Isompaa "pesuetta" haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehotyttö

Vieras
Aloitetaanpas ketju meille haaveilijoille, joilla jo lapsia on liuta ja lisää haaveissa :-) Jos löytyisi porukkaa tällaiseen ketjuun...

Itselläni kolme lasta; poika 10v, tyttö 8v ja poika 1v 1kk.
Minulla ikää kohta 35v. Asustellaan Lounais-Suomessa. Neljäs on ollut suunnitelmissa siitä asti, kun vihdoin viimein tuo kolmas saatiin aikaiseksi. Meinasi ensin jäädä lapsiluku kahteen, vaikka alkuperäiset suunnitelmat oli viisi :-)

Haaveilu meillä siis ihan konkreettisella tasolla, tositoimissa ollaan oltu jo pitkään. Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen tulivat vasta vuoden päästä eli 7vkoa sitten, joten raskautusmismahdollisuuksi ei ole pahemmin ollutkaan. Nyt tässä on jännätty pitkäkiertolaisena, että tuleeko ne toiset vai ei. Sieltähän ne eilen sitten plajahti. Eli kierto n. 50pvää, hip hurraa. Tosipuheissa minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tämän B-sarjan lastenkin ikäero venyy sinne vähintään kahteen. A-sarjassa ikäero on 2v ja 4kk.

Mutta lisää juttua, jos löytyy väkeä tähän ketjuun:-) Onko siis kolmannesta, neljännestä, viidennestä jne. haaveilevia? Mukaan joukkoon sikiäväiseen :-D

Noo,täällä minä Tehis....=)Elikä Kata ja ikää 32 vee.Ennestään on neljä biolasta,iät 12 v ja kaksoset 7 v sekä junnu 1 vee.Perheeseen kuuluu miehen poika myös 7 v ja vähän haaveilua ois vielä toisesta yhteisestä.ELi juniori on eka yhteinen.
On kyllä joka toinen päivä sellanen olo,että nä piisaa,mut välillä taas haahuilen tänne sivuille haaveilemaan.Ois se masu niin ihana ja pieni vauvakin.Vaan pitäis jaksaa muiden kanssa ja tyttökin vielä niin pieni...
No,äsken tempaisin renkaan pois,ei sovi sekään mulla,kauheeta tiputteluvuotoa ollut.Mies sanoi että raskaus on ainut mulle sopiva ehkäsymuoto!!=)

hih,mua alko naurattaan tuo Katan miehen kommentti,aika hauska;)
Mä sit siirryinkin tuonne pikkukakkosiin elleihin, vaikka kirjoitin sinne messengeriin et odotettaisiin ensikevääseen, kuumetta pukkaa, ei voi mitään!!!! :))

Mä oon Kata miehes kans kuule ihan samaa mieltä :-D Jos vähänkään siltä tuntuu, että vauvelia tekis mieli, niin kyllä se sitten on sen aika!

Moona, kyllä sä tässäkin porukassa voit haaveilla. Teillähän on nyt välietappi tuohon isompaan pesueeseen, vai? ;-)

Mun tarvis yrittää varmaan saada jotain apua tuohon pitkään kiertoon. Noita natsausmahiksia on niin paljon vähemmän, kun on kierto niin älyn pitkä. Ja tää ei siis johdu imettämisen lopettamisesta, vaan mulla ollu aina tämmöstä. Olen huomenna menossa tk-lääkärille polvisärkyjen takia. Vihdoinkin nimittäin. Olen jo muutaman vuoden suunnitellu käyväni. *häpeää* Jos samalla kysäisis tuosta kiertohommasta, kun vihdoinkin saa lääkäriin raahauduttua. En vaan mitään hormoneja haluais kyllä syödä!

Nyt alkaa ukkostaa. Moiks!

Nii,ei kai loputtomiin raskaudella vo ehkäistä!!=) Noo,yhen jälkeen voi kyllä aatella ihan sterilisaatiota,siis jos vielä yks...=)

Tehis,joo,ei oikein voi tikuttaa kahta,kolmea viikkoa jos kierto hirmu pitkä.Josko lekurilla ois jotain ohjeistusta,mut luulen että Terot on nykypäivänä ratkasu,helppo sellanen.

Mulla on kierto ihan ok,mut vielä puidaan kyllä tätä asiaa tarkasti.Mä sitä vähän tässä oon jo pidempään surru,että Maisalla on niin iso ikäero noihin muihin,onko raukka vähän yksinäinen...? nyt tulis sellanen kahen vuoden ikäero ja mä voisin olla kotona ihan ens vuoden ja sitten pari vuotta vielä.
Keikkaa vois pamautella jossiltä tuntuis,ja luulen että hyvää tekis ihan.
Töitä ois vaikka kuinka,eli siitä en huoli lainkaan..Noo,kypsytellään,siis menee täs nyt ainakin se pari viikkoa kun seuraava ovis,kun tuon renkaan tempasin pois.

