Iso nainen paikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JättiTytteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JättiTytteli;23518680:
Haluaako joku kysyä jotain 150 kiloiselta naiselta? Olen hetken täälä ja vastaan :)

Sänkypuuhista kysyisin. Pitääkö miehellä olla normaalia isompi, että homma toimii tyydyttävästi?

Jaksatko sä peuhata sun lasten kanssa, jos sulla siis on lapsia?
Eikö ole hankalaa liikkua?
Itse mietin raskaana ollessani, että ei hitto jos aina painais näin paljon. Painoin vähän päälle 70kg ja jalkapohjat ja muutenkin jalat oli tosi kipeät koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja JättiTytteli;23518700:
Ei ahdista. Pituutta on 175 ja viihdyn hyvin. Ei toistaiseksi ole mitään ongelmia, mitkä liittyisivät kiloihini. Ikää on 39.

Sun painoindeksi on 49 ja se on sairaalloinen lihavuus. Itselläni painoindeksi oli vielä vuosi sitten 35,8 (merkittävä tai vaikea lihavuus) ja minulla oli terveysongelmia. Nyt painoindeksini on lievän lihavuuden puolella ja olo on paljon paljon parempi. Et harrasta luultavasti liikuntaa, oletan?

On lapsia, 3-, 5- ja 8-vuotiaat. Jaksan kyllä peuhata ja touhuta heidän kanssaan. En tietysti kovin paljoo mitään juoksujuttuja, mutta muuten kaikenlaista. Tarvittaessa pystyn kyllä juoksemaankin, esim hippaa olen mennyt lapsien kanssa ja juossut kiinni kun ovat karkuun menneet :)

Ihan tiedoksesi, että jos olet 150-kiloinen, et näytä hyvältä. :)

Oletko säästänyt rahaa, jotta voit 10 vuoden kuluttua maksaa itseaiheuttamastasi kakkostyypin diabeteksesta, verenpainetaudista, tuki- ja liikuntaelinsairauksista, sydän-ja verisuonitaudista, masennuksesta, rasva-aineenvaihdunnasta ja yleensä koko metabolisesta oireyhtymästä sekä ennenaikaiseta työkyvyttömyydestä johtuvat valtavat terveydenhuoltokustannukset? Vai oletko kenties ajatellut, että ne jotka viitsivät pitää itsestään huolta ja jaksavat käydä töissä, maksavat sen verran korkeampia veroja, että lopulta satoihin tuhansiin euroihin kohoava kansanterveydellinen ja-taloudellinen taakkasi on luontevaa langettaa heidän maksettavakseen?

Ihan tiedoksesi, että jos olet 150-kiloinen, et näytä hyvältä. :)

Oletko säästänyt rahaa, jotta voit 10 vuoden kuluttua maksaa itseaiheuttamastasi kakkostyypin diabeteksesta, verenpainetaudista, tuki- ja liikuntaelinsairauksista, sydän-ja verisuonitaudista, masennuksesta, rasva-aineenvaihdunnasta ja yleensä koko metabolisesta oireyhtymästä sekä ennenaikaiseta työkyvyttömyydestä johtuvat valtavat terveydenhuoltokustannukset? Vai oletko kenties ajatellut, että ne jotka viitsivät pitää itsestään huolta ja jaksavat käydä töissä, maksavat sen verran korkeampia veroja, että lopulta satoihin tuhansiin euroihin kohoava kansanterveydellinen ja-taloudellinen taakkasi on luontevaa langettaa heidän maksettavakseen?

Tilitätkö samalla tavalla tupakoitsijoille, alkoholin kuluttajille, ylinopeutta ajaville, raskaana oleville, extreme liikuntaa harrastaville, ihmisille jotka tekevät lapsia siitä huolimatta että suvusta löytyy merkittäviä perinnöllisiä rasitteita ja monille monille muille jotka elävät tavalla tai toisella niin, että aiheuttavat pieniä tai isoja riskejä itselleen tai muille aiheuttaen näin yhteiskunnalle kuluja?

Totuus on, että se kaksoisleuka ja makkarasormet eivät näytä hyvältä vaikka haluaisitkin niin uskoa. Sen lisäksi liian tukevista ihmisistä lähtee heille ominainen, ei niin miellyttävä haju ja hiki haisee muiden ihmisten nenään vaikkei se ehkä omaan nenääsi haisikaan (eläthän itsesi kanssa, joten olet mahtanut hajuusi tottua).

On myös erittäin rasittavaa, että liian tukevien pitää saada busseista yms. isompi paikka kuin normaalien tai hoikkien. Itse olen hoikka ja minua inhottaa, kun liian tukeva ihminen istuu ihan kiinni ihoon. Tai siis, istui kuka tahansa ihoon kiinni, niin en siitä pidä, mutta harvemmin hoikan tai normaalin kokoisen ihmisen kanssa käsivarret ottaa yhteen. Laihduta! Itsesi, perheesi ja meidän muiden vuoksi, ole niin kiltti!

