ISOmpaa pesuetta haaveilevat 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haidi kirjautumatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haidi kirjautumatta

Vieras
Aloitetaan aamunavauksena uusi ketju kun tuo vanha on jo niin pitkä.
Pilvistä on sää edelleen...sisähommia taitaa tänään olla tiedossa enempikin, kun ei mihinkään menoa ole. Ai niin pitäähän se kylällä pyörähtää kuopuksen kanssa, viimeinen känsänjäädytys, joka ei kyllä ole auttanut sitten yhtään. Siinä se patti vaan polvessa komeilee edelleen.
Palailen juttuun myöhemmin...herätkäähän muutkin:)

Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Tehotyttö :-) ks. tiedot jo synnyttäneistä
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )
Plussanneet :

Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 10.12.08
Aurora Vee 28, mies 27 t-05, p-06, la 01.03.09
Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, La 03/08

Jo vauvan saaneet :

Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö syntyi 20.9.2007( LA 20.9.)
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08

Laitoin vielä tuon listankin tuohon, löytyy niin mukavasti aina tästä alusta tää...

Kurkku on vähän karhea tänään, sen kyllä arvasinkin kun meillä on täällä töissä niin tehokas viilennys että nenä jäässä saa helteillä aina olla. Olisi tulossa luxusviikonloppu ilman oliota ja meitsu tulee kipeeksi tietysti!!! Ukko olisi lähdössä huuomenna neljäksi päiväksi koristurnaukseen, jipii!! Tietää kyllä mihin läksiäisiksi illalla on venyttävä, ääh... Ei sit huvittais niinku yhtään...

Huoh, lähden keittää kaffetta jos se helpottaisi tota kurkkua...

Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Tehotyttö :-) ks. tiedot jo synnyttäneistä
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )

*Kirsikka78, km -98, tyttö -99, km x 3.-06, poika -07.
Plussanneet :

Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 10.12.08
Aurora Vee 28, mies 27 t-05, p-06, la 01.03.09
Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, La 03/08

Jo vauvan saaneet :

Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö syntyi 20.9.2007( LA 20.9.)
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08

Lainaa

Päivittelin itseni listaan.

Sen verran haluaisin tietää teistä aktiivikirjoittajista, että mikä teidän haaveilu/yritys- tilanne on. Eli oletteko TJOT- asenteella/ vai yritättekä "tosissaan" siten, että olisi esim. apuja (ovistikut, lääkkeet, poppakonstit) mukana? Tehis kirjoittikin jo aiemmin ja sitten oli nämä raskautuneet. Mutta esim. siis Safiiri, Haidi, Joox ja Ohdakkeenkukka, miten teillä?

Uusi ketju, huraa :}

Voi Titti, harmitus tota sun oloa. Mä voisin ottaa ton itelleni, olisin saikun tarpeessa ;}

Kirsikkakin sai päivitettyä itsensä listaan :} ja kyllä meillä on ihan yritys menossa, tämä kierto piti tjottailla, mutta taisi lipsahtaa yrityksen puolelle tämäkin ;}

Missäs muuta luuraa?

