Istuinkoroke autoon 4-vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille tulee toinen auto ja tarvitsemme esikoiselle uudet istuimet, kun kuopus ottaa molemmat turvaistuimet käyttöönsä. Mitä mieltä olette, että hommaisin omaan autooni, millä kuljetaan pitemmätkin matkat, turvavyöistuimen (vai mikä se nyt onkaan nimeltään). Ja miehen autoon, millä kulkee n. kilometrin matkan hoitoon, ihan vaan istuinkorokkeen. Ja siis tyttö kohta 4 v. ja painaa n. 15 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No olen minä yksittäisen matkan pistänyt istuinkorokkeella, mutta jos kyse on toistuvasta matkasta, niin en riskeeraisi lasta. Turvavyöistuin ei nyt maltaita halvimmillaan maksa. 15kiloinen on aika hentoinen tapaus.

Peesi. Joku tulee kylkeen kuitenkin ja lapsi lyö päänsä hajalle ikkunaan pelkällä korokkeella. Vauvattaren tarjouksesta just tilattiin kunnon vyösituin 99,- ? kakksoistuimeksi.

Meillä on 4v lapsella mun autossa, jolla enemmän reissataan, ihan kunnon istuin ja miehen autossa korokeistuin. Ihan hyvin pärjää lyhyillä matkoilla tuolla korokkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Meillä on autossa 4v lapsella turvavyöistuin.

Yksittäiset matkat muulla kyydillä menee pelkällä korokkeella.

en syyllistä, mut entä jos juuri sillä samaisella reissulla sattuu iso kolari?

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Meilä on tyttö ja poika istuneet molemmat 3v alkaen tavan korokkeessa. Ei ole tullut edes mieleen ostaa muunlaista istuinta.

Ei ole tullut mieleen?
Jaa-a, miksiköhän meidän turvaistuinkin on sitten mitoitettu vielä 36 kg saakka, olisikohan turvallisuussyistä...
Meidän turvavyöistuimessakin lukee että alkaen 4 v.
3 v on todellakin liian pieni istumaan pelkällä korokkeella. Ei ole mitään sivutörmäyssuojia, päänsuojia, ei yhtään mitään. Mieti nyt hetki, miten turvaton on kolmevuotias pelkällä jakkaralla...

Meillä esikoinen meni 5-vuotiaana hoitoon, isä vei aina aamuisin. Hänen autoonsa ostettiin koroke, koska kyseessä on pakettiauto, ja kyytiin saattaa tulla päivän aikana muitakin. Koroke on helpompi nostaa syrjään. Päiväkotiin on matkaa 2 km ja keskinopeus matkalla varmaankin 30 km/h. Kolarin riski on siis pieni ja kolari todennäköisesti lievä.

Muut matkat lapsi istuu aina turvavyöistuimessa.

Yhteistyössä