Isompi tyttö tönäisi lapseni laiturilta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edelleen raivoissaan oleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Edelleen raivoissaan oleva äiti

Vieras
Oltiin siis uimarannalla. Tyttöni teki järveen menoa reilusti yli vartin,aristeli. Meni siihen missä 3 vanhempaa tyttöä hyppeli laiturilta järveen (syvyys n.1,5m ).
Katsoin rannalta kun tytöt juttelivat ja yhtäkkiä 1 näistä isommista tytöistä tönäisi oman tyttöni kylki edellä järveen.
Joutui kokonaan sukelluksiin, mutta ei onneksi panikoinut vaan pääsi takasin laiturille ja sillä samalla sekunnilla olin siellä itsekkin. Tyttö osaa uida n.5-10m eikä ikinä itse hyppäisi laiturilta, ikää 7v.
Arvatkaapa mikä oli sen nirppanokkaisen kakaran vastaus karjaisuuni: "MITÄ IHMETTÄ SINÄ JUURI TEIT?!?"
"Mitä ihmeellistä siinä on?" ja "mitä väliä?"
ikää tällä tulevaisuuden toivolla jotain 10-12v. Vanhempia ei rannalla näkynyt.
Mistä näitä ihanuuksia oikein tulee.....

:| Inhottava lapsi. Ei ole varmaan hänelläkään kovin hyvä olla. Toivottavasti korostit että pienempi olisi voinut vaikka hukkua tai satuttaa teon seurauksena. Vois saada (ehkä) tytön pikkusen miettimään mitä teki.

oliko isokin laituri, vai oliko oma tyttösi siinä muiden edessä?

ei tietenkään silti olis saanut tönäistä toista veteen, mut ei ole kivaa että mennään siihen seisoskelemaan niin ettei muut pääse hyppimään veteen.

Käsitän että raivostuttaa. Moni tuon ikäinen on ikävä kyllä rannalla ilman valvontaa.
Mutta olisin itse soittanut äidille ja pyytänyt että teroittaa lapselleen käytöstapoja ja mitä tuollaisesta voi seurata.

Mä olen niin naarastiikeri että olisin voinut hyvin soittaa poliisit jopa paikalle!! :D
Eli ymmärrän hyvin sun ärtymykses.
:hug:

Olisin äkäinen itsekkin mutta ehkä tyttö ei oikein ajatellut mitä teki. Siis ei ehkä ajatellut että toinen ei ole välttämättä ole hyvä uimaan jne. Itse jos en luottaisi lapsen uimataitoon en päästäisi laiturille jos siellä olisi muita lapsia koska vahongossakin joku saattaisi järveen tuupata.

Minä tekisin poliisille rikosilmoituksen. Sen jälkeen sosiaaliviranomaiset ottavat tytön vanhempiin yhteyttä ja saavat mennä oikein koko perheen voimalla miettimään ja keskustelemaan sosiaalitätien ja psykologien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Käsitän että raivostuttaa. Moni tuon ikäinen on ikävä kyllä rannalla ilman valvontaa.
Mutta olisin itse soittanut äidille ja pyytänyt että teroittaa lapselleen käytöstapoja ja mitä tuollaisesta voi seurata.

Mä olen niin naarastiikeri että olisin voinut hyvin soittaa poliisit jopa paikalle!! :D
Eli ymmärrän hyvin sun ärtymykses.
:hug:
Poliisit!? :o No nehän oliskin tulleet riemusta kiljuen paikalle! Daa

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
:| Inhottava lapsi. Ei ole varmaan hänelläkään kovin hyvä olla. Toivottavasti korostit että pienempi olisi voinut vaikka hukkua tai satuttaa teon seurauksena. Vois saada (ehkä) tytön pikkusen miettimään mitä teki.

Kiusaajilla kyllä ittellään on yleensä ihan hyvä olla.

Joo jopa niin hyvä, ettei ne muista aikuisena koko kiusaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
oliko isokin laituri, vai oliko oma tyttösi siinä muiden edessä?

ei tietenkään silti olis saanut tönäistä toista veteen, mut ei ole kivaa että mennään siihen seisoskelemaan niin ettei muut pääse hyppimään veteen.

Oli iso laituri ja ei ollut edes hyppy-osassa vaan semmoisessa mistä vaan kävellään.
Kuulin vielä rannalla kun tämä likka jurputti:" mitä vaarallista siinä muka on?" vaikka olin sanonut että tyttö ei osaa uida. Eniten minua tässä itseasiassa kiehuttaakin sen likan asenne, on tosi vaikea nähdä häntä nyt tuossa päivittäin (olemme samassa lomapaikassa) , kun tuntuu että kiehun sisäisesti MUTTA yritän samalla ajatella että hänkin on vain lapsi ja minä aikuinen, eli en voi tuntojani enempää hänelle avata.
Ja jos ei vanhempansa oikeasti tuon enempää välitä että toisivat muksun keskustelemaan asiasta niin en minä voi aikuisia ihmisiäkään kasvattaa ( juu , mieli toki tekisi... )

Alkuperäinen kirjoittaja d:

Joo jopa niin hyvä, ettei ne muista aikuisena koko kiusaamista.

Niinpä, tuntuu olevan ainakin mun kusaajien kohdalla..

Lapset muuten tekevät tuota. Tönivät toisia uimaan. Siis se on ihan yleistä. Näin sanoo 27-vuotias nainen jolla ei ole omia lapsia, joka muistaa omat lapsuusvuotensa vielä hyvin ja millaista se oli silloin EIKÄ ole muuten itse ikinä ketään veteen tönäissyt, lapsenakaan.

Silti tiedän että niin ne ipanat tekevät ja jos olet ylihysteerinen eikä tuonikäinen lapsesi osaa vielä uida, sinun olisi pitänyt olla ihan vieressä mukana.

Yhteistyössä