Kirsikalle...täys yritys ollut päällä enemmän ja vähemmän jo kohta 9v...niin aivan...pitkä on aika tuo. Kuopus täytti juuri 11v ja neloselle annettiin lupa tulla kun hän oli 2v. Luomuraskauksista 2 päätyi km ja sitten kun ei tärppiä kuulunut, eikä mitään järkevää syytä löytynyt km ja tärppäämättömyydelle, tehtiin meille inseminaatio -04 jolla plussa tuli, mutta kesken meni sekin. Sen jälkeen selviteltiin kromosomitutkimukset jne. verikokein, eikä edelleenkään löytynyt mitään järkevää syytä. Lievä tukostaipumus verikokeissa selvisi, onko se sitten syynä???
Seuraavassa mahdollisessa raskaudessa lääkitys alkaa heti tukosten ehkäisemiseksi. Hormoit ovat olleet käytössä ilman hoitoja ja niiden aikana. Nyt heinäkuun alussa tehtiin taas inseminaatio, mutta ei tulosta tälläkään kertaa. Lääkärit haluavat tutkia uudelleen miehen sperman, onko siinä jotain muutoksia tapahtunut, nyt siis tauko sen vuoksi ns. avusteisessa yrityksessä. Syyskuulla toivottavasti jatketaan noita inseminaatioita, siihen mennessä pitäisi tutkimustulokset olla jo tullut ja mulla kierto siinä vaiheessa, että hormonit on alle napsittu jne.
Luomuraskaus ei ole mahdoton, mutta hyvin epätodennäköistä, sillä olis jo luullut jotain tapahtuneen. Ylipainoa minulta löytyy ja joidenkin lääkäreiden mielestä se voisi olla yksi syy, ettei tärppää kun monirakkulaisuutta munasarjoissa on ja siitä syyttävät ylipainoa...mene ja tiedä sitten mikä johtuu mistäkin, mikä on minkäkin syy tai seuraus. Olen tehnyt omia tutkimuksiani kun alaa opiskelen ja jotain käsitystä mulla näistä systeemeistä on osa lääkäreistä puhuu suomeks sanottuna paskaa suun täydeltä, eivätkä viitsi tutkia ja toiset taas tekevät kaikkensa, että meitä onnitaisi. Nyt olen sellaisen lääkärin hoidossa, joka on aidosti kiinnostunut potilaistaan:))
Hiljaa hyvä tulee...ainakin toivon niin.

Kirsikka; meillä ei yritystä ole vielä kuopus on vasta 6kk.Vaikka minulla ei raskaaksi tulon kanssa ole ollut ongelmia, 4 kertaa on tärpännyt viimeistään toisesta kierrosta kun ehkäisy on jätetty pois.Eikä minulla ole tullut yhtään keskenmenoa vielä ainakaan.
Nyt on tarkoitus alkaa viitosta (ja viimeistä) yrittämään syksyllä, tosin kuopuksen allergia tilanne pahenee kokoajan ja täytyy katsoa kuinka saadaan pikkumiehen asiat kuntoon ennenkuin uutta vauvaa aletaan yrittämään.Ja ehkä se täytyisi välillä käydä töissä niin olisi tuo taloudellinen tilannekkin hiukan vakaampi, mutta saa nyt nähdä.
Meillä on lähipiirissä ollut useampi km viimeviikkojen aikana ja olen jotenkin tuntenut "huonoa omaatuntoa" kun meillä ei tuo raskaaksi tulo ole tuottanut ongelmia.Hyvä ystäväni tuli 5 vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen vihdoin raskaaksi ja km tuli nyt 23 rv, tuntuu jotenkin niin epäoikeudenmukaiselta kun noin käy.

Haidille myös kovasti tsemppiä ja onneksi olette löytäneet hyvän lääkärin, ne ovat todella kiven alla. Meilläkin kävi niiiin hyvä onni kun saatiin poika sellaiselle lastenlääkärille joka ottaa asian tosissaan ja on ainakin tähän asti tehnyt enemmän kuin paljon pojan hoitojen suhteen ja tämä on ihan keskussairaala lääkäri.

Nyt pitää mennä olio saapui kotiin, on ollut taas 5vrk reissussa!

Paikalla ollaan, kokopäivä reissattu koko porukalla
( Isälläni, Olion siskolla eli Kälyläni, Äidilläni ja viimeiseksi Ukin( olion isä ) luona mökillä...huh!
Viimeksi muuetn tehtiin tää sama kierros, kun haluttiin pers`koht. kertoa
vauvauutiset.... ;o)
Mut nyt ei ollut siitä kyse.
Pinkkis menee huomena tarhaan, josko silloin ehtisi lisää,
seim. vastata tohon Kirsikan kyselyyn.

Ciao huomiseen *=o} !

