Istukan käsinirrotus ja seuraava synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytti

Vieras
Te joilla on tehty istukan käsinirroitus, niin miten on käynyt seuraavassa synnytyksessä? Riski vissiinki vähän kasvaa, jos kerran on jäänyt jumiin.

Entäs verenhukka ensimmäisessä ja seuraavassa synnytyksessä?

Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
Te joilla on tehty istukan käsinirroitus, niin miten on käynyt seuraavassa synnytyksessä? Riski vissiinki vähän kasvaa, jos kerran on jäänyt jumiin.

Anopille tehtiin käsinirrotus joka raskaudessa (3 kpl) 50-ja 60-luvuilla. Että kaipa jos on kerran ollut niin on riski toistua.

Verenvuotoriski on mutta leikkaussaliolosuhteissa voidaan hallita. Älä vain kotisynnytystä rupea suunnittelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tytti:

Anopille tehtiin käsinirrotus joka raskaudessa (3 kpl) 50-ja 60-luvuilla. Että kaipa jos on kerran ollut niin on riski toistua.

Verenvuotoriski on mutta leikkaussaliolosuhteissa voidaan hallita. Älä vain kotisynnytystä rupea suunnittelemaan!

Täh?! Juu en oo kotiin synnytämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Toisessa synnytyksessä ei tarvinut istukkaa irroitella eikä verenhukkaakaan tullut.

Ekassa synnytyksessä istukkaa koitettiin painella ulos 2 tuntia kunnes luovutettiin |O

Mulla paineltiin vaan reilu tunti. Ihan riittävä sekin.

Mulla irrotettiin istukkaa pitkään leikkurissa ja vuotoa 4l. Eka synnytyksessä irtosi myös huonosti ja pala jäi kohtuun. Kuulemma seuraavalla kerralla tulee sujumaan vähintään yhtä huonosti kuin viimeksi. Ilmeisesti minulla se kasvaa kiinni tiukasti johonkin arpeen tms. Istukan irtoamisen pulmat eivät kai aina johdu samoista syistä, joten kannattaa varmaan neuvotella asiasta gynen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla irrotettiin istukkaa pitkään leikkurissa ja vuotoa 4l. Eka synnytyksessä irtosi myös huonosti ja pala jäi kohtuun. Kuulemma seuraavalla kerralla tulee sujumaan vähintään yhtä huonosti kuin viimeksi. Ilmeisesti minulla se kasvaa kiinni tiukasti johonkin arpeen tms. Istukan irtoamisen pulmat eivät kai aina johdu samoista syistä, joten kannattaa varmaan neuvotella asiasta gynen kanssa.

Mulla ekassa synnytyksessä istukka irtosi normaalisti, tokassa tehtiin käsinirroitus.

esikosen synnytyksessä tunnin yritettiin painelemalla irrottaa, sit leikkuriin käsinirroitukseen. aika paljon veren hukkaa 3,4 litraa.
toinen lapsi syntyi hätäsektiolla, mut ei johtunut istukasta. minuakin kiinnostaisi lukea kokemuksia koska haluaisin vielä lapsia.

Kolmennessa raskaudessa paineltiin tunti jonka jälkeen irroitukseen. Neljännessä raskaudessa istukka irtos ihan normaalisti itestään :)

Miten jollaki on muka 2 tuntia paineltu? :O Mulle kätilö sano, että tunti on ehdoton raja jonka jälkeen suuren verenhukan vaara kasvaa niin isoksi. Eli tunnin sais painella ja jos ei sen aikana irtoa niin sit leikkuriin.

JOkatapauksessa, se painelu on ihan järkyttävää :'(

Mulla kans tunti paineltiin...sitten lekuriin. Taisin olla niin huuruissa viellä että en niin tuntenut sitä painelu pahana.
Olisi mukava tietää jos joillekkin on sanottu joitakin syitä istukan kiinni jäämiseen. Mulle sanottiin että istukka oli tosi monesta kohtaa kiinni ja tiukasti:(

[QUOTE="minä";25284010] JOkatapauksessa, se painelu on ihan järkyttävää :'([/QUOTE]

Komppaan... Vaikka säästyinkin käsinirrotukselta kun istukka irtosi puolen tunnin painelun jälkeen, mutta se painelu sattui enemmän kuin itse synnytys... :|

Komppaan... Vaikka säästyinkin käsinirrotukselta kun istukka irtosi puolen tunnin painelun jälkeen, mutta se painelu sattui enemmän kuin itse synnytys... :|

Sama mulla. Synnytys kesti 2t25min josta istukan irrotus oli yli tunnin. En ehtiny mitään kivunlievitystä saada ja se painelu oli niin kamalaa, että ei voi sanoin kuvailla :( En tiedä oisko ollu niin paha jos ois kunnon kivunlievitystä ollu....

Mulle sanottiin, että istukka todennäköisesti jäi niin tiukasti kiinni koska mulla oli ollut iso hematooma istukan ja kohdun seinän välissä ja ilmeisesti se istukka sit jotenki arpeutu kiinni siitä kohti.

Mullakaan ei ollut mitään kivunlievityksiä ja pikainen synnytys takana, joten ehkä se painelu siksi tuntui pahemmalta kuin itse synnytys... Mulle kätilö sanoi että joskus vaan nopeassa/rajussa synnytyksessä kohtu väsähtää eikä sit jaksa supistella enää että istukka irtoaisi ja tulisi ulos... Mulla se kai oli sitä, kun istukka kuitenkin painelemalla ulos saatiin.

Yhteistyössä