istukan käsinirroitus

jouduin esikkoa synnyttäessäni istukan käsinirroitukseen . istukka irtosi kuulemma ihan nätisti mutta kohtu supistui huonosti ja verta menetin miltei 5litraa. nyt taas raskaana ja pelottaa... onko kellään istukan käsinirroituksesta useammassa synnytyksessä kokemuksia? vai irtosiko toisella kerralla itestään. tiedän että kumpikin on mahdollista, kokemuksia vaan olisi kiva kuulla :/

minulla kolmannessa synnytyksessä istukka jouduttiin irrottamaan käsin, neljänness ja viidennessä irtosi normaalisti. Lääkäri sanoi että on erittäin tärkeä tietää jos on joskus jäänyt kiinni jotta osataan varautua kiinnijäämiseen ja mahdollisiin vuotoihin

Jokainen raskaus, synnytys ja istukka erilainen. Ei ole olemassa tutkimustietoa, että aiempi kiinnijääminen lisäisi riskiä tulevaisuudessa. Itsellä ei tarvittu käsinirroitusta, mutta ekan jälkeen tunti meni ennen kuin irtosi ja aika kovin ottein sitä revittiin. Kaksi seuraavaa irronneet 10 minuutissa. =)

kummastuttaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 12:55 vieras kirjoitti:
jouduin esikkoa synnyttäessäni istukan käsinirroitukseen . istukka irtosi kuulemma ihan nätisti mutta kohtu supistui huonosti ja verta menetin miltei 5litraa. nyt taas raskaana ja pelottaa... onko kellään istukan käsinirroituksesta useammassa synnytyksessä kokemuksia? vai irtosiko toisella kerralla itestään. tiedän että kumpikin on mahdollista, kokemuksia vaan olisi kiva kuulla :/
5litraa..? Eikös pienempäänkin verenhukkaan kuole..?

Mä synnytin maaliskuun alussa ja multakaan ei istukka irronnut. Jouduin leikkaussaliin istukan käsinirrotukseen ja menetin kaikenkaikkiaan 3800ml verta. Sain tilalle 7pussia punasoluja. Hemoglobiinini oli ollut alimmillaan 67g/l. Olen todella kiitollinen kaikille verenluovuttajille ja aion itsekkin luovuttaa, kunhan pystyn.Pieni teko, suuri apu!

Yhteistyössä