Heip! Oon toista kertaa nyt raskaana. Rakenneultrassa olin viime viikolla perjantaina jollon raskausviikkoja oli 20+5. Ja siellä todettiin että istukka on etuseinämässä, mutta ainakaan mitn puhetta ei ollut että olisi kohdunsuun päällä. Eli ilmeisesti huolta ei ole. Lueskelin näitä kirjotuksia tuossa äsken ennen vastaamistani, ja mietin onko minulla ollut tämän kanssa samanlaisia tuntemuksia. Löysin jotain samaa, mitä olen myös huomannut mutta suurimmaksi osaksi tämä raskaus ja liikkeiden tuntemuksen ovat samanlaisia kuin esikoista odottaessani jolloin istukka oli takaseinämässä. Liikkeet tässä toisessa raskaudessa olen tuntenut 14viikon lopulta. Esikoista odottaessani tunsin ekat liikkeet 18viikolla. Eli siinä ei mitn, ja nytkin liikkeet tuntuvat jo selvästi ja kädellä ne tuntee kun laittaa käden vatsan päälle. Samaten näkyvät, ainaki ne kovimmat pökkäykset ihan jo selkeesti mahan päältäkin. Eli tässä ei tunnu olevan juuri vaikutusta tuon istukan paikan kanssa. Mitn sen ihmeellisempiä kipuja ei ole ollut, muutakuin mainittavana muutamana iltana/yönä supistellu aikalailla ja aika kipeästikkin aaltoina. Onneksi kuitenkaan ei ole vuotoa ilmennyt ja liikkeetkin tuntuneet niidenkin jälkeen ihan normaalisti.
Voi olla että supistukset johtuneet myös lievästä rasituksesta, tai liiasta kyykkimisestä jota pakostakin tulee lukuisia kertoja tehtyä pojan kanssa päivisin kotona ollessani. Sitä ei voi oikein välttää. Esikoinen nyt 8½kk, ja tulokkaalla laskettuaika juhannuksen kieppeillä 24.6. jollon esikoinen kerkeää 1v1kk ikään.

<3 Sen eron kyllä selkeesti on huomannut ettei juuri niitä kinnaamisen ja repeemisen tuntemuksia ole ollut, ainakaan vielä mahan kasvaessa vaikka tuo tuntuukin jo aika isolta siihen verrattuna mitä se oli ensimmäisen kanssa tässä vaiheessa..

Olen pienikokoinen ja siro muuten ja koko maha on tuossa edessä..

Nyt tosin tuntuu että hiukan on levinnyt myös sivullepäin. Sukupuoli jäi vielä mysteeriksi koska rakenneultrassa vaavi oli huonossa asennossa eikä suostunut jalkoväliään vilauttelemaan.. ;D No, tässä minulla tulossa seurontoja useammin koska alla kuitenkin sektio näin pienellä aika välillä. Joten ehkä tuo sukupuoli vielä selviää ennen h- hetkeä tai ainakin toivon niin, jotta tietää varautuuko pinkeillä mekoilla vaiko enempi housumallisilla..

Selkä on kovasti reistaillut kyllä jo, tietty osaksi johtuu muusta rasituksesta mutta huomaa että kyllä tuo mahakin alkaa jo painamaan..

Rakenneultrassa vauvalla painoa oli noin 400g.. <3 pieni jauhelihapaketti

<3