Tseppiä vaan kovasti Moona,Mymmeli ja Tehis!!Plussasäteitä!!

juu, miehän voin käydä aina ilmoittelemassa väliaikatietoja:)
Tosiasiassa en tiedä haluaisinko enää kolmatta?? ehkäpä..aika näyttää;)
Nii Kata..ootteko siis jo sopineet kaverin yrittämisestä? Vai onko vielä suunnitteluvaiheessa?
Jokatapauksessa kaikille hirmuisesti ++++säteitä ja pikaisia tärppejä!!!:)

Kuuluisin tonne pikkukakkosiin, mut minäkin haaveilen isosta pesueesta, tai koko perhe haaveilee. Olen 23 ja tytär pian kolme. Kauhistuttaa, että ikäeroa tulee aivan liikaa. Ainut mikä hieman hidastaa on mun opinnot, ne on aika pahasti kesken, mut ei kai se vuoden tauko haittaa? Vaan jaksaako opiskella kahden kanssa?
Haluaisin sen 3-4 lasta tai sit enemmän..mut onnellinen olen kun luoja suonut yhden ja jokaisesta lapsesta vielä onnellisempi.

Tuo opiskeluhomma on kyllä vähän motivaatiokysymys. Mä olen tässä nyt kolmisen vuotta opiskellut jatko-opintoja. Perustutkinto on siis ollut jo yli kymmenen vuotta valmiina. Opiskeluja olen siis tehnyt tuossa ennen tätä kolmatta rakentaessa ja nyt kolmannen aikana. Mun mielestä tuo opiskelu antaa mukavaa vastapainoa siihen iänikuiseen pyykkäämiseen ja kokkaamiseen. Tuon nuorimmaisen vauvavuotena tein aika paljonkin noita opintoja. Kun päättää, että nyt on mun opiskeluhetki, niin se sitten on! Lapset eivät siis ole este opiskelulle. Mulla tosiaan paljon vielä opintoja edessä ja silti nelkusta haaveilen:-)

Meillä esikoinen tässä kerran tuumasi, että mitäs jos meille ei enää tulekaan lisää lapsia. Pikkumies on sitten ihan yksin, kun hän on iso. Vaikka välillä pikkusisko on vähemmän ihana, niin peruslähtökohta on kuitenkin tuo eli pikkusisko on tärkeä :-) Lapset meillä ovat puhuneet, että kai nyt ainakin neljä tai viisi lasta tulee... Joo, ikä alkaa kohta olla esteenä suuremmalle pesueelle.

Nyt täytyy lähettää keskimmäinen kouluun ja valmistautua sille lekurireissulle.

Täällä olis vielä yks huruakka joka haaveilee suuresta pesueesta:)
Olen 31 ,mies 38 lapset 14 ,12 ja 9...nelosta todenteolla tehty jo vuosia näin pikaseen laskettuna 7v menossa ,siihen mahtuu 3 keskenmenoa ,viimeisin hoidoilla aikaan saatu ja siitäkin tulee nyt marraskuussa 2v. Yritystä ei siis ole puuttunu ,vaan kun ei natsaa niin ei natsaa. Nyt oli käytössä pitkähköön kiertoon (35) Terolutit käytössä 4kierron ajan niillä kierto oli 26 ja kun jätin ne pois ei oo menkojakaan näkyny, nyt menossa kp56...hip hei ,meni siis kierto kokonaan sekaisin. Testattu on ja negaa näyttää. Soittoaika gynelle huomenna ja sitähän saa puhua taas kun ruuneberi ,et selviis kaikki ,että mitä tehdään seuraavaksi. odotellaanko rauhassa (minultahan se ei luonnistu) vai aletaanko taas mättää jotain nappii naamaan???
Mukaan voin siis itseni tänne tunkea silläkin uhalla ,että se voi se suurperhe olla meillä tässä!

Kyllähän minäkin taidan tähän joukkoon kuulua. viidennestä haaveilen mutta haaveeksi taitaa jäädä, on senverran tuota ikää siunaantunut ja sitten keskenmenojakin useita. Mutta missään ei ole kielletty suuria haaveilemasta.

