Isojen perheiden äidit huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mikä on koulutuksesi ja oletko ollut töissä lasten välissä?
Onko sinulle muuta elämää lasten hoidon lisäksi :)?

Näitä miettii yksi neljän lapsen tradenomi äippä, joka haaveillee vielä yhdestä-kahdesta lapsesta ;).
Olisi kiva kuulla, miten asiat on muilla....

meillä 7,3,2 ja 5kk vanhat lapset ja joka välissä oon ollu töissä ja lapset hoidossa. Ehkä meillä vaikuttaa myös se,että olemme maatilallisia,asiaan. Lapset hoidossa ihan vain seuran vuoksi.

Meilla on 4 lasta. Olen sairaanhoitaja koulutukseltani. Poissa olen ollut vuosikausia tyoelamasta, en lasten takia vaan siksi, etta olen ollut tallainen puolisopestilainen . Viime syksyna aloitin osa-aikatyot vuosien tauon jalkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja r.t:
moi :)
olen ytm ja meillä 4 lasta, lisää vielä ehkä tulossakin
olin tokan jälkeen töissä, sit nyt taas nelosen jälkeen

Miten työpaikallasi suhtaudutaan suurperheeseen?
Minulle juuri eräs työkaveri totesi, että en vastaa laisinkaan hänen mielikuvaansa monen lapsen äidistä.
Monesti olen saanut "selitellä" lapsimäärää.

Meillä on neljä lasta, 9v, 7v, 1v9kk ja 9kk. Olen ollut töissä päiväkodissa jonkun verran lastenkin välillä, koulutukseltani olen lähihoitaja. Tarkoituksena lähteä opiskelemaan terveydenhoitajaksi, jos vaan vielä paikan saan. Kerran sen jo sain, mutta jouduin sitä ensin siirtämään töiden takia, ja sitten raskauden takia.

Olen kohta 30v uusperhe-suurperheen äiti. Lapsia on yhteensä 4. Olen tarjoilija. Olen tehnyt keikkatöitä hoitovapaalla. Alallani on niin paljon opiskelijoita ja sinkkuja että olen todella outolintu porukassa...no joo..olen kyllä vaihtamassa alaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla on 4 lasta. Olen sairaanhoitaja koulutukseltani. Poissa olen ollut vuosikausia tyoelamasta, en lasten takia vaan siksi, etta olen ollut tallainen puolisopestilainen . Viime syksyna aloitin osa-aikatyot vuosien tauon jalkeen.

mikä on puolisopestilainen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r.t:
moi :)
olen ytm ja meillä 4 lasta, lisää vielä ehkä tulossakin
olin tokan jälkeen töissä, sit nyt taas nelosen jälkeen

Miten työpaikallasi suhtaudutaan suurperheeseen?
Minulle juuri eräs työkaveri totesi, että en vastaa laisinkaan hänen mielikuvaansa monen lapsen äidistä.
Monesti olen saanut "selitellä" lapsimäärää.

no, ei ne mulle ainakaan päin naamaa mitään kovin inhottavaa kommentoi :) kyllähän ne jo vitsaillu että koskahan r jää taas äitiyslomalle

Onko teillä mammat omaa aikaa tarpeeksi? Tarvitsen suht paljon aikaa myös itselleni, jotta pääkoppa pysyy kunnossa. Joka lapsen jälkeen olen pelännyt, että "oma elämäni" on mennyttä, mutta ei asia ainakaan vielä niin ole.
Ei kai se viides lapsonen tilannetta muuttaisi, vai mitä olette mieltä :)?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä mammat omaa aikaa tarpeeksi? Tarvitsen suht paljon aikaa myös itselleni, jotta pääkoppa pysyy kunnossa. Joka lapsen jälkeen olen pelännyt, että "oma elämäni" on mennyttä, mutta ei asia ainakaan vielä niin ole.
Ei kai se viides lapsonen tilannetta muuttaisi, vai mitä olette mieltä :)?

No mulla ei ole omaa aikaa. Jos sun mies vahtii sitä katrasta niin kai sitä saat.

meillä neljä lasta 8v,6v,1v7kk ja 3kk...viides tulossa...oon hoitoalalla,olin tuon eskari-ikäisen ja 1v7 -kuisen välillä töissä.tarkoitus oli että alan keikkailla satunnaisesti kesällä niin että lapsia ei tarvii hoitoon laittaa,mutta toisin ilmeisesti kävi!
Omaa aikaa on tarpeeksi,mutta elämä on nyt aika "lapsikeskeistä" ;0)

Mikä on suurperhe? Itsellä viisi, pitkät ikäerot ja aina ollut töissä lasten välissä.
Aurinkunta on mielestäni suurperheenäiti, ei vielä neljällä lapsella.

Meillä syksyllä syntymässä 8 lapsi. Olen ollut töissä viimeksi marraskuussa 2006. Työpaikkani odottaa minua sillä onneksi on vakituinen paikka. Hoitoalalla työskentelen mutta nyt olisi haaveessa ammatin vaihto samalla alalla kumminkin mutta kouluun pitäisi mennä.

Omaa aikaa minulla on kyllä kun lähden salille ja kävelemään tai vaikka ystäväni kanssa kauppaan ilman lapsia.
Millaan tavalla en tunne omaa elämääni menettäneeni siksi kun meillä on lapsia. Onneksi lapsillani on isä joka haluaa ja osaa olla heidän kanssaan jotta äiti saa omaa aikaa.
Ja elämämänne on todellakin tällä hetkellä aikas "lapsikeskeistä" mutta muuta emme haluakkaan sillä jossain vaiheessa lapsemme ovat poistuneet omille teilleen niin meillä on aikaa olla kahdestaankin.