ISIT!!

Onko teistä kukaan saanut vapautusta armeijasta ja siviilipalveluksesta kokonaan?! Ja jos ootte niin miten??!! Miehellä olis sivari edessä. Mut kun on jo 24 ja perheellinen niin ei todellakaan sopisi tämä sivari meidän kuvioihin!! Lykkäystähän siitä ilmeisesti saa aika helposti 27 ikävuoteen asti. Ilmeisesti yksityiset psykologit kirjottaa vapautusta melko helposti mut paljonko sellanenkin maksaa?! Tietääkö joku?! Nyt ois tarpeen melkeinpä mikä keino vaan millä siitä pääsis koko touhusta eroon!! :headwall:
 
Armeijasta saa vapautuksen kun sanoo että viiraa päässä,MUTTA se kommentti seuraa sitten perässä loppuelämän!! Ei näytä paperissa hyvältä, et vähän kannattaa miettiä mitä sanoo, ei se intti nyt niin paha ole.
Toinen asia on jos vetoo sairauteen.Esim. selkä ei kestä, mut se vaatii sitten lääkärissä juoksuja!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 15:49 Vieras kirjoitti:
Armeijasta saa vapautuksen kun sanoo että viiraa päässä,MUTTA se kommentti seuraa sitten perässä loppuelämän!! Ei näytä paperissa hyvältä, et vähän kannattaa miettiä mitä sanoo, ei se intti nyt niin paha ole.
Toinen asia on jos vetoo sairauteen.Esim. selkä ei kestä, mut se vaatii sitten lääkärissä juoksuja!!
Mies kävi intissä olemassa yhen yön ja tuli sit kotiin. Sillä ei todellakaan kestä hermot olla siellä. :/
 
Taitaapa kuule asia olla niin että hyvinkin viisas mies kun laittaa perheensä etusijalle!! Meillä toinen lapsi on tekovaiheessa ja luultavasti käy taas niin että joudun olemaan osastolla jonkun aikaa. Joten tarvitsen miestä kotona! Eka lapsi synty rv:lla29+5 raskausmyrkytyksenn takia. Poika on kolme. Joten armeijan pelleilyt todellakin jää meidän perheessä viimeiselle sijalle!
Ja armeijan pellet, nekö on oikeita miehiä??!! HUH, HUH!! :LOL: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 16:07 juups kirjoitti:
kyllä ne muutkin miehet intin käy vaikka lapsia oiski! taitaa vaan olla tekosyy jäädä pois, voi sit kato itelle selitellä et en nyt vaan voi :LOL:
Kato kaikki ei oo kun sinä! Ja meidän tilanne ei todellakaan ole niin yksiselitteinen että niitä lapsia vaan tehdään ja sit ne on siinä! Kyllä teitä armeijassa olevia tai armeijan käyneitä on tullu nähtyä mitä tyyppejä ne on! Sori vaan! :)
 
juups
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 16:10 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 16:07 juups kirjoitti:
kyllä ne muutkin miehet intin käy vaikka lapsia oiski! taitaa vaan olla tekosyy jäädä pois, voi sit kato itelle selitellä et en nyt vaan voi :LOL:
Kato kaikki ei oo kun sinä! Ja meidän tilanne ei todellakaan ole niin yksiselitteinen että niitä lapsia vaan tehdään ja sit ne on siinä! Kyllä teitä armeijassa olevia tai armeijan käyneitä on tullu nähtyä mitä tyyppejä ne on! Sori vaan! :)
No tehkää ihmeessä ihan mitä lystäätte..ei voi ku nauraa :LOL: :LOL:
mutta tosi mies ei kotiiin jää! hameen helmaan :LOL:
 
Puuttuja
Inhottava kun joku laittaa asiallisen kysymyksen niin toiset vastaa inhottavasti... Osas joku sentään neuvoa nätisti!
Itse kyllä olen sitä mieltä että armeija kuuluu käydä!
Mut jos ei VOI ja on oikea syy, niin....????
 
