja ideoita!

Mulle tuli mieleen, että kun ainakin omaan ukkoon uppoaa Juha Vuorisen (Juoppohullun päiväkirja) -tyylinen huumori, niin saman kirjailijan ""Vaippaihottumaa"" -kirja.

Myös Jari Tervon ""Kallellaan, isän päiväkirja"" sai mieheni hekottelemaan kovasti.

Mä ajattelin ainakin, sikarit tulee varmasti tarpeeseen, samoin konjakki.

Mua on mietityttänyt milloin olisi hyvä antaa pakkaus? Toisaalta paras vaihtoehto olisi varmasti antaa vasta kun on itse laitoksella, isä saisi rauhassa tutustua pakkaukseen, toisaalta ei jaksaisi odottaa niin pitkään. Isänpäivä on meillä mielestäni vähän liian aikaisin (LA maaliskuussa), ehkäpä jouluna.... Milloin te muut aiotte pakettinne antaa?

Itse ostin isyyspakkaukseen yhden kunnon, kuubalaisen sikarin. Samanlaisen, kuin mieheni poltteri häissämme.

Kerroin isyyspakkauksesta silloin, kun lapsemme oli syntynyt ja olimme majoittuneet perhehuoneeseen ja mieheni lähti käymään kotona.

mietin myös että vasta syntymän jälkeen, mutta toisaalta ei jaksais odottaa.. ja ajattelin siis sitä päivää, kun haen äitiyspakkaksen postista. sen sisältö ei varmaan hirveästi kiinnosta miekkostani, toisinkuin minä varmasti nuuskutan vaatteet läpi tuhannesti. :) se olis sitten, että ""jotain isille myös""-juttu.

Moi,

Vieläkin yhä vaan ihmettelen tätä isyyspakkausinnostusta. Kun äitiyspakkauksessa on lastenvaatteita ja vaippoja, niin isyyspakkauksessa korvatulppia, särkylääkettä, sisu-pastilleja, kertakäyttöhanskoja ja alkoholia? Etenkin nuo korvatulpat ihmetyttävät. Mitä niillä halutaan isälle viestiä? ""Nuku vaan, älä anna lapsemme huudon häiritä uniasi?"" Eikö yhteisen lapsen itku olekaan yhteinen asia?

Täytyy myöntää, että itsekin alkuraskauden innostuksessa mietin kaikennäköistä kivaa ylläriä isälle, myös tuota isyyspakkauksen kokoamista. Loppuraskaudessa se ei kuitenkaan käynyt enää mielessänikään eikä nyt neljä kuukautta lapsen syntymän jälkeenkään kaduta, etten sellaista tehnyt. Itseasiassa miehenikin ihmettelee koko pakkausjuttua, kun tästä keskustelusta hänelle kerroin.

Ymmärrän toki, että pakkaus on ikään kuin vitsi, mutta siltikin... Jos välttämättä pakkauksen haluatte tehdä, niin tehkää hyvät naiset sellainen itsellenne!! Synnytyksen jälkeen ainakin minä kaipasin mm. särkylääkettä ja energiajuomaa!! :)

Luin jo tuon aiemmankin kommenttisi enkä silloin viitsinyt vastata. Kovastipa tätä meidän innostusta jaksat ihmetellä.

Meillä ainakin tuleva isä on vuosien varrella jaksanut ilahduttaa minua useinkin, vaikka nyt tuskin minulle äitiyspakkausta kokoaakaan. Kait toista saa ilahduttaa ilman vastalahjan toivoakin, oletko kuullut sellaisesta kuin antamisen ilo?? Tuleva isä on myöskin joutunut aikamoisen rumban keskelle jo ennen lapsen syntymää (toki minäkin olen). Meillä tätä lasta on odotettu kohta 3 vuotta, ensimmäisen lapsen menetimme raskauden puolessa välissä. Ja mieheni on ollut suunnattoman suuri tuki minulle tässä raskaudessani ja jaksanut kuunnella ja toteuttaa kaikki mielihaluni kellonajasta riippumatta, älä käsitä väärin, en halua jäätelöä tai muuta keskellä yötä. Tarkoitin vain, että mieheni on mielestäni ainakin minulle maailman paras mies ja maailman paras isä tulevalla lapselle.

Jos saan tuottaa miehelleni hitusen hyvää mieltä ja oloa tällä pakkauksella, tehtävä on onistuneesti suoritettu :) Meillä antaminen on molemminpuolista, oli kyseessä sitten lahja tai mikä tahansa toisen HYVÄKSI tehty teko.

Nimim. Rauha

Korvatulppia ihmettelit...

Meillä ainakin korvatulpat ovat molemmilla silloin tällöin käytössä. On kiva saada edes joskus nukkua pisempi pätkä kuin 3-4 tuntia. Varsinkin kun tätä on kestänyt monta kuukautta. En näe mitään järkeä siinä, että molempien pitäisi olla öisin hereillä kun lapsemmekin on. MEillä tämä on toiminut hyvin. On ihana herätä aamulla nukkuneena kunnon yöunet.