Ja tk-lääkärillä käynti oli kyllä taas oikein menestys! Onneksi ei ole tarvinnu kovin usein rampata :-)

Polven kanssa röntgeniin, ei siitä osannut tietenkään sanoa yhtään mitään. Ei siinä varmaan mitään vika ole, vaikka välillä saa valvoa yön säryn kanssa, eikä juosta kärsi yhtään. Se varmaan kuuluu olla tämmönen :-)

Ja sitten aiheesta kuukautiskierto, voi hohhoi. Juu, se vaan toisilla on tommonen tosi pitkä. Mut eikös se ovulaatio kumminkin ole aina 14vrk kuukautisten alkamisesta, vaikka kierto olis pitkäkin, tuumas lääkäri. NAINEN! Voi härrygyyd, että olikos nuo luennot ja tenttikirjat jääny noilta osin pikkasen hataralle pohjalle. Valaisin sitten tohtoritätiä vähäsen ja kerroin, että se on kyllä sen n. 14vrk ennen kuukautisia. Totesi, että ehkä tuonne neuvolalääkärin puoleen kannattais ottaa yhteyttä tässä asiassa. Takelteli, kun yritti sanoa, että yhdynnän ajoittaminen on siis vähän hankalaa vai. Sokelsi vaan jotain, että niin, sehän on sitten se se se vähän hankalaa. Huh huh! Mua alko lähinnä huvittamaan taas tää lääkärireissu:-)

Ja sitten muihin asioihin... Haidillahan on ollut tosi hankalaa tuo nelosen saaminen, voihan kökkö. Onko nuo muut raskaudet alkaneet helposti?

Mama, kuinka paljon tuota ikää on kertynyt? Onko yritys ihan tosissaan päällä vai vain haaveilupuolella vielä?

Täällä sitä sitte ollaan. Jatkoin tuota Tehotytön listaa ja otin vapauden laittaa nimeni aakkosjärjestykseen...

Ja siis meillä Nelkun yritys ollu jo usean kuukauden päällä ( taitaa tulla kohta vuosipäivä ).

Tehotytölle vastaus...jo olemassa olevat lapset ovat luomuna tulleet ,eka tärppäsi toisesta kierrosta ,toinen sitten vähän pidempään odotutti itseään ikäeroksi tuli 2,5v ja sitten kolmosta taidettiin yritellä n. 8-9kiertoa.
Nämä kaksi ekaa km alkoi pitkän yrityksen jälkeen taisi molemmilla kerroilla mennä se hieman vajaa kaksi vuotta. Varmaan olis menny viimeselläkin kerralla ,mutta löin nyrkin pöytään gynellä kun aina vaan sanivat ,että odotellaan rauhassa puolivuotta ,no ei sit enää odotettu vaan tehtiin inseminaatio joka antoi plussan heti ekalla yrittämällä ,vaan kesken meni sekin. Sen jälkeen tehtiin vielä kolme inseminaatiota ,tuloksetta.

Minua on nyt tutkittu ja verenhyytymistekijöissä on häikkää hieman ,tukosalttius löytyi joka on voinut aiheuttaa nuo km. Gyne kehotti nyt rauhassa relaamaan vuoden ja sitten voisi kokeilla uudestaan noita hoitoja ,jos ei ennen sitä ole plussaa tullut. Raskautuminen siis luomuna on mahdollista mutta aikaa se vie tuhottoman paljon. No aikaa on kulunut nyt ,että huhtikuussa tulisi tuo vuosi taukoa täyteen ja mahdollisesti voisi nuo hoidot käynnistää uudestaan. Olen kuitenkin hakenut opiskelemaan ja jos pääsen ,marraskuussa alkaisi se urakka sitten. Itseäni en ala ehkäistä ,eli jos vauva ilmoittaa tulostaa sitten suunnitellaan kuviot uusiksi. Ehkä kuitenkin ne hoidot siirrän vähän tuonnemmaksi. Ellen pääse opiskelemaan sitten varmaan mennään täysillä eteenpäin.
Ylipainoa pitäisi siiheksi saada pois ,sekin perhana kun voi vaikuttaa siihen ,että huonommin tärppää. Katsellaan nyt hetki vielä ihan rauhassa (lue: ihan tuntematon käsite mulle) mitä tässä tulee tapahtumaan. Kuume on kova sitä ei poista mikään ,ei siis välillä mitään järkeä ,mutta loppupelissä tässä ei kyllä ole järjen kanssa mitään tekemistä ,siihen lopputulokseen minä olen tullut:)

Iltaa, pikaisesti tässä kirjoitan. Perhe vaatii äitiä. Eli ikää on siunaantunut 40v mulla ja miehellä 35v ( uusioperhe ollaan) ja lapset syntyneet -88, -89, -90 ja 2003 ja tälle itlätähdelle on kaveri ollu haaveissa vuoden verran ja aikaiseksi on saatu kolme keskenmenoa. Viimisiä yrityksiä nyt menossa. Kokeillaan vähän avusteisena ja sitten pyyhe kehään jos mitään ei tapahdu.Vikaa ei ole löytynyt tutkimuksissa kummastakaan mutta minun ikä on jo yksi *vika*. Aikaisemmat lapset ihan luomuna vaan. Listaan voi mut lisätä jos joku listan päivttää....

