istukan paikka edessä ja liikkeiden tunteminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikionnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikionnellinen

Vieras
Eli siinähän se kysymys lähinnä olikin, että milloin olette alkaneet tuntea liikkeitä jos on istukka sijainnut edessä?
Itsellä np-ultrassa havaittiin istukka kohdun etuosassa, ja nyt viikkoja 17+3.
Kovasti täällä muilla samoilla viikoilla olevilla jo liikkeitä tunnettavissa, mie en oo mitään viel huomannut. :ashamed:

Mulla oli istukka edessä. En ole ihan varma, mutta joskus 18-20 viikoilla tunsin liikkeet. Ensin vain kun makasin hissukseen selälläni illalla, pientä "hipsutusta" enkä ollut ihan varma oliko liikkeitä vai mitä. Sitten pian jo kovenivat, eikä ollut epäilystäkään...
Onnea sinun odotukseen! Itsellä tyttö jo maailmassa, mutta hieman haikeudella lueskelen muiden odotusjännityksiä. Oli ihanaa olla raskaana ja on tietysti ihanaa olla äiti =)
Malta vaan rauhassa, kyllä se sieltä kohta ilmoittelee itsestään :heart:

Esikoista odottelen. Uudelleensynnyttäjäthän huomaa usein liikkeet aikaisemmin. :)
Kaipa sitä tarttis malttia löytyä, tässäkin asiassa. Jostain vaan tuo pelko aina hiipii takaraivoon, vaikka sydän äänet kivasti jo kuuluukin.
Voisiko myös taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen?

Minulla oli istukka edessä ,kun esikoista odotin. Juuri raskauspäiväkirjasta tarkistin ,että olin tuntenut liikkeet rv 20 aikana. Muistan kuinka kovasti odotin ,että liikeet tuntisin ,mutta vasta tuolloin ne selvästi tunnistin.

Mulla on istukka edessä ja aloin liikkeitä tuntemaan silti tosi aikaisin, raskausviikolla 16-18 oli jo selkeätä liikettä. Esikoista odotan. Tosin tää meidän tapaus on niin mahdottoman kova liikkumaan, että sekin varmasti vaikutti asiaan =). Mutta toiset tuntee tosiaan vasta tossa 20 paremmalla puolella, joten nou hätä =)

Näin mulla:

Esikoista odottaessa istukka oli takaseinässä, ekat liikkeet tunsin rv18+.
Kakkosta odottaessa istukka oli etuseinässä, tunsin ekat liikkeet samoin rv18+.
Nyt kolmosta odottaessa istukka on takaseinässä ja taas tunsin ekat liikkeet vasta rv18+.

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Jimena 40+0

Enpä usko, että istukan sijainnilla tai kohdun asennolla on kovin suurta merkitystä... itselläni oli istukka edessä ja kohtu taaksepäin kallellaan, silti tunsin liikkeet jo viikolla 14, mitä neuvolassa eivät millään meinanneet uskoa (ensisynnyttäjänä). Kyllä se vauva potkii tasaisesti joka suuntaan -> potkuja kyllä tuntee kun vain keksii, mitkä niitä liikkeitä ovat.
Yleensä hoikemmat äidit tuntevat liikkeet nopeammin, ihan luonnollisista syistä.

Kyllä se istukan paikka vaikuttaa: eniten hermoja on tuossa mahan puolella, jos vauva pääsee siihen suoraan potkimaan, niin tuntuu jo aiemmin. Mutta jos potkii takapäin, niin siellä ne liikkeet ei tunnu niin herkästi.

Täällä kans istukat -molemmat siis, kun kaksoset tulossa- etuseinässä, ja vasta joskus rv 20 alkoi tuntumaan säännöllisemmin liikkeet. Ei edes vauvat tunnu tuosta mahan päältä, terkka sanoi kun viimeks kokeili että istukat on tiellä. Ja kun on vielä runsaasti lapsivettä, niin sekin häiritsee.

