Isokokoinen vauva ja synnytys

Mulla ultran painoarviossa 3kg900g vauvaa alettiin käynnistelemään, suun kautta annettavalla tabletilla.Supistuksia kyllä tuli, muttei mitään avautumista ja käynnistymistä tapahtunut.Limatulppa irtos, sen ehkä sai aikaseksi.Sen vuoksi yritettiin käynnistää kun esikko 3kg700g oli tiukassa ja ponnistus vaihe pitkä.Mutta synnytys lähti melkeen kaksi viikkoa sen jälkeen vasta omillaan käyntiin ja pystyin synnyttämään 4kg300 ala kautta ihan hyvin,vaikka ponnistus vaihe hirvitti.

Meillä oli pojan painoarvio 3600g viikolla 38 ja syntyessään viikolla 39 4420g, en sit tiedä olisivatko käynnistäneet jos painoarvio olisi oikein mennyt, mutta hyvinhän tuo sieltä tuli ensimmäiseksi! :) Nyt tokalla neuvolatäti sanoi että kyllä se isompikin tulee sieltä vaikka lierihattu päässä :kieh: mukavasti sanottu?! :p 3835g kuitenkin oli,ja ilman sitä lierihattua :laugh:

mulla käynnistettiin sekä painon että rask myrkytysepäilyn takia just ennen laskettua. en muista mikä oli koko arvio mut reilusti pienempi mitä tuli =) 4730/55,5 alakautta ilman ongelmia...

Mulla esikoista yritettiin normaalisti mut leikattiin. Ei ollut iso. Mut kakkosen painoarvio oli yli 4,5 kg, joten tutkittiin ja selvisi et on ahdas lantio. Eli sektiolla syntyi toinenkin.

Molemmat oli yli 5kg,esikoinen syntyi alakautta,yritettiin käynnistää,kuopus sektiolla,mutta ehkä jos kuopuksen kohdalla olis käynnistelty,niin tiedä vaikka olis syntynyt aiemmin ja alakautta.

Yhteistyössä