ISIT!!

mutzi81, älä pahoita mieltäsi tällä palstalla, en kyllä usko että niin teetkään.
Nauti perheestäsi ja miehestäsi, ei hänen arvoaan mitata sillä käykö intin vai ei, vaikka itsekin olen sen käymisen kannalla.

Onnea vaan sinulle ja perheellesi yhteiseen elämäänne !

:flower: :flower:
 
yksi vieras

Ymmärrän, kuinka ikävä tilanne teillä on, mutta niinhän se on, että armeija tai sivari (tai vankila) on tässä maassa suoritettava. Niin tekevät lähes kaikki muutkin miehet, vaikka harva sinne armeijaan tai sivariin riemumielin menee. Tietenkin lähtö on helpompaa, jos ei ole kotona vaimoa ja pieniä lapsia odottamassa. Eikö teidän nyt kannattaisi hakea lykkäystä asiaan, kunnes kuopuksenne on saatu kunnialla maailmaan. Miehesi ehtisi tekemään töitäkin tässä välissä ja voisitte vaikka yrittää nipistää jotain säästöönkin. tuo armeija-asia on sellainen, että siitä ei oikein eroon pääse. Lisäksi esim. vakituista työpaikkaa on vaikeampi saada, jos palvelus on vielä edessäpäin. Lisäksi varusmiespalveluksen suorittamista kysytään monissa muissakin yhteyksissä, kuten pankkilainassa. Eli olisi varmaan taloudellisestikin perheellenne eduksi, jos mies suorittaisi armeijan/siviilipalveluksen mahdollisimman pian vauvan syntymän jälkeen. Auttaisi siis siinä työpaikan saamisessakin. Ja sittenhän asia olisi pois päiväjärjestyksestä, vaikka pitkät kuukaudet siinä sinulla olisikin lasten kanssa. Tsemppiä teille!
 
Pakko kommentoida Mutzi81 pariin kirjoitukseesi:

Ymmärrän, että teillä on ollut rankkaa, ja toivottavasti tuleva raskaus etenee pidemmälle. Ja toki jokaisessa asiassa kaikki tekevät omat ratkaisunsa. Itse olen sitä mieltä, että armeija on miehelle velvollisuus ja kunnia. Mutta edelleen kaikki saa ollaa omaa mieltänsä asiasta. Arvostan itsekin ihmistä sellaisena kuin hän on, enkä sen mukaan onko joku käynyt armeijan vai ei.. näin kirjoitit itsekin. Aika ristiriidassa ovat kuitenkin sanomisesi näihin joita lainaan teksteistäsi:

"Ja armeijan pellet, nekö on oikeita miehiä??!! HUH, HUH!!

Kyllä teitä armeijassa olevia tai armeijan käyneitä on tullu nähtyä mitä tyyppejä ne on!"

No joo. Mutta kaikkea hyvää ja tsemppiä uuden raskautesi kanssa.
 
sonki
Musta se tuohivirsu-juttu oli paras!!!
Aatelkaa jos kaikki olis tehny tuohivirsuja... Meil olis v-i-t-u-s-t-i virsuja, mut meiän isovanhemmat ei eläis, eikä mekään niin ollen, tai jos elettäis, niin oltaisko sit toooosiii ilosii ryssiä... :LOL:
 
ihme porukkaa
On se kumma jos joku ihan asiallisesti kysyy kysymyksen niin johan on kaikki höyrypäät kilvan arvostelemassa ja omia mielipiteitään esittelemässä. No siinä kyllä ap teki virheen kun lähti kommentoimaan ja ääliöille vastailemaan.

Ehkäpä joku toinen palsta olisi parempi kysyä, tai sitten vain tällä isät osiossa on niin typerää porukkaa, mene ja tiedä.

Ja miten kukaan toista tuntematta voi arvostella ja vähätellä toisten raskautta? tuskin kukaan joka on raskauden kokenut ja tietää että mikä vain voi mennä vikaan.

Toivon että ap saa asiat järjestykseen ja älä enää tule tänne lukemaan näitä ilkeämielisiä kommentteja kun kellään ei ihan oikeasti ole mitään sanottavaa, itseni mukaanlukien.
 
Pahasilmä
Mikäs vika tuohenpunonnassa on? Eipä osaa nykymiehet semmoista. Eihän nää muoretmiehet osaa edes pajupilliä veistää!

Ikävää, että aina löytyy ihmisiä, jotka on valmiita sotimaan tai sotia aloittamaan. Sehän kuitenkin on valitettavan totta, että pasifismi on utopistinen ajatus. :/ Minkäs tälle maailmalle voi.

