Isompi tyttö tönäisi lapseni laiturilta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edelleen raivoissaan oleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin sivusta on helppo sanoa, että olisi kannattanut esittää vastakysymys: Niin, mitä sillä on väliä, mietipä mitä olisi voinut sattua? Ja olisin odottanut, että tönäisijä tai joku hänen kavereistaan olisi vastannut. Edelleen: Mitä sit, jos tyttö olisikin hukkunut? Vaikka olisi uimataitoinen, voi pudotessaan lyödä päänsä.

Kamala kakara! Siinä näkee, etteivät kaikki käytä järkeään. Mutta ei voi kauhalla vaatia, jos lusikalla on annettua. Itse olisin tuossa tilanteessa ollut varmasti yhtä suivaantunut kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Lapset muuten tekevät tuota. Tönivät toisia uimaan. Siis se on ihan yleistä. Näin sanoo 27-vuotias nainen jolla ei ole omia lapsia, joka muistaa omat lapsuusvuotensa vielä hyvin ja millaista se oli silloin EIKÄ ole muuten itse ikinä ketään veteen tönäissyt, lapsenakaan.

Silti tiedän että niin ne ipanat tekevät ja jos olet ylihysteerinen eikä tuonikäinen lapsesi osaa vielä uida, sinun olisi pitänyt olla ihan vieressä mukana.

Tönivät jos ollaan leikissä mukana. Kukaan ei mun lapsuudessa töninyt ilman lupaa ketään järveen!! Laiturilla sai olla ihan rauhassa jos ei halunnut olla mukana jutussa.

Jos se tönäisijä olisi 15-vuotias, kyseessä olisi murhan yritys, koska teko oli suunniteltu.
Toisaalta suunnitellaanhan nyt sellaistakin, että opettaja saisi laittaa nurisevat oppilaat kuriin vaikka pesäpallomailalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Käsitän että raivostuttaa. Moni tuon ikäinen on ikävä kyllä rannalla ilman valvontaa.
Mutta olisin itse soittanut äidille ja pyytänyt että teroittaa lapselleen käytöstapoja ja mitä tuollaisesta voi seurata.

Mä olen niin naarastiikeri että olisin voinut hyvin soittaa poliisit jopa paikalle!! :D
Eli ymmärrän hyvin sun ärtymykses.
:hug:
Poliisit!? :o No nehän oliskin tulleet riemusta kiljuen paikalle! Daa

Daa, ei sitä saa ihmisiä töniä minne tahtoo. Rikos tuo oli, siinä missä esim hiuksista kiskaisu tms.
Ei lue missään laiturissa, Omalla vastuulla-tönitään jos seisoo yli vartin.

Ja varmistiko tönäisijä ettei alla ollut muita lapsia, olisi voinut tönäistä lapsen toisen päälle.
Varmistiko ettei kukaan sukella juuri kohdalla, varmistiko ennen tönäisyä ettei kiviä tms kelluvia puuparruja kulje siinä kohdalla.
Tuskinpa.
NÄpäytyksen tuo tönäisijä olisi tarvinnut.
Todellakin.
Ja virallinen näpäytys toimii monasti paremmin kuin toisen aikuisen soosoo..

Käsitän että raivostuttaa. Moni tuon ikäinen on ikävä kyllä rannalla ilman valvontaa.
Mutta olisin itse soittanut äidille ja pyytänyt että teroittaa lapselleen käytöstapoja ja mitä tuollaisesta voi seurata.

Mä olen niin naarastiikeri että olisin voinut hyvin soittaa poliisit jopa paikalle!! :D

Daa, ei sitä saa ihmisiä töniä minne tahtoo. Rikos tuo oli, siinä missä esim hiuksista kiskaisu tms.
Oletko huomannut, miten paljon rikollista ja pahaa on tämänkin kesän kuluessa sattunut ja koko ajan sattuu? Ei poliisit tule penskain tönimisiä selvittelemään, vaikka soittaja olisitkin SINÄ.

Oletko huomannut, miten paljon rikollista ja pahaa on tämänkin kesän kuluessa sattunut ja koko ajan sattuu? Ei poliisit tule penskain tönimisiä selvittelemään, vaikka soittaja olisitkin SINÄ.

Kyllä.Täällä poliisi tulis kyllä jos MINÄ soittaisin.
:p
Mulla nimittäin on suhteita poliisiin.... :D

Kyllä.Täällä poliisi tulis kyllä jos MINÄ soittaisin.
:p
Mulla nimittäin on suhteita poliisiin.... :D
Ja mulla on ihan oikea suhe.. siitä tiedänkin. Sinuun on kyllä tarttunut hoivattaviesi ajatusmalli.

Alkuperäinen kirjoittaja kilikuti:
Ai että mua ärsttää tuollaset pennut!! Meidän piha niitä täynnä.. Miten sun tyttö jaksaa? Jäikö asia mietityttämään..?

no mietti vähän ,mutta eniten sitäkin mietitytti tuo ylimielinen kommentointi.
En ole saanut häntä nyt uimaan vaikka rannalla vielä oltiin äsken.

