Istutatko rairuohoa, koristeletko kotia muuten pääsiäisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gekkolisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gekkolisko

Aktiivinen jäsen
17.01.2007
8 486
0
36
Mitä pääsiäinen sinulle merkkaa?

Ite laitan ruohot ja kaikkee ihanan värikkäitä koristeita, tipuja, munia, höyheniä jne löytyy kyllä, vaikkei pääsiäinen mulle muuta merkkaakaan kuin ehkä kevään juhlaa. Ja sitä et miehellä 4 päivää vapaata töistä! :whistle: Ja tänä vuonna lasten synttärijuhlien pitämistä, mutta uskonnollista merkitystä pääsiäisellä ei mulle ole.

Laitan joo, ruohoja, koristeita, tulppaaneja, koristellaan oksia ja syödään sukumunia.

Merkkaa kevään virallista alkamista, mietin kyllä niitä uskonnollisiakin juttuja, mutta en ole kuitenkaan uskovainen. Vapaata miehellä ja yhdessäoloa.

munia ja koristeita roikkuu jo, haluan että jo palmusunnuntaina tuntuu pääsisäiselle, kun lapset lähtee virpoo. ruoho alkaa esittää itämisen merkkejä jo mukavasti

Kyllä meillä ruohoo kasvatetaan ja tipuja laitellaan. :)
Pääsiäinen merkkaa mulle paljon töitä ja hyvää liksaa :D (ja tuo oli sitten vähän niinkuin vitsi, vaikka ihan tottahan tuo on... )

kylvetään, ei istuteta :whistle: viime vuona laitettiin vaikka mitä, nyt ei oo vielä ainakaan jaksanu alottaa mitään hommaa kun ei pääse edes askartelukauppaan höyheniä sun muita hakemaan..

niin joo ja se merkitys,, kai se on mulle/meille pääasiassa vaan arjen piristystä.

Pääsiäinen tarkoittaa mulle kevään tuloa. Ihanaa! B) :)

Koristellaan koivunoksia höyhenillä, laitellaan vähn tipuja ja kananmunia, ehkäpä joku pupukin. Ruohot kasvatetaan ja syödään pääsiäisherkkuja. :p

Ja viikko ennen pääsiäistä on "siivousviikko". Joulusiivouksen tilalla meillä on kevät ja syys-siivous.

Yhteistyössä