Mutta kyllä minä ymmärrän niitä miehiä, joita ei armeijan touhu kiinnosta eettisistä syistä.
 
no itse kyseisen rumban läpikäyneenä voin sanoa että armeijasta saa vapautuksen sekä psykologisista että terveydellisistä syistä..

se sit jääköön jokaisen omaan harkintaan jos sit näistä syistä hakee vapautusta.. pelkkä halu jäädä kotiin ei riitä mut kuitenkin jos tahtoa/perusteita on niin saahan senkin

mut kuitenkin ensin käytävä läpi kierros esim mielenterveystoimisto -> psykologi.. jossa sit katotaan läpi seikkaan liittyvät asiat, mahdollisia tutkimuksia/testejä ja jonka jälkeen lähetetään anomus puolustusvoimille, jotka sitten lääkäreiden lausuntoihin tukeutuen joko myöntävät vapautuksen tai ei..

ja omasta tilanteesta arvostelijoille voin sanoa sen että armeijaan menin ihan positiivisella mielellä ja olin alokasajan ihan normaalisti kunnes tuli tilanne missä todella oli hengenlähtö millimetreistä kiinni jonka jälkeen sotaleikit riitti mulle (itse en ollut syypää tilanteeseen), kyllä kuitenkin sodan tullessa olen valmis rakkaitani ja kotiani puolustamaan, mutta päätin että rauhanaikana ei yhtään "sota"uhria tarvita..
kyllä arkadianmäelltäkin läytyy monta armeijankin käynyttä jotka suomen itsenäisyyden on eu:lle myyneet, ei isänmaallisuus siitä armeijasta yksin kiinni ole
 
joo joo mutsi 81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 01:02 mutzi81 kirjoitti:
Tuo juttu ei ollut kyllä minun mut ihan miten vaan. Hyvää yötä ja morjens nyt tälle palstalle! =)
Selaappas taakse päin..noi kommentit oli todellakin sulta,anteeksi vaan mutta vaikutat jotenkin sekopäiseltä..sorry vaan..
 
Jaa kato päivää!! Lueppa kuule itse tarkemmin!! Se "tuohivirsujuttu" ei TODELLAKAAN ollut minun kirjoittamani!! Meillä kaikki todella hyvin ja onnellisesti tällä hetkellä!! Toista lasta odotamme ja mies on saanut asiat kuntoon!! Ja on kyllä aikas hubaisaa alkaa haukkumaan sekopäiseksi tuntematta ihmistä! Voi teidän kanssanne.. :LOL: Mut kaikesta huolimatta hyvää syksyn alkua kaikille! :D <br><br>
 
Yksi mummu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 13:39 mutzi81 kirjoitti:
Ihan kuule itse mieheni ei sitä armeijaa halua käydä. Minä kyllä pojan kanssa kotona pärjään. Olin siihenkin valmis että jos odottaisin jo toista lastamme pärjäisin silti. Ja olin jo siihen asennoitunutkin. Mut mies sit soitti yllättäen et tulee sieltä pois. Ai laiskuus? Jaa... No jos niin haluat asian ymmärtää... Ja tietääkseni minä yritän sanoa että eiköhän anneta aiheen jo olla.... ja vielä lisäisin että kyllä mieheni meinaa ensi vuoden puolella sivarin käydä jos ei siitä muuten eroon pääse kuin hullun papereilla.

Ja tänäänkö jo oletkin raskaana??


Voi hyvä lapsi, olisitte ensin kasvaneet itse aikuisiksi..
Ja kyllä minulla on kokemusta ko. asioista. Esikoisemme oli 4kk, kun mies lähti armeijaan. Oli muistaakseni 6 ekaa viikkoa kiinni (tästä nyt on jo yli 20v aikaa), eikä senkään jälkeen päässyt edes joka toinen vkonloppu lomille, niinkuin nykyään. Palveli 9kk, muistaakseni. Ja minä parjäsin lapsen kanssa, vaikka välillä olikin (rahallisesti) tiukkaa. Eipä tullut miehelle mieleenkään kieltäytyä palveluksesta, vaikka kova koti-ikävä hänellä olikin. Ja jatkoi opintojaan sitten armeijan jälkeen.
 