Mulla tässä raskaudessa istukka edessä ja liikkeiden selvään tunnistamiseen kului pitkä aika.. oisko n. rv20-> tuntumaan ihan selvinä ja erottaan potkut.
Ekassa ja tokassa istukka takana ja sivuseinämässä (en muista kummalla kummin ) ja ekasta tunsin liikkeet rv19 ja tokasta rv16 alkaen. Joten väitän kanssa, että merkitystä on istukan sijainnilla. JA näin nuo viisaammatkin tuolla väittää :)

:heart: nelli&pulla 35+2

Kyllä mulla ainakin on istukan paikka vaikuttanut. ekassa oli jossain sivussa, toisesta takaseinässä ja tästä kolmannesta on etuseinässä. Liikkeitä aloin tuntemaan kyllä aikaisin, mutta sitten juuri noilla sun mainitsemilla viikoilla tunsin tosi huonosti. Ne aivan lakkasivat tuntumasta siis välillä. Tarkkoja viikkoja en enää muista. Ja kyllä ne tonne varmaan 30 viikolle asti tuntui ainoastaa sivuilla, ei tossa ihan edessä ollenkaan. Ja kyllä mullekin neuvolassa sanottiin, niinkuin olin itsekin järkeillyt, että vaimentaahan se istukka niitä pieniä töytäisyjä. Istukka on kuitenkin tuolloin vielä vauvaa isompikin.

Minäkin odotan esikoista ja rakenneultrassa näkyi, että istukka on etuseinässä. Liikkeitä aloin tuntemaan vasta joskus rv 20 jälkeen eli älä vielä huolehdi! Nyt on mulla viikkoja 39+4 ja kyllä ne potkut välillä ihan sattuu, kun vauva potkii vatsaan. Onnea odotukseen!

itsellä on istukka edessä ja ensimmäiset liikkeet tunsin viikolla 18-20. en muista tarkalleen. ja vieläkään, vaikka viikkoja 35+, en tunne tuosta keskeltä liikkeitä vaan vain ja ainostaan alhaalta ja sivuilta. keskeltä kyllä näen ne mutten tunne.

Kiitos kaikille helpottavista vastauksista! :heart:
Eli jatkan siis odottelua, ei laiteta liikaa paineita pienelle ihmisen alulle, potkii sitten napakammin kunhan saa rauhassa kasvaa.

Onnea kaikkien odotukseen! =)

tässä mun tarina: mulla kans istukka edessä, tämä on nyt toinen raskaus. nyt viikkoja on 20+4..tunnen todella hennosti liikkeitä jos likkuu, sillon kun olen makuullaan ja rauhassa, potkuja hentoja kuplia sillon tällön..eli täälläkin odotellaan niitä voimakkaampia tuntemuksia..olen käynyt monet kerrat juuri tuon liikkeiden takia kunteluttaan sydänäänet..mutta kaikki ollut aina hyvin....

En mäkään vielä tunne kunnon potkuja.. Mulla kanssa istukka edessä. Nyt viikkoja 20+4 . Liikkeet tuntuu kuplimisena ja pieninä nykäisyinä eri puolilla masua. Mutta vain silloin kun makaa hissukseen tai löhöää sohvalla.. Joten on meitä muitakin ketkä täällä odottelee jo malttamattomina potkuja..

koitetaan olla murehtimatta!!!

Mulla tuntui liikkeet viikolla 14 kuplimisena.. Ensimmäistä odotan. Tosiaan liikkeet tuntuivat parhaiten makuulla iltasella. Kärsivällisyyttä vaan, kyllä ne potkut sieltä alkaa tuntua! Nyt vkolla 36+5 ikävöin noita pieniä tuntemuksia kun välillä vauva potkii niin että sattuu!

Mulla tuntui jo älyttömän aikaisin liikkeet tästä toisesta lapsesta, ennen 12 täyttä viikkoa :ashamed: Tätä ei uskonut mm. mua ultrannut kätilö, harmitti tulla leimatuksi hörhöilijäksi. Neuvolassa rv 13 + 4 tunnettiin terkkarin kanssa yhtä aikaa, kun palleroinen potki anturia :heart: Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä, joten noilla seikoilla ei sitten ilmeisesti ole kovin ratkaisevaa merkitystä - sen sijaan olen tai siis ainakin ennen näitä yli 15 raskauskiloa olin hoikassa kunnossa, ehkä sillä on tosiaan väliä. Esikoisesta mulla oli viikkoja kasassa vissiin vähän yli 15, kun tunsin ekat liikkeet, ja silloin oli istukka takana.

Hei! Mulla etuseinäistukka, liikkeet alko tuntua siinä 19+4 kieppeillä, joka ihan normaali aika ensisynnyttäjälle. Ehkä oli jotain kuplimista sitä ennen ollu, mut enhän mä semmosia olis osannu tunnistaa :D Eli malttia, malttia! Kyllä ne sieltä tulee! On muute ihania ku tulee, ei tässä enää telkkaria tarvita ku voisin olla maaten ja silmät kii pikkusia potkuja ihastelemassa päivät pitkät jos tuo vauveli vaa jaksais potkia!

Yhteistyössä