Istukka kohdunsuulla

Tästä lähtee se viimeinen (toivottavasti) 10 viikkoa. Nyt jännitetään vaan parin viikon päästä olevaa ultraa, jossa tarkistetaan toistamiseen istukan paikkaa.

Kovasti toivon, että saan synnyttää alateitse, mutta silloin kuulen tuomion.

Sitä vaan ihmettelen että miten se istukan paikka voi muuttua? :O onko se vaan, kun kohtu kasvaa, niin näkee paremmin missä kohtaa se oikeasti on, vai mitä? :ashamed:

Kiitos vastauksista! :)

"mie"
Ei kun vauvan/kohdun kasvu siirtää usein istukkaa. Tai siis näin mä ymmärsin. Mulla oli alhaalla kohdun suulla loppuun asti. Vkoa ennen laskettua aikaa ultrattiin ja totesivat, että siinä on pieni väli josta pääsee syntymään ja synnytyksessä siirtyy edelleen.. Vähänkö pelkäsin loppuun asti..

Mulla rakenneultrassa todettiin istukan olevan vain reilu sentin päässä kohdunsuulta. Viikolla 31 käytiin tarkistusultrassa ja istukka oli 1,5cm kohdunsuulta. Ei siis ole pahemmin mihinkään siirtynyt vaikka kohtu onkin kasvanut. Alatiesynnytykseen tähdätään, mutta mieli pidettävä avoimena vaihtoehdoille. Tarkemmin kun tilanteen tietää vasta synnytyksessä.

Yleensä siis istukka siirtyy ylemmäs samalla kuin kohtu kasvaa, mutta aina näin ei ole. Tsemppiä ultraan!!

Yhteistyössä