Heip!

Mä ajattelin ojentaa iskä-pakkausta miehelleni jo isänpäivänä, vaikka vasta maaliskuun puolella on laskettuaika. Perustelin tätä itselleni (sen lisäksi etten jaksa odottaa) mm sillä, että siinä vaiheessa alkaa tulokas pikkuhiljaa olla sillä mallilla että vaikka syntyisi etukäteen niin selviytyisi kuitenkin...

Ihmettelijöille vastaan, että ainakin meillä mies on hankkinut tähän mennessä kaikki mun äitiysvaatteeni ja muutenkin ollut innokas lapsen tulosta. Luulen, että sama meno jatkuu syntymän jälkeenkin, joten miksi en ukkoani muistaisi?

Meidän isyyspakkauksesta löytyy seuraavaa ja tietenkin ohjeet ja sisältö mukana:

- VAUVA OMISTAJAN OPAS
- BABY BLUES – SARJAKUVA
- FAZERIN SINISTÄ
- SHAMPPANJAA
- SIKARI
- IBUMAX, SISU & RED BULL
- Isukki ja vaavi- T-PAIDAT
- TUTTIPULLO & ISÄ-MUKI
- KYLPYPYYHE & KYLPYLELU
- (I love dad) BODY & SUKAT
- KATSELUKIRJOJA
- RUOKALAPPU & ATERIMET
- KORVATULPAT & MONIVITAMIINI
- PYYKKIPOJAT JA ILMANRAIKASTIN
- TUOKSUKSUKYNTTILÄ
-KORTSUJA

Rauha: Sääliksi käy miestäsi, jota et viitsi ilmeisestikään millään tavalla ilahduttaa saati huomioida. Pikku yllätykset ovat aina parisuhteen suola.

Ja itse asiasta. Itse kokosin vauvan ammeeseen kaikenlaista kivaa sekä isälle että vauvalle. Vauvalle mm. body, jossa luki I love daddy ja toisella puolella Daddy loves me, pesusieni, kylpysaippuaa, talkkia, rasvaa, vaippoja jne. Isälle energiajuomaa, Sisu-pastilleja, kertakäyttöhanskoja jne. Pakkaus on ollut kovassa käytössä ja kaikki tavarat tarpeellisia. Annoin pakkauksen samana päivänä kun itse sain äitiyspakkauksen.

Minulla särähti jotenkin korvaan tuo ettei isälle saisi ostaa lahjaksi korvatulppia. Minä en itse näe mitään syytä siinä, että kun alussa pitää kuitenkin öisin herätä useasti imettämään ja mahdollisesti muutenkin vauva pitää hereillä, niin molempien vanhempien pitäisi tällöin olla hereillä. Ja tosi asiahan on myös se, että isä on lyhyttä isyyslomaa lukuunottamatta töissä päivät, joten kyllä hän niitä kunnon yö unia tarvitsee. Ja olen täysin varma, että kun minä haluan nukkua täyden yön unit, niin hän sen kyllä sallii minullekin.

Itse en ollut isyyspakkausta ajatellut, mutta kuulostaa kyllä hauskalta idealta. Täytyypä miettiä jos kokoisi.

Ihan hauska idis toi isyyspaketti. Pitääkin laittaa mieleen, jos vaikka riittäisi intoa värkätä oma versio teemasta.

kaisun kanssa olen vaan eri mieltä siitä, että ""äitiyspakkaus"" nimestään huolimatta olisi jotenkin enemmän äidin juttu. Eihän ne potkupuvut ja vaipat mulle tule, vaan vauvalle ja vauvanhoito taas on 100 % yhteinen juttu. Näin meillä:-)

Minäkin kokosin isyyspakkauksen. Lähinnä siitä syystä, että halusin tulevaa isukkia ilahduttaa ja koska tuo äitiyspakkaus on mustakin vähän outo sana, ihan kuin ne kaikki tavarat tulis äidille:)

Meidän pakkaus oli amme, jossa seuraavaa:

-Uusi vauva - huoltajan opas (tekniseen käyttöohjetyyliin kirjoitettu kirja)
-I love dad- body (H&M:lta)
-Tiimipaidat (isukki ja vaavi- teksteillä, teetin itse, kun netissä myytävät ei miellyttäneet:))
-Viskiä ja iso sikari
-Tuttipullo ja tutti
-puhdistuspyyhkeitä, pesusieni ja pesuainetta
-korvatulppia

Tavarat pakkasin värikkäisiin paperipusseihin aihepiireittäin ja pussin kylkiin pienet vinkit sisällöstä. Kovasti oli mies paketista otettu:)

Yhteistyössä