Haidi: Tosiaan vasta nyt katsoin lastesi syntymävuosia. Olette todella pitkän ja raskaan tien jo kulkenut, 9 vuotta on hirvittävän pitkä aika. Onneksi olette hyvän lääkärin hoidossa ja varmaan jollain tasolla lohduttaa tieto, että syyskuulla jatketaan ainakin näillä näkymin hoitoja. Ymmärrän kyllä, että toive luomutärpistä ei tunnu todennäköiseltä (onneksi sekään ei ole täysin poissuljettu sauma kuitenkaan). Keskenmenot tietysti on vielä oma juttunsa, toisaalta varmaan helpottavaa, että edes jotain (tukostaipumus) on löydetty.

Marjuli; Tsemppiä allergioiden kanssa elämiseen. Tuosta tunteesta voisi vaan todeta, että niinhän se menee, toiset raskautuu helpommin, toiset hankalammin ja jotkut ei lainkaan. Keskenmenot samoin. Kun km:t olivat ajankohtaisia itselle, en jaksanut olla juuri kiinnostunut/iloinen muiden raskauksista/vauvoista. Eihän ne toki itseltäni ollut pois, mutta koville otti. Mutta mukava kuulla, että on vielä niitäkin, jotka ovat välttyneet esim. km:lta jne. Tuntuu, että omassa lähipiirissä kaikilla on jotain hankaluutta tms.

Ohdikselle sitten vaan toivotaan plussaa tikkuun=) (kuten toki jokaiselle tässä ketjussa=)

Mukavaa loppuviikkoa!

Huomenia
Täällä pällistelen kun vessahätä herätti ennen 7 enkä sit enää saanut unta, vaikka yritin takas sänkyyn kömpiä. Laskut tuli maksettua tuossa äsken ja sai taas todeta, että helvetin hienoo tehdä töitä, kun tilipäivä koittaa ei paljon setelit näppiin ehdi:(
No ompahan laskut maksettu, eikä tarvitse niitä murehtia...olis vaan niin kivaa päästä soppailemaan...vaan tuossa koiran ostossa on meidän soppailut tällä erää:))
Mietinnässä on lähdenkö kaupunkiin asioille vaiko enkö lähde. Olio kyllä kehotti menemään kun hän aikoo olla tänään vaan kotona...äsken kyllä jo paineli ilmeisesti huoltsikalle jokapäiväiselle ukkojen turinalle:))) ja miehethän ei juoruu:))))))))))))))))))
Olio aloittaa maanantaina työt...ne ihan oikeet sellaset, kun se nyt kesän on tehny vaan niitä omia "talkoohommiaan" nyt alkaa normaali arki...toivottavasti.
Sattuu vielä niin sopivasti, että olemme samalla tontilla hän töissä ja minä koulussa, että jos vaan kehtaan kotoa aikaisin lähteä, pääsen samalla kyydillä, enkä tarvitse enää toisille kimppakyydeistä maksella. Se säästää melkein 100€/kk.
Poikakin sitten päätti pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja aloittaa kokki-opinnot kun se oppisopimus siellä autokorjaamolle meni puihin, nyt olis järjesteltävä kaikki koulukuviot sitten mallilleen. Alkaa päivittäinen matkaaminen kaupunkiin tunti aamulla sama takas iltapäivällä...ei herkkua, mutta minkäs teet kun täällä maalaispitäjässä asut. En kuitenkaan vielä laske poikaa asumaan mihinkään oppilasasuntolaan kun ei ole mikään pakko. Niissä on maailmanlopun meininki, eikä opiskelusta tule oikeesti yhtään mitään. Tietäspä vaan vanhemmat millasta elämää heidän kullannuppunsa viettävät:)) tuttavani on ollut valvojana asuntolassa ja huh mitä tarinoita.
Taidan tästä mennä varmuudeksi valmistautumaan cityreissuun jos vaikka inspis iskee ja tulee lähdettyä...ei vaan hirveesti houkuttele oopperajuhla aikaan tuo kaupungissa käynti, kun liikenne on aivan tukossa.

