isyydentunnustus

No ei kyllä mitään kummempaa. Kaikki mua pelotteli että se on kamalaa. Alustavasti ennen käyntiä kyseli meiltä että kauan ollaan seurusteltu ja milloin muutettiin yhteen. Paikan päällä piti vain allekirjoitella papereita ja homma oli sillä hoidettu. Ei yhtään epämukavaa :)

Riippuu varmaan ihan tädistä tai sedästä joka hommaa hoitaa...Meillä oli ihan mukava täti ja ihasteli meidän vauvaakin kauheesti!
 
nikitön vielä
joo! mä en kans tajua miks kaikki pelottelee sillä.mulle kerrottiin kaikki kauhutarinat siitä mitä kaikkee ne kyselee. siis ihan asiallinen juttu, en tarkalleen enää muista mitä kyselivät mutta ei mitään ihmeitä.
 
äiti 83
minä koin isyydentunnustuksen ahdistavana kokemuksena.
Koska en asunut yhdessä lapseni isän kanssa emmekä edes seurustellut , niin silloin ne kysyy enemmän kuin esim. avoliitossa asuvat.
Multa kysyttiin missä ja milloin tapahtui lapsen tekeminen, ja muita henkilökohtaisia asioita.
Sitten kirjoitettiin huoltajuuspaperit ja muut tärkeät paperit ja se oli siinä :flower:
 
keiju-00
Ehkä ne "pelottelut" johtuu siitä, että aikaisemmin, ei edes kovin kauaan sitten, ehkä noin 10v sitten, isyydentunnustus oli vähän toisenlaista kuin nyt. Silloin kyllä kyseltiin yhtä sun toista ja saatiin useempikin mies punastelemaan. Nyt se on suurinpiirtein "Oletko tämän lapsen isä" - selvä, nimi paperiin.
 
HIP
Joo-o. Sellanen se meilläki oli et noin 5min ja ulos kopista. :)


Puol tuntii sanoivat puhelimessa toimituksen kestävän, mut höpö höpö. Tuskaton nimmareitten kirjotus reissu vaan.
 
Kaverini koki tilaisuuden tosi noloja ja ahdistavana, heillä oli tilanne jossa laspen isä/avomies on ulkomaalainen ja he eivät asu Suomessa. Ilman isyydentunnustusta olisi lapsi merkkitty Suomessa kirjoihin isättömäksi...suurlähetystössä tehdyssä isyydentunnustamisessa oli kyselty yksityiskohtaisesti seksielämästä hedelmöityksen aikoihin, oliko ihan varmaa, ettei laspen isä voisi olla joku muu jne.
 
mä vain
kyllä meillä ainakin ainakin oli isyydentunnustus aika nöyryyttävä kokemus, kaikki kyllä tentattiin ja moneen kertaan kyseltiin että onko nyt varmaa että tämä on lapsen isä eikä muita ole ollut, toivottavasti seuraava kerta oli kivempi sitten joskus.
 
3LASTA
joo, nykyään menee nopeesti ja varsinkin jos on ennestään jo lapsia samalle isälle. Eka lapsesta isyyden tunnustus oli vuonna 2000 ja kysyivät tosiaan kaikenlaisia. Nyt kysyivät vuonna 2004, että oletko lapsen isä, eihän äiti ole käynyt vieraissa, milloin aloitettiin seurustelu ja milloin muutettiin yhteen.

Siinäpä ne
 
2lasta
Erilainen suhtautuminen oli kun oli sinkku ja sit toisen kerran avoliitossa. Ekalla kerralla todella henk. koht. kysymyksiä, toisella kerralla vaan papereiden allekirjotus. Mistähän moinen mahtaa johtua?
 

Yhteistyössä