Kyllä täytyy sanoa että on aika "hienoa" porukkaa täällä "miesten" palstalla! :LOL: Erilaisia ihmisiä ei sais olla olemassa, eix vaan?! Ja kaikkien pitää tehdä niin kuin sinä juuri teet, eix vaan?! :) Kannattas opetella arvostamaan toisia ihmisiä ja ajattelemaan että kaikki ei tee niin kuin itse haluaa tai ajattelee! Mieheksi tai edes aikuiseksi ei voi tuollaista ihmistä kyllä sanoa...
 
pahasilmä
Mun mies kävi kanssa sivarin, ku meidän eka oli pieni. Eipä siinä kauheen leveesti elelty, mutta kyllä ne tuet ja päivärahat on kai sillai laskettu, et niillä jotenkin kituuttaa... Meillä kävi niin kivasti, että mies pääsi suorittamaan sivarinsa tässä ihan läheisessä koulussa.

Mut et ei menis mihkään, niin se ei kai onnistu, ku terveydellisistä syistä, tai sitten jos on kilahtanut. Mut yks kaveri sai vapautuksen, ku sillä on kylkiluissa jotain rakennevikaa, eikä se ois pystynyt tekeen niin raskaita juttuja, eikä se pysty juoksennella sillai ku muut. Sit voi tietty totaalikieltäytyä, mut luulen, ettei vankilastakaan kauheesti pääse lomille, joten siitä ei liene apua. :)

Noi hullun paperit ei kyllä oo mikään magee juttu sit työelämässä.
 
Eräs kovia kokenut
Armeijasta ja siviilipalvelusta luikertelijoille sanon että katsokaa ympärillenne ja nauttikaa vapaasta kulkemisesta ja mielipiteistänne.
Mutta muistakaa että armeijja on ne teille suonut kalliilla uhriverihinnalla !!!
Vaikka lähes koko itsenäisyyshän on myyty eurooppaan nyt :(

Ja muistakaahan elämässä on aikaa jos luoja sitä suo :hug: :hug:
 
Oma mielipiteeni tähän armeija asiaan on että nykyään armeijalla ei paljon merkitystä ole. Jos sotakin syttyy niin siinä ei paljon yks suomen armeija mitään merkitse. Se on minun mielipiteeni. Kyllä minunkin pappani on ollut rintamalla sotimassa ja arvostan tietenkin sitä kaikkea! Kaikilla on omat mielipiteensä, tämä oli siis minun.. :)
 
hei mutzi81 , ei se sitäpaitsi kait sun vikas ole jos sun miehes ei mee armeijaan... ei kai sulta sitä kysy... siis meneekö vai ei... mutta mä taas henk.kohtasesti olen sitä mieltä, että kyllä se paikka luonnetta kasvattaa, joten vois tehdä jossain mielessä ihan hyvää miehelles...
 
onko miehelläsi siis joku ihan oikea syy olla menemättä sivaripalvelukseen? Sinähän saat hoitajan kotiin, jos terveys sitä vaatii ja mies on muualla. Ja saa kait sieltä sivaristakin lomaa synnytystä varten?
 
Siis meillä on näin että mies on nyt työttömänä ja koettaa nyt koulusta paperit saatuaan etsiä töitä et tultais paremmin toimeen. Joten taloudellisiakin syitä löytyy. Ja minä voin joutua lasta odottaessani olemaan jopa viikkoja sairaalassa kuten edellisessä raskaudessa ja olemaan teholla joka päivä vauvan kans..sitä kun ei vielä tiedä.. Asiat ei oo aina niin yksinkertasia... Ja anteeksi kovasti kun tulin tänne yhtään mitään kysymään! Olin vaan ajatellut että ehkä täällä joku osaisi/haluaisi auttaa.. mutta...<br><br>
 
