istukka kohdun etuseinässä ja kohdun suun päällä

Mulla todettiin eilen rakenneultrassa rv.18+5 istukan olevan kohdun etuseinässä ja myös kohdun suulla. Haluaisinkin nyt kuulla, onko muita kohtalon tovereita! Miten raskaus on tässä tapauksessa edennyt ja millaista haittaa istukan sijainnista ollut raskausaikana? Mulla on kontrolliultra rv 30+, jossa katsotaan onko istukka noussut pois kohdunsuulta ja onko näin ollen alatiesynnytys mahdollinen. Miten suurella todennäköisyydellä istukka siirtyy raskauden lopulla ylemmäs? Onko sektioon joutuneita tästä syystä ja millä viikolla sektio on tehty? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Mulla ollut kaikissa raskauksissa(3 raskautta) etinen istukka ja kahdessa myös kohdunsuun päällä. Istukat nousseet kun maha on kasvanut ja olen saanut synnyttää alateitse.
Hyvinkin voi vielä nousta! Ota rauhallisesti. Kohdunsuulla oleva istukka saattaa vuotaa. Myös silloin kun siirtyy ylöspäin! Näin kävi ainakin minulle. Silti vauvat täysaikaisia ja terveitä!

Mulla myös istukka kohdun suun päällä, mutta kohdun takaseinän puolella.
Tämän totesivat ultrassa, joka oli rviikolla 12. Sanoivat vaan, että ei syytä huoleen, koska se lähes aina siirtyy siitä kohdun suulta pois. Eivät antaneet mitään seuranta-aikaa vaan menen normaalisti sitten taas rviikolla 20 ultraan ja katselevat silloin, että mikä on tilanne. Mutta siis on kuulemma vain pieni todennäköisyys, että istukka jäisi kohdunsuun päälle.

Yhteistyössä