Isot 6-v cowboy synttärit. Ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Järjestetään pojalle ekaa kertaa oikein "ison luokan" synttärit, jonne tulee paljon lapsia. Nyt pitäis keksiä jotain cowboy-intiaani-villi länsi aiheista ohjelmaa.

Tässä omat ideat:
-Kaikki saa pukeutua (naamiaiset)
-kullanhuuhdonta (hiekkaa, vettä ja "kulta hippuja" vedessä ja lapset saa sihvilällä huuhtoa kultaa ja viedä löytämänsä hiput kotiin.
-JOS sää sallii, niin ihan lopuksi pojat saa paistaa makkarat/tikkupullat avotulella.

Mitäpä muuta?? Pää lyö tyhjää..

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Kyllä ne lapset itse keksii tekemistä.Tarvitseeko kaiken olla ohjelmoitua?Vapaa leikki kunniaan (myös juhlissa)

Viimeksi, kun oli liian paljon vapaata leikkiä, niin meinasi mennä ihan hulinaksi. Mukana on monta erittäin vilkasta poikaa ja jotta kaikilla on kivaa, niin pitää olla paljon puuhaa ja leikkejä.

Viimeksi, kun oli liian paljon vapaata leikkiä, niin meinasi mennä ihan hulinaksi. Mukana on monta erittäin vilkasta poikaa ja jotta kaikilla on kivaa, niin pitää olla paljon puuhaa ja leikkejä.

Vähempi vieraita,niin ei mene hulinaksi? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vähempi vieraita,niin ei mene hulinaksi? ;)

Näiden jätkien kanssa jotka tulee (viime vuonna oli vaan 5 lasta) täys kaaos, jos ei ole tekemistä:D Siis oikeesti, kyseessä oikeita oppikirja malleja Vaahteranmäen Eemelistä;) Ja nyt poika haluaisi kutsua uusia kavereita noiden täystuhojen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Kyllä ne lapset itse keksii tekemistä.Tarvitseeko kaiken olla ohjelmoitua?Vapaa leikki kunniaan (myös juhlissa)

Vapaasta leikistä isolla porukalla tulee yleinen hulina ja tappelu =) useamman isommanki lapsen vanhempana voin tän todeta. Ohjattua leikkiä niin kaikilla on kivaa ja paikat ei hajoo eikä ketään kiusata =)

Kyllä se on ihan hyvä olla ohjelmaa lastensynttäreillä, ettei mene hulinaksi. Tee vain ap hyvä ohjelmasuunnitelma! Meillä on isomman tytön syntsät kestäneet sen 2h ja ei siinä kauheasti ehdi, mutta meillä on ollut pullonpyörityksellä lahjojen antaminen sankarille (jokainen tuo vuorollaan oman lahjansa sankarille, luetaan kortti, katsotaan ja ihastellaan), syödään ja sitten ehtii tehdä leikit: onginta, aarteen etsintä ja viimeksi oli kuvan maalaamista käteen (samanlaisilla väreillä kuin lastentapahtumissa).

Cowboy teemasta tuli mieleen että onnistuisiko jonkinlainen keppiheppa juoksu kisa (jos siis olette ulkosalla, pahvisia hevosenpäitä vaikka teipillä kiinni luudan/haravan varteen)) tai vaikka keppihepan/-lehmän lassoaminen. Ja voivathan cowboytkin onkia tai etsiä aarretta.

Meillä on aarteen etsintä ollut niin että olen piillottanut aarteen paikkaan, ja paikan nimi on kirjoitettu kirjain kerrallaan paperilapuille, jota olen piillottanut, näin miltei jokainen löytää lapun.

Siis minä maalasin sellaisen kuvan lapsen käteen kuin pyydettiin ;) Suurinosa taisi olla delfiinejä ja hello kittyjä, kunnes eräs pojista pyysi tulta syöksevää lohikäärmettä, joutuvat äidin taiteelliset kyvyt koetukselle.

Näin äkkiseltään tuli mieleen jonkunlainen esim 5-ottelu cowboy/intiaanimalliin, vaikka lassoamista, esteratsastusta, tarkkuusheittoa jne. Lopuksi kaikille kasvomaalaus poskeen tai käteen, se onnistuu vähäisemmilläkin taidoilla, kun antaa vain pari vaihtoehtokuvaa valmiiksi.

Yhteistyössä