Iso kokoiselle vauvalle vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omena"

Vieras
Vauvani syntymäpaino oli 4080 g. Nyt 3kk iässä pituutta on 59,5 cm ja paino 6400 g.
Käytössä ovat tällä hetkellä bodyt kokoa 74 cm. Onko kellään tietoa, mistä saisi ostettu suurempia vaatteita ? Vauvojen koot näyttävät loppuvan 86 cm.

Vauvan kasvu varmaan tasaantu tässä hiljalleen, mulla on myös poika ollut iso syntyessään 4820g ja 56 cm, mutta kavu sitten tasaantui jossain vaiheessa, enään ei niin tarkkaan muista kun tuosta on jo aikaa reilut 8 vuotta.

Niin ja meillä kuitenkin vauvalla käytettiin alkuun ihan 56 cm vaateita, ei tosin montaa kertaa, mutta kuitenkin.

Ja eihän tuo ap:n vauva nyt niin valtaisian iso oo...

Ja voihan sille lapselle sitten pukea niitä isompia vaatteita vaikka ne ei ole vauvavaatteita eihän ne lasten vaatteeet loput kokooon 86

Viimeksi muokattu:
meillä ukko oli 62cm pitkä ja 6.2kg 2 ja puolen kuun ikäisenä. nyt käytetään 68cm vaatteita, ikää 3.5kk. koko riippuu todella paljon valmistajasta. jamoni sanoo et kasvu hiljenee tuossa 68cm kohdalla, ainakin toivon niin. meillä on jotain vaatteitakokoa 74 jotka kuitenkin ovatsaman kokoisia kuin toisen valmistajan 68.

miksi noin suuret bodyt jos pituutta ei ole kuin 60cm?

syntymä mitat oli 55cm ja 4090g

Miten sä noin isoja vaatteita tarviit? Meillä neidille (5kk, 9kg ja 70cm) mahtuu ihan hyvin 74-senttiset vaikka välissä on kestovaippa. Ihan jotkut merkit on jääneet pieneksi (esim. Nanou), mutta perusmerkit kuten Lindex, H&M, P.o.P, Tutta mahtuu kyllä hyvin. Joistain menee vielä jopa 68-senttisetkin.

Minä myös ihmettelen tota vaatekokoa.. että jos pituutta n 60cm niin miksi 74cm-bodyt jo käytössä? Vai haluatko ap että vauvallasi vaatteet on kunnolla väljiä tms?

Mäkin mietin, ettei nyt mitenkään kauhean iso. Mun tyttö ollut 3 kk iässä 63,5 cm ja painoa 6670g ja 66,5 cm ja 7700g ja hyvin riitti vauvan vaatteet esim bodyt niin kauan kun tarvittiin. Eri valmistajien koot on erilaisia, siis jonkun malli väljempi jne.

Mun tyttö oli vuoden neuvolassa 9220 g ja 74 cm. Silloin (ja edelleen) koko 74 käytössä, jotain mitotukseltaan pientä 80 cm voi käyttää. Eli en usko että ton isompaa ap:n lapsi tarvitsee.

Bodyja löytyy joiltakin valmistajilta aina kokoon 98.

Viimeksi muokattu:
Mun tyttö oli vuoden neuvolassa 9220 g ja 74 cm. Silloin (ja edelleen) koko 74 käytössä, jotain mitotukseltaan pientä 80 cm voi käyttää. Eli en usko että ton isompaa ap:n lapsi tarvitsee.

Bodyja löytyy joiltakin valmistajilta aina kokoon 98.

tuota, älä yleistä...
eli en ole ap mutta meillä esikoinen käytti 1-vuotiaana kokoa 74, kakkonen kokoa 80 ja kolmonen nyt juuri puolivuottatäyttäneenä 86-92...
meillä siis oikeasti kanssa mietitty vähän samoja juttuja.

itse olen ratkaissut tilannetta käyttämällä jnkin verran kokohaalareita,(esim. småfolk: hieman kalliimpi mutta hihat ja lahkeet riittävän pitkät eikä ryömimistä harjoitteleva lapsi saa vyötäröä paljaaksi.) välttämällä pieniä vaatemerkkejä (mm. lindex, ciraf, napero) ja yrittämällä etsiä lappuhaalareita collarikankaasta, tytsylle olisi helppoa löytää mekkoja mutta poikavauvalle hankalampaa.
nameit:llä on bodyja ainakin kokoon 98 saakka, muualtakin löytyy.

meillä ongelmana myös sukat, eli jalkaterä ei ole jättisuuri mutta kaikki vauvasukat liian pienellä varrella :( nyt ollaan suvereenisti käytetty isompien pieniksijääneitä sukkia (kokoa 25) mutta niissä sitten tuo jalkaosio liian lörppö. IDEOITA??!

Kyllä se kasvu siitä tasaantuu...meillä vauva käytti 80cm bodyja 4kk iässä jolloin oli 9,6kg/67cm mutta samat bodyt olikin sitten käytössä vuodenikään kun tuo painonkehitys tasaantui mutta pituus jatkoi kasvamistaan... vuoden iässä oli siis 11,7kg/82cm

[QUOTE="vieras";23303635]tuota, älä yleistä...
eli en ole ap mutta meillä esikoinen käytti 1-vuotiaana kokoa 74, kakkonen kokoa 80 ja kolmonen nyt juuri puolivuottatäyttäneenä 86-92...
[/QUOTE]

IKÄ ei tässä varmaankaan ole ratkaiseva tekijä vaan KOKO. Eli mun mielestä kuulostaa oudolta jos 9 kg 74 cm käyttäisi pienempiä vaatteita kuin 60 cm 6,4 kg. Tai sitten on tosi pitkät raajat, valtavan pitkä selkä tms. Tai äiti tykkää että vaatteet on enemmän liito-orava -mallia. Mutta jos voisit laittaa vähän mittoja niin olisi helpompi verrata.

Yhteistyössä