Nostetaanpas tätä, jos saataisiin lisää väkeä ja juttua tähän ketjuun.

Ikäviä nuo noin monet keskenmenot Mamalla ja Haidilla. Olisi kyllä ihan paikallaan, että teidän haaveilut jo sais tuloksia aikaiseksi:-)

Täällä haaveilu on taas tällä hetkellä harjoitteluasteella. Aika kuluu ja ajatukset pyörivät ihan muissa jutuissa tällä hetkellä. Vajaa kahden viikon kuluttua on järjestämäni yllärijuhlat miehelle. Hänellä Lapin poikana tulee 20v. eloa täällä etelän lämmössä;-) Niinpä olen kutsunut koolle hänen opiskelutovereitaan ja muutamia perhetuttuja, n. 25henk yhteensä. Toistaiseksi homma on pysynyt salassa. Tosi tarkkana täytyy olla kännykän ja sähköpostien kanssa. Itse olen muutaman kerran meinannut lipsauttaa jotakin aiheeseen liittyvää, hölösuu kun on :-) Tiedän, että tämä on miehelleni tosi iso juttu ja hän tulee liikuttumaan suunnattomasti .

Nyt täytyy mennä...

Hitsivieköön kun on kiirettä pitänyt ,ei ole ehtinyt paljon koneelle istahtaa.
Mitään uutta ei auringon alla ,menkat edelleen odotuttavat itseään...jonkinsortin hormoonihäiriö kait meneillään:(
Kotihommia täytyisi tässä huhkia ,ennen töihin lähtöä ,joten eipä tässä ehdi nytkään istumaan. Kovasti olen tuota omaanapaani tässä miettinyt vaan ei taida miettimällä parantua tää tilanne...odotettava vaan on ja sit turvauduttava taas lääkäriin...voi kökkö.
Plussatuulia puhaltelen ketjuun kaikille ,etenkin mamalle joka on tuttu toisaalta:)

Haidi

Tehotyttö :Yllärijuhlat miehelle, ne on mukavat! Omalleni järjestin sellaiset ja kyllä oli mies onnellinen!!
Enpä ole paljon jaksanut kirjoitella, Hormoonipiikit on verottanut niin fyysisiä voimia kuin psyykkisiäkin. Mutta nyt on menossa piinapäivät, ens viikolla olis jännäpäivät. Kiitos Haidille plussatuulista yritän joutua tuulenpyörteeseen ja napata sen plussan sieltä:) Vaikka meinaa kyllä iskeä uskottomuus ja toivottomuus...
Onneksi on tuota katrasta kuitenkin siunaantuntu, niin on noita onnen aiheita ympärillä ja jo vähän lentänyt maailmallekkin!
Aika kuluu niin nopeaan että, jos suurperheestä kukin tahollaan haaveilee niin eipä kannata aikaa hukata!!

Niin tämä haaveilu on kovasti erilaista kuin ekaa haaveillessa. Pitäisi ainakin yrittää ajatella, että jollei sitä enempää suoda, niin on sitten onnellinen siitä, että niitä on jo siunaantunut edes muutama :-) Mutta on se jännää, kun jotenkin vaan mielessään kuvittelee jo siihen perheeseen sen seuraavan, niin ei siinä tahdo aina auttaa, vaikka kuinka ajattelisi...

Olen tässä huomannut, että lapsia hankitaan/haaveillaan kovin eri "perustein". Just tuossa naapurin äiti, jolla kaksi vilkasta poikaa 9v ja 7v, puheli, että vauvakuume on kauhean kova. Mutta tuumasi, että jos järjellä ajattelisi, niin ei niitä kannattaisi hankkia ollenkaan. Jäin jotenkin kummastelemaan tuota kovasti. Meillä taas on oikeastaan niin, että vaikka olemme molemmat kovin tunneihmisiä, on ne lapset "tehty" enemmänkin järkiperustein. Vauvakuume on noussut vasta enemmän sitten, kun se käärö on jo sylissä. Ja huippulukemiin on silti kerinnyt vielä siinäkin kohtaa :-) Mutta ilmeisesti on ihmisiä, jotka hankkivat lapsia vauvakuumeen takia ja sitten "katuvat" tekosiaan. No, kyllä täältäkin välillä pari kouluikäistä myyntiin voisi laittaa :-D :-D :-D