Blääh, negaa ne vaan näyttää *sniif*. Eipä ole kyllä enää oireitakaan..paitsi, että syömisen määrästä voisi päätellä tädin tulevan viikonloppuna, viimeistään alkuviikosta. Onhan toi jo aika melkosesti taas myöhässäkin...Tässä kierrossa ei nyt kuitenkaan niin harmita vaikkei tärppää, saa juhlistaa häitä sitten hyvällä omallatunnolla ja piakkoin kuvittelisin saavani sitten jotain (terojako ne sitten on?) tasaamaan kiertoa, kun maaginen puoli vuottakin on ylitetty reippaasti.
Huomeniltana on muuten vihkiharjoitukset ;}

Haidin elo kuulostaa aina niin kiehtovan..maalaiselta. Siis tarkoitan tuota kaikella hyvällä ja positiivisella tavalla! Kun en tykkää yhtään olla kaupungissa..onneksi talo on sentään vähän korvemmassa, hulluks tässä muuten tulisi. En varmaan koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten ihmiset viihtyy kaupungeissa :/

Mites Kirsikan olio, vieläkö siellä murehditaan yrittämisen aloittamista? Tää meidän ketju on ollut kovin onnekas kahden lapsen äitien suhteen. Mirella ja Aurora tulivat muistaakseni kumpikin ketjuun, kun mies ei halunnut lisää lapsia, ainakaan vielä. Mutta nyt on molemmat jo pieniin päin :}

Marjuli, tiedän mitä tarkoitit sillä tunteella..mun rakkain ystäväni on koittanut miehensä kanssa raskautua vuosia, hoitoakin jo kolmisen vuotta takana. En usko, että hän pahastuisi jos tulisin raskaaksi mutta ainakin minusta tuntuisi vaikealta kertoa siitä :/

Kirsikan Glup:iin
"oletteko TJOT- asenteella/ vai yritättekä "tosissaan" siten, että olisi esim. apuja (ovistikut, lääkkeet, poppakonstit) mukana? Tehis kirjoittikin jo aiemmin ja sitten oli nämä raskautuneet. Mutta esim. siis Safiiri, Haidi, Joox ja Ohdakkeenkukka, miten teillä?"
Vastaus ( sorry, Ei lyhyt TAASKAAN...)

Meillä Tjottailen vaan minä.
Olio ei haluis yhtään ipanaa enää, mistä lie johtunee ...- e-he,e-he ;D

Meillä on 1 yhteinen lapsi, joka siis sai alkunsa lähes heti kun alettiin seukkaamaan.
Oliolla ei ennestään yhtään, mutta jätti exänsä osittain siitä syystä,
että tämä meni laitattamaan torvet solmuun ilman yhteistä päätöstä,
siis salaa oliolta.
Ja olio on aina halunnut lapsIA (<-- huom !!)

Mulla siis exän on kans nämä tuplanuppulit,
jotka on saaneet IVF:llä alkunsa vuosien lapsettomuushoitojen jälkeen,
mun ei siis "koskaan" pitänyt luomusti lapsia saada,
mut näin siinä kävi, että natsas heti kun tän olion kans
vasta lämmiteltiin suhetta....
Naimisiin mentiin just ennenkuin tyttö täytti 1.
Tyttö on jo 5 vee, mä olen kokoajan halunnut vielä mahdollisesti yhden.
Oisin halunnut heti tytön perään "tehdä" yhden, mutta...

Olio lähes pakotti mut käyttämään ehkäisyä, joten otin hormonikierukan,
jota käytin noin vuoden.
Sekin poistettiin jo aikapäivää sitten.
Juu ja ehkäsylaastareita käytin kun Pinkkis oli pikkuinen,
oisinkos n. 4 kk käyttänyt - ei nekään sopineet,
kuten ei mikään hormonaalinen ehkäisy.
Kumeja ei tuo olio useinkaan muista käytellä,
mutta sanoo kuitenkin ettei lisää lapsia halua.
Siemenet heittää hukkaan joka kerta ( paitsi silloin kun oltiin kaksin risteilemässä...)