Onkos tullut mummeli mieleen että maailma on muuttunut!!! Ai että me ollaan lapsia?! Taidanpa kuule olla jo 25.. :D Älä tule arvostelemaan ihmisiä jos et heitä edes tunne!! Ärsyttää tuommonen joutava!! Mieheni lähtee nyt oppisopimuksella kolmeksi vuodeksi jatkamaan opiskeluaan ja erikoistumaan. Siinä ei kuule armeijat siinä vaiheessa paljon paina jos tällaisen mahdollisuuden saa. Käy sit sivarin sen jälkeen. Joten mene elämään omaa elämääsi! Ja ollaan kuule todella onnellisia tästä tulevasta toisesta lapsesta ja toivotaan että pysyy masussa pidempään kuin veljensä! Ja jos teillä ei muuta hyvät ihmiset ole elämässä kuin haukkua toisia ja toisten elämää niin kattokaapa peiliin ja miettikää pitäisikö sille OMALLE elämälle tehdä jotain!!!!!<br><br>
 
Juu temperamenttinen ihminen olen ja varmasti joka käänteessä puollustan omaa perhettäni ja omia lapsiani, perhe on minulle ykkösasia. En väitä vastaan. Tässä olet kuule oikeassa! :D Onko nyt hyvä? ;) Ja erilaisia mielipiteitä kyllä kestän jos ne tullaan esittämään nätisti eikä haukkumalla! Mut jos joku rupeaa tuollaiseksi kuin sinä niin saa varmasti samalla mitalla takaisin!<br><br>
 
Olkaa erimieltä mutta tuo tapa jolla asian esitätte ja haukutte!! Miettikääs nyt vähän!! Ja nyt lähdetään koko perhe iltalenkille koirulin kanssa. Eiköhän tämä typerä riitely jo saisi riittää. Minusta erittäin typerää, eix vaan.. :wave: <br><br>
 
Kyllä ap olen täysin tukenasi, viattomana kysyt miten saisitte laistettua perhe-elämää häiritsevän asepalveluksen, niin johan on kateelliset, kaikkivoipaiset, kaiken tietävät suomalaiset jo sormi ojossa ojentamassa. Kateus vie kalatkin vedestä, suomalaisten perisynti. Luulenpa että monella joka on ollut miehen asepalveluksen ajan tiukilla lapsen kanssa, on niin katkerat muistot ajasta ettei toisten soisi pääsevän yhtään helpommalla !! Sitten vaan hehkutetaan kuinka sitä selvittiin, pitäähän sitä kansalaisvelvollisuus hoitaa, ja ollaan niin hyviä että, oikein sädekehä pään päällä...
:saint:

Onnea teidän pikku perheelle, onnea miehellesi oppisopimuspaikassa ja parempaa onnea uuden vauvan odotukseen !! Kaikesta huomaa että teillä perhe on etusijalla ja ihan ymmärrettävää että sinä myös kommentoit terävästi välillä, saahan sitä hyvänen aika puolustautua kun kaikki heittää lokaa niskaan oiken olan takaa !
 
Sama mummu taas
Kuka täällä haukkuu ketä? Kysyin oletko jo ehtinyt tulla raskaaksi? Tuolla aiemmin kerroit, että suunnittelette raskautta ja nyt kerrot odottavasi jo...
Sinä tunnut olevan aika ,hmmm, hyökkäävä..
Enkä tarkoittanut aikuiseksi kasvamista syntymävuotesi perusteella, vaan näiden kirjoitustesi.
Esikoiseni on 23v ja hänellä on kaksi lasta. Hänen kynästään(näppiksestään) ei varmasti tuommoista tekstiä tule. Toki hänen miehensä on jo armeijan käynyt ja opiskelut ammattikorkeassa ovat loppusuoralla.

Ota siis ihan rauhallisesti, ethän halua verenpaineesi turhaan nousevan nyt, kun kerran olet jo raskaanakin. :saint:
Onnea odotukseen kaikesta huolimatta. Nimim. kuudelle äiti ja kahdelle mummu.
 
:LOL: :LOL: Morjens ja hanki "vieras" elämä ja muut yhtä OUDOT!! Morjens ja kauniita unia teille niiiiin ihanat ja loistokkaat ihmiset! Ei voi muuta kun nauraa! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ja toivottavasti sulla "vieras" ei ole lapsia!!! Ja sinäkö mummeli sanot olevasi aikuinen. Ei se tunnu iästä sinullakaan olevan kiinni! Ja jos huonoksi äidiksi minua haukut niin olet kuule todella väärässä! Poikamme on kolme ja kertaakaan ei ole ollut edes missään yöhoidossa! Ja ensimmäisenä on lapset meidän molempien elämässä! Jos se sinun mielestäsi on lapsellista niin olkoon!!!!!!!!!! HYVÄSTI! Onnex ei tartte teidänlaisia ihmisiä oikeesti tuntea!!<br><br>
 

Yhteistyössä