Istukan sijainti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "öö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"öö"

Vieras
Eli vaikuttaako istukan sijainti synnytykseen? tai siis lähinnä siihen synnytyskipuun? Esikoista odottaessa istukka oli takaseinämässä, jolloin raskausaikana minulla ei ollut vatsan puolella kipuja. Nyt olen raskaana ja istukka etuseinämässä, ja esim. tavaran nostaminen lattialta sattuu mahaan, aivan kuten mahan päältä ultraus. Samoin virtsarakkoa ei saa laskea liian täyteen, muuten tulee kipuja. Onko synnytyskin mahdollisesti kipeämpi? :(

Mä oon kans ehkä huomannut jotain tuollaista, tai en varsinaisia kipuja.. mutta maha on jotenkin raskaampi ja "rasittuu" helpommin nyt kun istukka on etuseinämässä. En sit osaa sanoa johtuuko istukasta vaiko jostain ihan muista syistä.

Mulla myös vauva painaa itseään ilmeisesti istukkaa vasten, jolloin tuntuu kuin supistelisi, sellainen paine vatsan etuosassa :/ esikoista odottaessa tätä ei ollut.

Uskoisin, että tuo no enemmän kiinni jostain muusta (siitä itse raskaudesta) kuin istukan sijainnista. :)

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut istukka etuseinämässä. Ekassa sattui vähän väliä ja ihan kaikki. Tässä taas ei mitään.

Mulla on kokemusta vain tästä ainoasta raskaudesta. Istukka ylhäällä takana, ja minulla kyllä vatsakumpua kivistää ihan tavallinen kävelykin. En tiedä sitten miten paljon kivistäisi, jos istukka olisi edessä.

Jos on kohdunsuun päällä, niin silloin on edessä sektio.

Itsellläni on vaikuttanut synnytyksessä niin, että istukan ollessa takaseinässä olen aina vuotanut todella paljon. Sen kerran kun oli etuseinässä, olen selvinnyt ilman tiputuksia ja hemoglobiinin seuraamista extraraudan kera.

Niin ja tuon synnytyksen osalta mun on sanottava, et mulla oli viimeksi helppo synnytys kaikin puolin. :) Ok, supistukset ei piirtyneet käyrille (voisko johtua istukan sijainnista?) edes sitten, kun anturi oli suoraan kohdussa kiinni. Mutta muuten ei tullut mitään haittaa ainakaan etuseinämäistukasta. =)

[QUOTE="vieras";22611876]Jos on kohdunsuun päällä, niin silloin on edessä sektio.

Itsellläni on vaikuttanut synnytyksessä niin, että istukan ollessa takaseinässä olen aina vuotanut todella paljon. Sen kerran kun oli etuseinässä, olen selvinnyt ilman tiputuksia ja hemoglobiinin seuraamista extraraudan kera.[/QUOTE]

Minulla ei ole kohdunsuun päällä, onneksi :) esikon synnytyksessä istukka oli takaseinämässä ja verta menetin noin 1,5l, joka lienee normaali määrä? Hemoglobiini on näissä molemmissa raskauksissa ollut matala, alle sadan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22611911:
Niin ja tuon synnytyksen osalta mun on sanottava, et mulla oli viimeksi helppo synnytys kaikin puolin. :) Ok, supistukset ei piirtyneet käyrille (voisko johtua istukan sijainnista?) edes sitten, kun anturi oli suoraan kohdussa kiinni. Mutta muuten ei tullut mitään haittaa ainakaan etuseinämäistukasta. =)

Kiva kuulla, itse jännitän synnytystä ihan hirveästi vaikka siihen on viellä aikaa :/ Juuri tuo istukan sijainti on mietityttänyt, mutta selvisipä nyt, että ei se siihen synnytyskipuun vaikuta.

[QUOTE="a.p";22612042]Minulla ei ole kohdunsuun päällä, onneksi :) esikon synnytyksessä istukka oli takaseinämässä ja verta menetin noin 1,5l, joka lienee normaali määrä? Hemoglobiini on näissä molemmissa raskauksissa ollut matala, alle sadan.[/QUOTE]

1,5l on jo aika paljon..

[QUOTE="vieras";22612083]1,5l on jo aika paljon..[/QUOTE]

Juu,miulla ekassa raskaudessa takaseinämässä ja verta meni synnytyksessä 1300g eli paljon.
Tokassa taas istukka etuseinämässä eikä normivuotoa kummempaa synnytyksessä ollut.
Tässä kolmannessa istukka takaseinämässä siten jotta reuna päättyy hilkkua ennen kohdunsuuta,just tulin ultrasta.
Onneks vuotoja ei ole ollut ja aika näyttää miten menee.