Noh, meillä on taloudellinen tilanne kaaoksessa,
joten sekin vaikuttaa, ainakin olion mielipiteeseen.
...mä olen saikulla ollut kohta 2 vuotta
( odotan leikkaukseen pääsyä ) eli saan pientä "eläkettä" eli kuntoutusrahaa.
Velkaa on vaikka muille jakaa,
pelkät asumiskustannukset n. 1600e kuussa ( jos riittääkään )
ja vaik oisin töissäkin, olen pienipalkkainen kaupantäti,
mies kaupungin hommissa, keskituloilla.
Menot on kyllä aikamoiset, kun lapsillakaan ei toiselta toiselle juuri mitään jää.
Hoitoapua ei olal lasten kanssa juurikaan saatu mistään;
isovanhempia ei paljon kiinnosta, kummankin meidän siskoilla omat menot
ja asuvat kaukana.

Joten olio on meillä se tässä asiassa se "järjen ääni" - ja joskus jopa tajuankin sen.
Mun vauvankaipuuta se ei kuitenkaan yhtään vähennä.
Mulla biologinen kellokin tikittää niin,
että korvissa soi, ja näidenkin nupusten kanssa on kädet täynnä
ja hermot piukeena, mutta silti...... mä vaan siis tjottailen.
For ever *=o}

Tyhjentävä vastaus, eikö ?

Mulla justnyt PeeÄmÄssät jyrää ja kaikki vinottaa, aargh!
Naapureitakaan ei jaksas yhtään:
toisella kakarat huutaa pihalla ja huudattaa stereoita,
toisella 5 koira louskuttaa kokoajan >:o(
Siksipä tulinkin auringon alta sisälle,
vaikka oisin mieluusti sielläkin ollut - pojat lähti puistoon fillareilla,
mulla ois ihanaa omaa rauhaa....olio on lomalla vielä 2,5 viikkoa,
mut tekee omia hommiaan pihalla.
Mutta siis palveltavia vielä riittää näissäkin, ois vaan ollu ihan oma hetki
nyt piiiiiiiiitkästä aikaa.

Onneks Pinkkis meni tänään hyväntuulisena tarhaan, aloitti uudessa ryhmässä,
ja on olevinaan niiiiiiiiiiin iso tyttö, että !

Jaapati-jaa, omaa (.) vaan, koittakaa kestää.

Mites teillä muilla ?
Haidiko pääsi tuulettumaan cityreissulle ( mäkö kade ?!)

Ja Tittillä kaikki hyvin PikkuS:n kanssa ?

Aijoo, piti kertoo toi eilinen kierros; faijalla käytiin viemässä se mun pikkusiskon
ripppilahja (shekki ) nyt, sitten haettiin sipoosta kälyltä rännit mökille,
äidiltä noukittiin euroopan-tuliaiset ( olivat 7 viikkoa reissussa just )
ja lopuksi ukille vietiin mökille rännit.
Kauheesti ajettavaa, karat huutaa ja tappelee ja pissii housuun,
kun ei ehitty ajoissa pysähtymään, yhtä oksetti, muttei tullut,
kolmannella oli kauhee nälkä ja kokoajan jano,kirjoja oli 15,
mutta siitä yhestä tapeltiin jatkuvasti, Gameboyt oli mukana,
mut niitäkään ei voitu pelaa, kun tapella piti....ja sitä tavallista.

Kivasti sujui päivä. Heh. Onneks Volvossa on ilmastointi !
( Päivässä oli siis jotakin positiivista sentäs ;o) )

Nyt Moi!

Juuh, täällä kaikki hyvin, kiitos kysymästä Joox!! Tuli tuosta vaan mieleen että eihän mulla mitään PikkuS:ää ollutkaan, se kun tuli siitä pikkusiskosta... Mikäs se nyt olisi kun poika jo oli PikkuV... Hmmm... Meillä on kyllä jo nimi valmiina, jos sit tää olisi PikkuJ??? Täytyypä makustella hetki tätä...

Mulla muuten olisi Joox tyttöjen vaatteita n. 110-130 cm ylimääräisiä jos olisi käyttöä, ihan voisin antaa niitä jos joku ottaa vastaan...

Huoh, taas mentävä...

