Istukasta...

Moikka!

Tämä voi olla monille jo tuttu juttu mutta toisaalta taas monikaan ei taida tästä tietää... Eli biojätteen sijaan istukasta voisi todella olla hyötyä jollekin!!!
Käykää kurkkaamassa www.veripalvelu.fi. Sieltä kantasolut ja istukkaveren luovutus.
Itse tulin vasta nyt (ensisynnyttäjänä) tietoiseksi tästä kaverin kautta, jonka perheessä todettiin juuri syöpätapaus.
Joissakin maissahan taitaa olla jo mahdollista säilöä lapsen kantasoluja omaan mahdolliseen tulevaisuuden käyttöön, mutta suomessa tätä ei käsittääkseni vielä tehdä.

Caro + masukki

Mä en ole aiemmin kuulutkaan moisesta. Tosi hienoa, että teit aloituksen aiheesta. Kävin lukemassa veripalvelun sivuja ja laitan tähän nyt suoran linkin, josta löytyy tietoa istukkaveren luovuttamisesta.

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=31&VID=default&SID=934999986414672&S=0&C=28033

Moikka vielä!
Tarkemman lukemisen jälkeen petyin kun luin, että tuota luovuttamista voikin tehdä vain Helsingissä Naistenklinikalla ja Kätilöopistolla. :( No te jotka niissä synnytätte ja luovutatte niin hieno homma :flower:
Siinä varmasti myös siis syy miksen ole ennen asiasta kuullutkaan :/
Caro

Alkuperäinen kirjoittaja Caro79:
Moikka vielä!
Tarkemman lukemisen jälkeen petyin kun luin, että tuota luovuttamista voikin tehdä vain Helsingissä Naistenklinikalla ja Kätilöopistolla. :(
Ja itseasiassa näistäkin vain Naistenklinikalla. Itse oon menossa Kättärille synnyttämään ja siellä kätilö sanoi, että tällä hetkellä luovuttaa saa vain Naikkarilla, koska veripalvelulla on liian vähän työntekijöitä. :/

Yhteistyössä