Isofix-telakka + turvakaukalo - mitä merkkiä suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli haussa autoon Isofix-telakka ja siihen kiinnitettävä turvakaukalo.

Jos on kokemuksia, vertailupohjaa eri merkeistä mm. Britax, Maxicosi, Brio ym. mikä on ollut laadukas, turvallinen ja käytännöllinen?

Hyviä ja huonoja puolia eri merkeistä?

Meille ostettiin Britax ihan vain sillä perusteella, että se on ollut testeissä paras. Aika painavaltahan tuo tuntuu (4,5 kg) tyhjänäkin kanniskella, mutta turvallisuus ennen kaikkea... Varsinaista käyttökokemusta meille ei ole vielä kertynyt, kun vauva on vasta syntymässä tässä kuussa. :)

Meillä on maxicosi pebble muistaakseni, olen ollut ihan tyytyväinen, telakka ilmoittaa äänellä että kaukalo on paikallaan. Ainoastaan se harmittaa ettei silloin osannut/tajunnut ajatella asiaa eteenpäin, nyt tuohon telakkaan ei sovi kuin yksi isompi mallia, jossa on kasvot menosuuntaan...

Meillä on Cybex aton (1) ?, joka on testeissä saanut parhaimmat arvostelut turvallisuudesta viime vuonna. Kevyt kantaa, saa säädetty niitä hihnoja lapsen kasvun mukaan, menee isommallekkin vauvalle mukavasti; on tilava. Hyvänmallinen kantokahva, hyvä aurinkoläppä. Helpot säädöt. Suosittelen. Ainut miinus on että kahvaa ei saa alas/ylös yhdellä kädellä, mutta sen kanssa oppii elämään.

Meillä on Britax turvallisuustestien tulosten perusteella. Kaukalo on painava, mutta jämäkän ja laadukkaan oloinen. Mulla ei muista kaukaloista kyllä ole kokemusta niin vaikea verrata. Kaukalo on hieman hankala asentaa ilman telakkaa pelkillä turvavöillä, mutta tähänkään mulla ei ole vertailukohtaa.

Meillä Maxicosi (en muista mallia). Todella pitkäikäinen turvakaukalo, lapsi mahtui siihen melkein 1 v. synttäreihin asti. Suosittelen ehdottomasti tuollaista telakka + kaukalo - syteemiä, on todella kätevä! Ja meillä se telakka ilmoitti ääni- ja valomerkein, että kaukalo ja telakka oli oikein asennettu, ei taida olla kaikkien merkkien telakoissa.

Meillä britax. Moitteettomasti on toiminut, meidän pienehkö tyttö kohta 1 v käyttää sitä edelleen. Miinuspuoleksi olen kuullut että joissain autoissa asettuu niin että selkänoja kovin pysty ihan pienille. Meillä ei oo ollu sitä ongelmaa.