Ohdis; Kiitos kysymästä, ei mitään toivoa tällä hetkellä päästä päätöksiin nyt, meillä on megariita päällä jo toista päivää (heh..ainahan meillä=) Ei siis mitään vakavaa, mutta siinä määrin kireetä, ettei mitään mahiksia ottaa asiaa puheeksi. Noh, toivottavasti olet oikeassa kahden lapsen äitien suhteen (tai siis että ketjun karma on suotuinen meille=)

Joox; aika jännä, että teillä heti tärppäsi, näköjään niitä luomuihmeitä tulee toisinaan lääkäreiden "tuomioista" huolimatta. Toivotaan että joskus joku sitkeä uimari pääsisi maaliin asti. Nuo teidän asumiskustannukset on huikeat (oletko mahd. pk-seudulta?), meillä on nimittäin 1900 euroa/kk ja on kyllä makselemista, loppua ei näy. Järjettömiä nää asuntojen hinnat täällä..minkäs teet. teidän eilinen reissu kuulosti oikein..=) tavalliselta..

Kivat päivän jatkot, ihana helle!

ohdis; piti vielä kysyä mikä koopee ?/? sulla on menossa, jos oot testannut liian aikasin? Semmonen juttu muuten, että en todella suosittele niitä aconin herkkiä liuskatestejä, olen saanut niillä kahdesti väärän plussan, ei siis mitään haamuviivoja, vaan selkeät viivat ja molemmilla kerroilla testasin apteekin omalla seuraavana aamuna puhtaan negan (tai sitten sattui olemaan joku maanantai-kappale koko testirasia). Sellasta.

Ei päässy Haidi cityreissulle...city tuli Haidin luo:) en mä viitsinyt lähteä sinne ruuhkiin vaan soitin mutsille joka toimitti ostokseni ja hänen miehensä tuo ne illalla ohi ajaessaan...kätevää eiks joo. Maalla meni taas koko päivä. Olio lähti kuopuksen kanssa ongelle äsken ja minä pakkasin muutaman maton mukaan ja menin rantaan, uitin matot likomäriski ja sitten kuinkaollakkaan veden tulo loppu...p**kele...ei kun soittamaan huoltomiehelle, että mikäs sun letkuissas on vikana:) lupasi tulla 15-20min korjaamaan pumppua joka vettä järvestä nostaa...vaan soittikin sitten, että sorry tuli palohälytys ei pysty tulee. Ei muuta kun märät likaset matot säkkiin ja kotiin...voi ah sitä tuoksuu tuolla partsilla...huomenna on pakko mennä mattopyykille sato tai paisto.
Onneks en ehtiny kastella kun kaks makkarin pientä mattoa.

Voi räkä se talo siellä maalla...vituralleen meni taaskin muutto, mutta onni onnettomuudessa tuttu vuokraisäntä vai ajatteli meitä ja reilusti sanoi, ettei ota ja syykin oli todella ymmärrettävä. He meinaavat laittaa talon vuoden päästä myyntiin, eli olis jouduttu lähtemään ja sit ei olis saatu mistään tällasta kämppää kun meillä nyt on, eli ei oikeestaan harmita juuri lainkaan sit loppupeleissä kun asiaa meittii.
Meillä on hyvä ja tilava tää kerrostalo kämppä, et ei tästä sillätavalla kiire ole mihinkään, vaikka mieli tekiskin omaanrauhaan johonkin korpeen. Ostomahdollisuutta meillä tuohon taloon ei kuitenkaan tässä vaiheessa ole. Maallahan tässä tavallaan asutaan nytkin kun on tällainen pieni maaseutukylä, vaikka keskellä kylää asutaankin.
Meillä on vasta tänpäivän ruoka uunissa...päivällä laiskana vaan mikropitsaa haukattiin, joten tukevat on iltapalat kun jauhelihamureketta pistelee huiviin:))

Njams ;o) Kiitos Ohdis vaahtokarkeista !
Tulivat tarpeeseen XD...

Titti; kelpaa, ja jees pliis, jos vaan raatsit luopua,
ihana ihminen *=o} !
Me kun ei mistään tosiaan saada sen kummemmin kuin joskus pari haalaria
ja hamosta, mutta ihan käyttövaatetta ois tarvis.
Sovitaanx siitä suljetulla enempi ?
Meillä oikeestaan tyttö käyttää nyt 120 cm vaatetta, kun on niin pitkänhuiskea,
että ne 110:t voit jollekin muulle koittaa tarjota,
Pinkkikselle ei ne mahdu.