Minä haluaisin edelleenkin jopa viisikin lasta, mutta isäntä on tällä hetkellä sitä mieltä, että jos sen neljännen saisi aikaiseksi, niin kyllä se siihen sitten jäisi. Hänen päänsä on kyllä helppo kääntää, kun hyvin perustelee. Ja sitä paitsi luontokin voi tuon homman hoitaa jo heti kertaheitolla :-)

Nämä ne vasta piinapäiviä onkin, kun joutuu vaan odottelemaan viikkokausia, että tulisi jotain merkkiä oviksesta. Nyt taitaa olla jotain kp 13 eikä siis taida olla vielä lähelläkään. Edellinen kierto siis venahti sinne johonkin 50pvään. Ovis oli mun mielestä siellä kp 34 paikkeilla. Ehdotinkin tuossa isännälle, että nyt säästetään oikein kunnon paukkuja sinne vähän myöhempään. Innostui kovasti juu ;-) :-D

Meinaatko Tehis tikutella ovista? Mulla oli ennen Maisaa kierto sekasin ja tikuttelin ovista.Löytyi sieltä ja kävinpä muuten gynellä ja katto että rakkuloita kypsyy kyllä.Vähän outoon aikaan kypsyi kun juur ennen menkkoja.Mut jotenkin ne tasaantu ja 3 kk sen jälkeen tärppäs.

Joo,toi kuumehomma on kaamee.Nyt tuntuu kun ekaluokka alkoi niin meno on ihan mahotonta.Ei jaksais tässä vaavin kans kun tuon taaperonkin kanssa on tiukkaa.Miehen poika vastustaa muutoksia ja on heittäytynyt ihan hiiiviöks..
Mä oon ollu iltasin ihan kuoleman väsy,ihan kuin ois raskaana,mut on vaan niin henkisesti raskasta huolehtia kaikesta ja soitella sinne ja tänne.
Tosin viime kuun vuosin aikalailla kkun oli se rengas joka teki välivuotoa ja menkat tän jälkeen oli jotain ihan muuta...Järkyttävää verentuloa viikko.Nyt lakannut,mua huimaa ja aloitin rautakuurin.
Nyt siis ollaan luomuna,mietitään edelleen sitä että mitä nyt.Haaveet on sydämmessä,mutta järki päässä.Tilanne sen 9 kk päästä on eri kuin nyt,mutta mitä se sitten on.Maisa ois 2,kolmoset ois 8 ja vanhin 13.Niin eli murkkuikäinen....Auts...Vaan poika oli pienenä niin villi,nyt rauhoittunut oikein isosti.Ei samaks pojaks tuntis.

Mutta isosti plussaa teille oikein tosissaan yrittäville!!++++++++++++++++++++++++++++++

En oo aatellu tikuttelu- enkä edes lämmönmittauspuuhiin. Mua jotenkin häiritsee ajatus, että jostain mittarista katotaan, millon mennään sänkypuuhiin. Naiaan sillon ko naitattaa ja jollei se tuota tulosta, niin sitten katotaan :-D Ykkönen ja kolmonen meillä on saatu alkuun just sillai, et ei paljon ovistuntemuksia oo yritetty edes pongailla. Kakkosta ehkä vähän enempi oikein tehtiin. Ja saikin sitten jo toisesta kierrosta alkunsa. Nyt vaan kuulostelen omia tuntemuksia ja himoja:-)

Yllättäen tässä jo vähän valkkaritkin taas alkaa lisääntyä, kp 14. Voiskohan tässä jo vähän elätellä toiveita, että ovis tuliskin jo pikkasen aikasemmin. Hitsi, kun toi isäntä on syyskuussa niin paljon reissussa:-/ Pitäis nuo kotonaoloajat kyllä hyödyntää!

Mä lupasin itselleni olla stressaamatta tätä vauva-asiaa..nooh..hih.. tulihan nuo lämmöt sitten kuitenkin mitattua:)) ovis oli maanantaina ja nyt lämmöt huitelee 37 paikkeilla. Reilu viikko nyt jännätään tuloksia--)romahtaako lämmöt ja alkaako menkat,minäkö en stressaa??eeennn... ;)
Mut seksiä kummiski on sillonku huvittaa, siitä ei pakkopullaa tehdä!!
+++kaikille!!!

Yhteistyössä