S
Sitruuna
Vieras
Meillä on kohta 3 v lapsi, joka on valloittava ja ihana, mutta toisaalta välillä aika kuriton. Miehen vanhempien seurassa hän on yleensä ainakin alkuun aika kiltti, vieraskoreutta varmaankin. Minua on koko lapsen olemassaolon ajan ärsyttänyt miehen vanhempien suhtautuminen lapseen. Kyseessä on heidän ainut lapsenlapsensa ja se palvonta ja lässytys on ihan käsittämätöntä. Eivät puhu lapselle ollenkaan "normaalisti" vaan aina puhuttelevat häntä "pieneksi kullanmuruksi, enkeliksi" yms ja aina sillä samalla lässyttävällä äänellä. Ymmärrän heidän asenteensa tiettyyn rajaan asti, mutta liika on liikaa. Minusta ei ole lapsellekaan hyväksi, että häntä palvotaan, jokaista sanaa tai tekoa ihastellaan ja lapsen kuullen päivitellään miten hän voikin olla niin fiksu, ihana, suloinen yms. He toteuttavat kaikki lapsen toiveet välittömästi, eivät halua kieltää häntä mistään ja jopa puuttuvat siihen jos me kiellämme lasta. Jälkimmäisestä olemme heille puhuneetkin ja sanoneet, että lapsella pitää olla rajat ja olisi hyvä jos hekin niitä rajoja asettaisivat. Mutta ovat vaan sitä mieltä, että isovanhempien luona on eri säännöt ja että isovanhemmat nyt ovat sellaisia, että eivät halua kieltää lasta ym. Minua ottaa heidän käytöksensä niin paljon päähän etten oikein edes halua enää mennä anoppilaan kylään vaan olen jo useamman kerran jäänyt vierailuista pois. Ja jos olen mennytkin mukaan niin minusta tulee todella kireä ja pahantuulinen, eikä kellään ole enää hauskaa.
Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Miten olette toimineet? En voi mennä suoraan paukauttamaan päin naamaa, että "lopettakaa se lässytys".
Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Miten olette toimineet? En voi mennä suoraan paukauttamaan päin naamaa, että "lopettakaa se lässytys".