mielipiteeni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 12:34 mutzi81 kirjoitti:
Oma mielipiteeni tähän armeija asiaan on että nykyään armeijalla ei paljon merkitystä ole. Jos sotakin syttyy niin siinä ei paljon yks suomen armeija mitään merkitse. Se on minun mielipiteeni. Kyllä minunkin pappani on ollut rintamalla sotimassa ja arvostan tietenkin sitä kaikkea! Kaikilla on omat mielipiteensä, tämä oli siis minun.. :)
En sano pahalla, mutta kyllä sitä armeijalla merkitystä on. Ihmettelen vain että miksi miehesi ei ole valmis puolustamaan maataan jos sota syttyisi? Onneksi kaikki ihmiset ei ajattele noin. Silloin voisi sanoa että armeijalla ei ole merkitystä!
ja tosiaan siinä on kolme vaihtoehtoa 1. armeija 2. sivari ja 3. vankila
Siitäpä valitsee mieluisan
 
Siis mulle riittää nyt tämän "isien" palstan seuraaminen!! En jaksa kirjotella ihmisten kanssa joilla ei ole muuta mielessä kuin se että miten itse ajattelee niin sillätavalla on toistenkin tehtävä. En jaksa ymmärtää eikä onneksi tarviikkaan! Ei kiinnosta teidän mielipiteet asiaan!! Kysyin vaan onko jollain kokemusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 15:23 mutzi81 kirjoitti:
Siis mulle riittää nyt tämän "isien" palstan seuraaminen!! En jaksa kirjotella ihmisten kanssa joilla ei ole muuta mielessä kuin se että miten itse ajattelee niin sillätavalla on toistenkin tehtävä. En jaksa ymmärtää eikä onneksi tarviikkaan! Ei kiinnosta teidän mielipiteet asiaan!! Kysyin vaan onko jollain kokemusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eipä sit kannata näitä avauksia tehdä jos ei kestä toisten mielipiteitä!!!!!!!!!!!!
turhaan hernettä nenään vedät kun kaikki ei ole yhtä mieltä sinun kanssa!!!!!!!!selkärangatonta touhuuu!!!!!!!!!!
 
Tota just tarkotan! Kun en ole mielipiteitänne pyytänyt hyvät ihmiset vaan apua ja neuvoja! Ei pitäis olla liian vaikeeta käsittää! Mut nykymaailma on just tätä... Ite en mene ketään toista neuvomaan miten pitäisi asiansa hoitaa mut jos neuvoa kysytään niin yrittäisin nätisti antaa neuvoja. EN ALKAA HAUKKUMAAN!
 
mielipiteeni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 15:33 mutzi81 kirjoitti:
Tota just tarkotan! Kun en ole mielipiteitänne pyytänyt hyvät ihmiset vaan apua ja neuvoja! Ei pitäis olla liian vaikeeta käsittää! Mut nykymaailma on just tätä... Ite en mene ketään toista neuvomaan miten pitäisi asiansa hoitaa mut jos neuvoa kysytään niin yrittäisin nätisti antaa neuvoja. EN ALKAA HAUKKUMAAN!
En halua olla ilkeä, mutta neuvoin vaan et ei siitä oikein voi mitenkään luistaa...se on vaan pakko valita noista kolmesta. ja eihän se ole kuin puolivuotta elämästä. lyhyt aika
 
pahasilmä
Sieltä sivarista saa aika hyvin vapaata. Oikeastaan siellä sivarikeskuksessa joutuu olla vaan jotain 2 kuukautta. Asiasta kannattaa varmaan kysellä, että minkälainen ratkaisu on mahdollinen. Sitten sieltä saa ainakin 6 päivää isyyslomaa. Ehkä voitte sopia sivarin alkamisajankohdasta. Ja kannattaa kysellä etukäteen jotain mukavaa palveluspaikkaa läheltä kotia.
 
kata0405
Lueskelin noita juttuja läpi ja uskomatonta miten armeijan puolia vielä pidetään 2000-luvulla kun eletään. Kai sen voi käydä kuka haluaa tai sitten ei. Näkkeehän tuon mitä isot viisaat pojat päättää ja pienet pojat sitten taistelee hurmiossa lähi-idässäkin. Hyi sentään. Tämä ei nyt varmaan auttanut alkuperäisen viestin kirjottanutta mutta tulipa sanottua.... :x
 

Yhteistyössä