Haidillahan on ollu hyvä shoppailutaktiikka !
Hittohemmetti, tota täytyy heti koittaa kun joku on meille tulossa vaan.
Kuten te, niin mekin asutaan kyläpahasessa, keskellä tätä cityä kuitenkin,
mutta ok-talossa.
Tehiskö se oli, jonka velikulta asuu samalla kylällä,
jos oikein muistan...?

Maalla me asutaan siis omasta mielestämme ( matkaa stadiin vajaa tunti )
stadista landelle haluttiin kumpikin, ja tänne päädyttiin just enneku pojat
aloitti koulun. Nyt nuo menee jo neloselle !
IIKS...nin se aika rientää, kun on kivaa.........vaimitenseoli ??

Voi kökkö sun matonpesuhommia, Haidi ;o/ !
Toi talohomma ei sitten ollutkaan onnex niin kamala.
Täällä ei kyllä pääse moittimaan huoltomiesten letkuvarustuksia
tai niiden toimivuutta ;o) , paitsi tietty ton oman,
kun toimii yleismies jantusena täällä....nytkin maalaa taloyhtiön juttuja pihalla.
Ei paljon letkua kotosalla näy....naapurinrouvat kyllä ahkeraks kehuu.

Pinkkiksen päivän paras: " Äiti, nytku mä oon jo iso jänönen,
niin eihän mulal ne tissit voi kasvaa, tai loikin niiden päälle.....ja sitten voin kakata vaan papanoita enää muutenkaan.hö"
Tässä kohin koitin kaikinvoimin olla ihan pokkana X`D....tiedätte varmaan,
kuinka kävi.Maha vääränä hirnuin, ja tyttö suuttui.kääk.
( suomennos: Jänöset on Pinkkiksen uusi tarharyhmä )

Tältä päivää tsaut ;o) !

Täällä mä hiljaisena taustailen, kun en oikein tiedä kuulunko haaveilijoihin vaiko en..

Kirsikka; sun galluppiin vastaan ;o).
Meillä on muksuja neljä; -00, -02, -04 ja -08. Kaks poikaa ja kaks tyttöö.
Ihan alunperin mun ei pitäny edes haluta lapsia ja vuosia menikin niissä ajatuksissa. Vaan kun esikoinen syntyi, oli kuin ois lekalla päähän lyöty, ett näitä lisää mulle.

Nyt nuorin täyttää huomenna 3kk, ja mä palaan töihin :'o(. Sydän verta vuotaa, vaikka oikeesti tässä ei mitään hätiä ole. Käytännössä siirryn keittiöstä työhuoneen puolelle, etähommia kun siis edelleen teen IT-alalla. Kaikenkaikkiaan kaikki lapsiin liittyvät menot sun muut on helpompaa järjestellä, kun ollaan sitte molemmat kotona, mies kun on vanhempainvapaalla. Hällä paluu töihin on tammikuun -09 lopulla jolloin mä jään hoitovapaalle. Ja sinne mun EHKÄ haaveilukin saa odottaa.
Mä olin fyysisesti aika romuna tässä raskaudessa vaikka normaalisti fyysinen kunto oli hyvä, mut noi yliliikkuvat paikat aiheutti todella paljon ongelmia, joskus vieläkin, kun ovat nyt väljät.
Välillä olen varma että vitosta vielä yritetään, mutta toisinaan taas oikein kunnon vääntö-päivän (lue tappelu) jälkeen olen lähes antamassa nää ekalle vastaantulijalle (vitsi vitsi, toivottavasti kukaan ei nyt ota tosissaan, kaikki kait tajuaa mun pointin, eikö??). Mut siis ihan vakavana, pakko sanoa, että kun edelliseen vauvaan oli kulunut aikaa jo tovi, niin jossain määrin koen tämän vauvanhoidon raskaampana kuin koskaan aiemmin, vaikka ei edes ole koliikkinen. Jotenkin kaikki on vain taas opettelussa, kun ennen tilanne oli se että muksut tuli niin lyhyillä ikäeroilla, että homma oli jo valmiiksi hanskassa... toisin kuin nyt.