[QUOTE="vieras";23518786]Tilitätkö samalla tavalla tupakoitsijoille, alkoholin kuluttajille, ylinopeutta ajaville, raskaana oleville, extreme liikuntaa harrastaville, ihmisille jotka tekevät lapsia siitä huolimatta että suvusta löytyy merkittäviä perinnöllisiä rasitteita ja monille monille muille jotka elävät tavalla tai toisella niin, että aiheuttavat pieniä tai isoja riskejä itselleen tai muille aiheuttaen näin yhteiskunnalle kuluja?[/QUOTE]

En. Tämä nainen sanoi olevansa läski, ja kohdistin kysymyksen hänelle. En tilitä, vaan kysyn kun ap sitä pyysi. Käsittääkseni en kysynyt kuitenkaan sinulta.:saint:

[QUOTE="mä";23518800]Totuus on, että se kaksoisleuka ja makkarasormet eivät näytä hyvältä vaikka haluaisitkin niin uskoa. Sen lisäksi liian tukevista ihmisistä lähtee heille ominainen, ei niin miellyttävä haju ja hiki haisee muiden ihmisten nenään vaikkei se ehkä omaan nenääsi haisikaan (eläthän itsesi kanssa, joten olet mahtanut hajuusi tottua).
[/QUOTE]

En paina lähellekään yhtä paljon kuin ap, mutta ylipainoa on reilusti. En silti haise koska osaan huolehtia hygieniasta.

Kyllä niitä haisuleita on kaikissa, se riippuu siitä osaako ihmiset huolehtia hygieniastaan. Joku ylipainoonen voi tuoksua hyvältä ja taas joku hoikka voi haista aivan kamalalta.

Kauitin on aiemminkin tuonut esille tuon fobiansa.

Olen terveystieteilijä, ja kyllä fobiani kohdistuu siihen, että yhteiskunnalla ei ole pian varaa enää ylläpitää verovaroin terveydenhuoltojärjestelmää, jota kuormittaa alkoholi ja ylipaino. On epätervettä ajatella, että läski on vain läskin oma asia. Läski itsessään on ihan ok, tykkään mm. läskisoosista. Joten fobiani kohdistuu ihmisten leväperäisten elintapojen aiheuttamaan julkisen terveydenhuollon syöksykierteeseen, ei niinkään läskiin itsessään. ;)

En paina lähellekään yhtä paljon kuin ap, mutta ylipainoa on reilusti. En silti haise koska osaan huolehtia hygieniasta.

Kyllä niitä haisuleita on kaikissa, se riippuu siitä osaako ihmiset huolehtia hygieniastaan. Joku ylipainoonen voi tuoksua hyvältä ja taas joku hoikka voi haista aivan kamalalta.

Toisaalta ihminen ei aina huomaa sitä omaa hajuaan kun on niin tottunut siihen. Ei kissankusen hajussa elävätkään huomaa, miten pahasti se kusen haju on tarttunut vaatteisiin. Ja liian tukeva ihminen hikoaa jo pienestäkin liikkeestä ja se haju on kamala. Varsinkin jos on esim. bussissa tai pienessä tilassa. Eikä se ole suoranaisesti yhteydessä huonoon hygieniaan.

[QUOTE="mä";23518864]Toisaalta ihminen ei aina huomaa sitä omaa hajuaan kun on niin tottunut siihen. Ei kissankusen hajussa elävätkään huomaa, miten pahasti se kusen haju on tarttunut vaatteisiin. Ja liian tukeva ihminen hikoaa jo pienestäkin liikkeestä ja se haju on kamala. Varsinkin jos on esim. bussissa tai pienessä tilassa. Eikä se ole suoranaisesti yhteydessä huonoon hygieniaan.[/QUOTE]

Kuinka paljon pitää olla ylipainoa, että hikoaa jo pienestäkin liikkeestä? Koska ei tuollaasta mulla tapahdu ja suosittelen teitä joitakin tutustumaan sellaaseen kuin deodorantti.

Kyllä mä tiedän ittestäni, että en haise hieltä tai muuten pahalta. Mutta eihän se teille jakeluun mene.

Olen terveystieteilijä, ja kyllä fobiani kohdistuu siihen, että yhteiskunnalla ei ole pian varaa enää ylläpitää verovaroin terveydenhuoltojärjestelmää, jota kuormittaa alkoholi ja ylipaino. On epätervettä ajatella, että läski on vain läskin oma asia. Läski itsessään on ihan ok, tykkään mm. läskisoosista. Joten fobiani kohdistuu ihmisten leväperäisten elintapojen aiheuttamaan julkisen terveydenhuollon syöksykierteeseen, ei niinkään läskiin itsessään. ;)

Miten sitten ajattelit, että mun kohdalla pitääs tehdä kun mun terveysongelmat johtuu muista syistä kuin ylipainosta? Vai olitko ottanut tälläästä ollenkaan huomioon?

Yhteistyössä