L
Laiskoja vanhempia
Vieras
Ihmettelen lapsiperheitä, jotka pitävät isovanhempia ilmaisina lastenhoitajina ja palkattomina kotityöntekijöinä
. Minusta roolit lapsiperheesä ovat menneet pahasti sekaisin, jos mummo hoitaa lapsia monta kertaa viikossa tai lapset viedään mummoloihin yökylään ainakin kerran kuukaudessa. Ja onko mummon tehtävänä laittaa ruokaa lapsiperheelle, tehdä viikkosiivous tai käydä silittämässä pyykit? Pitääkö vaarin osallistua nuoren perheen talonrakennukseen tai käydä remontoimassa lapsiperheen asuntoa? Minusta ei.
Miten suhtaudutte isovanhempiin lastenhoitajina? Pyydättekö mummoja ja vaareja usein kotiinne lastenhoitajiksi ja miksi? Maksatteko isovanhemmille rahallista korvausta lastenhoidosta? Viettekö lapsianne usein mummoloihin hoitoon ja miksi? Maksatteko isovanhemmille korvausta esim. koko päivän kestävästä lastenhoidosta?
Käykö äitisi tai anoppisi Teillä laittamassa ruokaa, siivoamassa, pesemässä pyykkiä tai silittämässä vaatteita? Käykö isäsi tai appesi Teillä tekemässä rakennus- tai remonttitöitä, ulkotöitä tms.? Maksatteko isovanhemmille palkkaa näistä kotitöistä?
Minä en kehtaisi pyytää isovanhempia meille töihin
. Isovanhempien ei tarvitse tehdä meillä yhtään mitään. Hoidamme itse lapsemme ja teemme kaikki kotityöt oman perheen kanssa =).
Miten suhtaudutte isovanhempiin lastenhoitajina? Pyydättekö mummoja ja vaareja usein kotiinne lastenhoitajiksi ja miksi? Maksatteko isovanhemmille rahallista korvausta lastenhoidosta? Viettekö lapsianne usein mummoloihin hoitoon ja miksi? Maksatteko isovanhemmille korvausta esim. koko päivän kestävästä lastenhoidosta?
Käykö äitisi tai anoppisi Teillä laittamassa ruokaa, siivoamassa, pesemässä pyykkiä tai silittämässä vaatteita? Käykö isäsi tai appesi Teillä tekemässä rakennus- tai remonttitöitä, ulkotöitä tms.? Maksatteko isovanhemmille palkkaa näistä kotitöistä?
Minä en kehtaisi pyytää isovanhempia meille töihin