Meidän pihassa kans just tollaisia kakaroita. Jostain syystä ne on eronneiden ja karanneiden, yksinhuoltajien ja uusperheiden muksuja. Välillä ei mitään tolkkua touhuissa.

Oliko rannalla uimavalvojaa? Jos oli, niin olisi varmaan kannattanut pyytää häntä apuun ja antamaan tytölle ripitystä ja varsinkin jos valvoja on ronski mies, niin voisi mennä asia jakeluun. Kurja juttu, toivottavasti lapsellesi ei tule mitään pelkoa vettä ja uimarantoja kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja menkää itseenne:
Jopas on taas "äitejä" paikalla... Aikuiset ihmiset ois ollu tönimässä sitten lasta veteen... Ja sit mietitään mistä näitä tönijöitä sikiää :D

Niin. Tuo on totta. Lapsi kun ajattelemattomuuttaan saattaa tehdä jotain typerää, mutta täällä aikuiset ihmiset, joilla pitäisi olla harkintakykyäkin ovat heti tekemässä väkivaltaa.

Itse olisin ensin sanonut ehkä vihaisesti asiasta ja sitten vielä myöhemmin hakeutunut juttelemaan tuon tytön kansa rauhassa asiasta, että mitä olisi oikeasti voinut tapahtua ja miski se on vaarallista. Näin tyttö ehkä oppisikin jotain ja toisaalta jos kotona on pahat olot niin hän myös huomaisi, että ehkä joku aikuinen osaa käyttäytyä fiksusti ja aikusesti ja aikuisiinkin voi luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Lapset muuten tekevät tuota. Tönivät toisia uimaan. Siis se on ihan yleistä. Näin sanoo 27-vuotias nainen jolla ei ole omia lapsia, joka muistaa omat lapsuusvuotensa vielä hyvin ja millaista se oli silloin EIKÄ ole muuten itse ikinä ketään veteen tönäissyt, lapsenakaan.

Silti tiedän että niin ne ipanat tekevät ja jos olet ylihysteerinen eikä tuonikäinen lapsesi osaa vielä uida, sinun olisi pitänyt olla ihan vieressä mukana.

peesi tälle. kyllä on taas helvetti valloillaan. tuolla laiturilla 20 poikaa töni toisiaan uimaan.

ei sinne mennä seisoskelemaan toisten eteen 15 minuutiksi jos ei aiota mennä uimaan. potku perseelle tuolaiselle kakaralle äiteineen ja merenpohjaan ja siellä pysykää.

Mä tönin ja heitän omia lapsiani veteen. Ja ne tykkää siitä.

Mutta ne pyytää sitä, osaavat siis odottaa että nyt lentävät veteen.

Jos joku yhtäkkiä tulee tuuppaamaan heidät kylki edellä veteen, kun he seisovat laiturilla, he taatusti hätääntyisivät. Ja minä raivostuisin todella. Ja ottaisin yhteyttä tönijän vanhempiin.

olen puuttunut siihenkin kun olen nähnyt vesipuiston liukumäen alla matalassa altaassa itselleni aivan vieraiden veljesten leikkivän niin, että toinen painoi toista veden alle (lasten äiti oli liukumäen yläpääsä, josta ei nähnyt kunnolla), en karjaissut (helpompi olla menettämättä malttia, kun oma ei ollut mukana) vaan asiallisen tiukasti käskin lopettamaan ja sanoin sitten heillle, että koskaan ikinä ei ketään saa painaa veden alle, koska se on vaarallista.
tuolle vieraalle tytölle olisin nokkavasta vastauksesta huolimatta selittänyt, että varottamatta ei saa tönäistä veteen, koska se on vaarallista ja mitä voi tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja beri:
olen puuttunut siihenkin kun olen nähnyt vesipuiston liukumäen alla matalassa altaassa itselleni aivan vieraiden veljesten leikkivän niin, että toinen painoi toista veden alle (lasten äiti oli liukumäen yläpääsä, josta ei nähnyt kunnolla), en karjaissut (helpompi olla menettämättä malttia, kun oma ei ollut mukana) vaan asiallisen tiukasti käskin lopettamaan ja sanoin sitten heillle, että koskaan ikinä ei ketään saa painaa veden alle, koska se on vaarallista.
tuolle vieraalle tytölle olisin nokkavasta vastauksesta huolimatta selittänyt, että varottamatta ei saa tönäistä veteen, koska se on vaarallista ja mitä voi tapahtua.

no sun käytös onkin ihan asiallista. tottakai meistäkin jokainen vastaisi nokkavasti vaikka oikeasti itkettäisi, jos joku aikuinen huutaisi ja räyhäisii kaikkien kuullen, vaikka ehkä teki vaan ajattelematta tai hölmöyksissään.

kyllä itse kehottaisin ap:ta pitämään vaan kuria omjalleen.

Yhteistyössä