"Isokokoiset" vastasyntyneet.. pinotaan!

Poika oli syntyessään 4950g ja 56 cm

Ja mulle kun sanottiin lääkärissä että "et yli 4 kilosta synnytä sen verta pieni olet" , no niin se vain mahtuikin tulemaan =) mutta poika hämäs kaikkia ultralaitteita ja painoarvio oli 3800 :eek: ja päivää enne ku ultralaite näytti hieman enemmän niin lääkäri merkkas silti että alle 4 kiloo kun ei hänen mielestään vatsan päältä tuntunut niin suurelta. Saas nähdä minkäkokonen tästä seuraavasta, ultrissa sanottu että isompi ja sf mitta menee yläkäyrää, saas nähdä B)
 
Siis
Niin no mulla sanottiin että älä osta pieniä vaatteita, vauva on kuitenkin syntyessää 56 / 4 kg ainakin.... Tätä hoettiin sitten viikoilta 24 lähtien.... No oli syntyessään 44 / 2,5 kg tuo jättiläinen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Hankala maha, kuinkas se sitten selittyy B) ?
En mä ymmärrä, ei ole edes ns läskiä että pitäis etsiä se maha ja itekki tunnustelen ni löydän takapuolen ja pään ja selän yms.... ihme kätilö muutenki koko nainen. Lääkäri ei osannut sanoa oikeen mitään kun oli vastavalmistunut (ja pirun komea) :LOL:
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Hankala maha, kuinkas se sitten selittyy B) ?
En mä ymmärrä, ei ole edes ns läskiä että pitäis etsiä se maha ja itekki tunnustelen ni löydän takapuolen ja pään ja selän yms.... ihme kätilö muutenki koko nainen. Lääkäri ei osannut sanoa oikeen mitään kun oli vastavalmistunut (ja pirun komea) :LOL:
No mitä siitä sitten, vaikkei osannut sanoakaan mitään, jos kerta oli komea :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Hankala maha, kuinkas se sitten selittyy B) ?
En mä ymmärrä, ei ole edes ns läskiä että pitäis etsiä se maha ja itekki tunnustelen ni löydän takapuolen ja pään ja selän yms.... ihme kätilö muutenki koko nainen. Lääkäri ei osannut sanoa oikeen mitään kun oli vastavalmistunut (ja pirun komea) :LOL:
No mitä siitä sitten, vaikkei osannut sanoakaan mitään, jos kerta oli komea :D
Juu oli kyllä komein jolla olen käyny :) hyvä huumorintaju ja hiki meinas tulla ku otti lekuritakin pois ja alta paljastu hyvin trimmattu kroppa käärittynä valkoiseen paitaan :D miun mies ei kyl tykänny yhtää :D sano ettei päästä mua enää lekuriin yksin :heart:
 
piippari
4470g/52cm oli meijän jätkä. Viimesessä koko arviossa jonka kätilö teki päivää ennen syntymää arvioi n. 4,4 kiloseksi. Nyt masuss oleva, samaa sukupuolta 99%:sesti oleva vaikuttaa yhtä ainakin yhtä kookkaalta :)

Juu. Ja kummankaan meidän sisaruksista (keskosia lukuunottamatta) ei ole syntyissään painanut alle neljää kiloa. "Sukurasite" tuo kookkuus siis kai :D
 
Meiän jätkä oli syntyessään ( rv 39+6 ) 54cm ja 5110g.
Kävin 5 päivää aiemmin kokoarviossa, kun sf mitat huiteli niin korkealla. Ultrassa lääkäri sanoi, että on noin 4kg.. Joo, että hieman heitti arvaus.. :D
 
3 äiti
esikoinen ( poika ) 4200g ja 52cm
Mun mielestä tosi iso kokoinen koska olin itse aika pienikokoinen sillon, 197cm ja 65kg kun menin synnyttään :) hyvin mahtu ulos tulemaan, mulla kuulemma hyvä lantio synnyttämään:)
Ei tullut mitää repeämiä tms. Ja olin tosiaan 18v kun sain esikoisen / syntyi muuten 2vkoa yli lasketun..)
Toinen lapsi ( tyttö ) oli 3890g ja 49 cm, syntyi parilla ponnistuksella ei tarvinnut tikkejä tms.
Olen siis kiitollinen että paikat on säilyneet alkuperäisessä kunnossa vaikka laiha olenkin ollut..
Kolmonen syntyikin sitten hätäsektiolla ja oli 1100g ja 36cm..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äiti:
esikoinen ( poika ) 4200g ja 52cm
Mun mielestä tosi iso kokoinen koska olin itse aika pienikokoinen sillon, 197cm ja 65kg kun menin synnyttään :) hyvin mahtu ulos tulemaan, mulla kuulemma hyvä lantio synnyttämään:)
Ei tullut mitää repeämiä tms. Ja olin tosiaan 18v kun sain esikoisen / syntyi muuten 2vkoa yli lasketun..)
Toinen lapsi ( tyttö ) oli 3890g ja 49 cm, syntyi parilla ponnistuksella ei tarvinnut tikkejä tms.
Olen siis kiitollinen että paikat on säilyneet alkuperäisessä kunnossa vaikka laiha olenkin ollut..
Kolmonen syntyikin sitten hätäsektiolla ja oli 1100g ja 36cm..
Niin siis 167 c,m pitkä :D pieni korjaus..

 
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äiti:
esikoinen ( poika ) 4200g ja 52cm
Mun mielestä tosi iso kokoinen koska olin itse aika pienikokoinen sillon, 197cm ja 65kg kun menin synnyttään :) hyvin mahtu ulos tulemaan, mulla kuulemma hyvä lantio synnyttämään:)
Ei tullut mitää repeämiä tms. Ja olin tosiaan 18v kun sain esikoisen / syntyi muuten 2vkoa yli lasketun..)
Toinen lapsi ( tyttö ) oli 3890g ja 49 cm, syntyi parilla ponnistuksella ei tarvinnut tikkejä tms.
Olen siis kiitollinen että paikat on säilyneet alkuperäisessä kunnossa vaikka laiha olenkin ollut..
Kolmonen syntyikin sitten hätäsektiolla ja oli 1100g ja 36cm..
Tosi laiha oot ollut 197cm/65kg. Mä olin aika riuku 177cm/55kg. :ashamed:
Muoks. oho, korjasit jo ton pituuden. =)
 
näin meillä
Reilun 4 kg vain mutta kun edellinen oli alle 3 kg niin olihan niissä eroa.

Eräässä sukulaisperheessä isä syntyi yli 5-kiloisena ja hänenkin lapsensa ovat yli 4,5-kiloisia olleet. Mutta sitten taaperoiässä kasvu on hidastunut valtavasti ja ovat pienikokoisia leikki-ikäisiä.
 

Yhteistyössä