Jassoo, pakko mennä. Neiti sai rokotteen tänään ja voitte arvata itkun määrää näin illasta. Rokottaessa nukkui ;o).

Mirkku33

Mirkku, täällä kans sellainen olo oli eilen, ettei sitten yhtään lasta ikinä piste.
No mutta kun ilta koitti ja kaikki kullannuput olivat nukkumassa(lue;nukkuivat kaikki jo 22.30) johan taas tuntui että kyllä tässä vielä se yksi menisi =/ Ja sama tilanne tuonkin suhteen , että kun edellinen on meillä jo 5 vuotta niin kaikki vauvaan liittyvä on niin uutta ja unohtunutta.Meillä kans täytyy tuota taloudellista puolta miettiä vaikka mies on kyllä töissä, mutta olen itse miettinyt kovasti että onko minun edes kannattavaa lähteä töihin (siis ainakaan heti äippäloman loputtua)kun hoitomaksut olisi sen reilut 400€ ja polttoaineeseen menisi ainakin 250€/kk joten tuo taloudellinen hyöty olisi niin pieni siihen nähden kuinka raskasta se lapsille on, muistan vielä niin elävästi kuinka karmeaa on raahata unisia lapsia -30 pakksella aamulla ennen kuutta hoitoon.Ja tuon kuopuksen allergiat ovat ainakin tällä hetkellä sitä luokkaa että niiden selvittely on varmaankin kotona paljon helpompaa kun päiväkodissa(meillä ei perhepäivähoito onnistu vuorotyön vuoksi)
Jassoo pikkumies heräsi ja sillä on ihan hirveä nälkä, täytyy mennä!

marjuli: "kiva" kuulla, ettei se muillakaan välttämättä sen selkeempää aina ole :o).
Meillä tosiaan molemmat ollaan samassa duunissa IT-alalla, tosin eri hommia tehdään. Mies halusi tällä kertaa jäädä vauvan kans kotiin ja mikäs siinä, kun mäkin teen töitä etänä, niin ollaan sit molemmat kotona. Tunne vaan sanoo että kuin mä voin mennä töihin, ku mulla on vauva?! Vaikka järki sanookin että mikäs siinä kun olet kotona ja kuulee ja näkee ihan sen kaiken saman kuin itse olis vanhempainvapaalla. Kuiteski ikävä on.
Miehen työmatkat on 120km. Siihen kun lisätään vaatekulut (puvut on aika kalliita kuin kauluspaidatki) sun muut, niin käytännössä meille taitaa jäädä enemmän rahaa nyt kun mies on vanhempainvapaalla kuin jos hän olis töissä. Vaikkakin tulot on pienemmät.
Mut emmä tosiaan tiedä. Toisaalta vitonen olis ihana ajatus sitten kun neitiE on parin vuoden ikäinen, mutta mä alan oleen jo aikas vanha sitte, ja toisekseen, fyysinen olemus voi olla aikas rankkaa, joten.....

Mut hei, pakko alkaa vääntää duunia.
Kaikille toivottelen tässä vaiheessa kylvöjä, plussia, liimaa ja tarrasukkia!!!!

Joko se kesä meni? :/ Täällä meinaan sataa ja tuoksuu syksylle...sateella en kyllä saa Oliotakaan ylipuhuttua ralleihin. Niin tekisi mieli lähteä pikikselle viikonlopun kunniaksi..

Kirsikka, en ole laskenut koopeita lainkaan tässä kierrossa, sen tiedän että taitaa olla ainakin jo kuudes viikko menossa. Kierrothan menee mulla ihan miten sattuu, joten siitä ei voi päätellä vielä mitään..ovulaatio oli oletettavasti toissa su-ma, eli nyt olisi dpo 11-12.

Voi rähmä, taas pakko jättää juttu kesken, herr direktör saapui..

Yhteistyössä