Isovanhempien avustus

vieras ap
No nyt kuulet... Mies sisaruksineen on päättänyt avustaa anoppia (leski) 140 e kuussa, kun on niin paljon menoja anopilla. Asuu omistusasunnossa josta lainaa (kolmio) mutta ei aikomustakaan muuttaa halvempaan. Tähän asti anopilla on kyllä riittänyt rahaa mm. matkusteluun, mutta ruokaan sitten kuulemma ei. Tämä lasten avustus täytyy hoitaa käteisellä ettei menetä asumistukea. Mua vaan niin kyrsii tämmönen, meilläkin on ihan riittävästi asuntolainaa, minä lapsen kanssa kotona, eikä vakituista työpaikkaa... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 08:42 vieras ap kirjoitti:
No nyt kuulet... Mies sisaruksineen on päättänyt avustaa anoppia (leski) 140 e kuussa, kun on niin paljon menoja anopilla. Asuu omistusasunnossa josta lainaa (kolmio) mutta ei aikomustakaan muuttaa halvempaan. Tähän asti anopilla on kyllä riittänyt rahaa mm. matkusteluun, mutta ruokaan sitten kuulemma ei. Tämä lasten avustus täytyy hoitaa käteisellä ettei menetä asumistukea. Mua vaan niin kyrsii tämmönen, meilläkin on ihan riittävästi asuntolainaa, minä lapsen kanssa kotona, eikä vakituista työpaikkaa... :/
Sanoisin että sitte avustetaan jos oma perhe ei joudu MISTÄÄN sen takia luopumaan. Ja toisaalta miksi pitäis avustaa, sairastelua, väliaikainen tilanne vai mikä.

Kuulostaa tosi oudolta. Eiköhän se yksi ihminen kaksioonkin mahtuisi...

Näitä omituisia vanhempia on kyllä muitakin olemassa. Ystäväni miehen isä täytti syksyllä 60 vuotta ja toivoi lapsiltaan (4 lasta) synttärilahjaksi Brasilian matkaa itselleen ja vaimolleen. Matka (16 pv) kahdelle hengelle maksoi yli 5000 eur (nämä vanhemmat itse valitsivat tämän kyseisen matkan). Kaverini sanoi heti miehelleen, että noin kalliiseen lahjaan ei voida osallistua, kun muutenkin on eläminen tiukkaa, kaverini on hoitovapaalla 3 lapsen kanssa ja miehensä yksityisyrittäjä. Muut 3 sisarusta eivät kuitenkaan laittaneet kampoihin ja maksoivat tuon yli 5000 euron lahjan kolmeen pekkaan. Kaveriani ja hänen miestään + lapsiaan ei loppujen lopuksi kutsuttu koko synttäreille...

Tiedän perheitä jotka maksavat isovanhemmilleen kuukausisiivouksen. Moni arvostaa muuta mukavaa yhdessäoloa isovanhempin kanssa...siivous on ns. pakonomainen juttu ja se onkin viisasta teetättää vieraalla.

Tiedän myös isovanhempia, jotka maksavat lastensa lainanlyhennyksiä joka kuukausi..näiden isovanhempien toimeentulo on todella tiukkaa.

Ainahan näitä ihmeellisiä juttuja kuulee kuinka lapset tai lastenlapset ovat lainanneet isovanhemmiltaan rahaa..eikä sit takaisin makseta. Ei ole ihme jos henkilöiden välit tulee huonoksi.
Monikohan tähän syyllistyy!!!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 08:42 vieras ap kirjoitti:
Onko mummo sitten aiemmin avustanut lapsiaan paljon, opiskelussa asuntojen hankinnassa, tai muussa vastaavassa, kun on joutunut asuntolainan vanhemmalla iällä ottamaan? Tai siis ovatko lapset saaneet perinnön isästään, ja näin mummo jäi heikommalle?

Ymmärrän avustamisen jos lapsia on autettu aiemmin runsaskätisesti tai jos lapsilla on siihen varaa ja ovat varakkaita.

Yleisempää taitaa ollla, että isovanhemmat ovat varakkaita, ja avustavat lapsiaan. Kuten auttaisin itsekin, jos minulla olisi enemmän kuin lapsillani.

vieras ap
Mieheni vanhemmat eivät ole maksaneet kenenkään lapsensa opintoja / avustaneet asuntojen hankinnassa , ja enpä tiedä sitten sisarusten varakkuudesta. Ovat kyllä vakituisissa työsuhteissa, aikuisia lapsia heillä jotka muuttaneet kotoa, todennäköisemmin asuntolainatkin maksettuina, eli "hieman" eri tilanne kuin meillä. Ja perintöä ei ole jaettu euroakaan, ja lainanlyhennykset minimissä, toivottavasti tulevaisuudessa sitten asunnon hinta kattaa lainan.

Aika hurjalta kuulosti tuossa edellä tuo 5te lomamatka :eek:

Olemme avustaneet appivanhempia kodin (= pikku mökki) remontin kustannuksissa. Osa on annettu lahjana ja osasta on tehty velkakirja. Meillä on onneksi tähän varaa eikä haittaisi, vaikka laina jäisi maksamatta. Mieheni maksoi kotiinsa ruokarahaa jo alaikäisenä pienestä opintorahastaan.

Yhteistyössä