isien mielipidettä halutaan!

• Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt

no kertokaas oma mielipiteenne asiaan.

Olen 4 kk:lla raskaana. Mies etääntyi kun tieto raskaudsta tuli. Sen jälkeen hän ei ole millään tavalla osoittanut minkään sortin mielenkiintoa ei niin minua kuin tulevaa vauvaa kohtaan. Pää asia miehen tän hetkisessä elämässä on hänen omien sanojensa mukaan hänen 5v tytär joka asuu äidillään.

Mikä raskaana olevassa naisessa on niin vastenmielistä?
Onko niin että jos miehellä on ennestään lapsi, toinen lapsi ei ole minkään arvoinen?

Suur perheen isä
En ymmärrä miestäsi, miten voi suhtautua sinuu yuolla tavalla. kaikki lapset ovat yhtä rakkaita jotka ova omiani. mielestäni raskauden pitäisi lähntää teidän suhdetta. voimia sinulle T:M 40

Hankala kommentoida kunnolla kun ei tiedä taustoja. Eli lähinnä oliko lapsi yhdessä suunniteltu vai pelkästään sinun haluama? Menikö teillä hyvin ennen raskautta? Onko teillä yhdessä jotain suunnitelmia tai voisiko miehelläsi itsellään olla jotain suunnitelmia johon pieni lapsi ei kunnolla sovi ainakaan tässä vaiheessa? Oletko sinä ollut nyt raskausaikana erityisen "hankala"? Onko teille tullut nyt hiljattain jotain muita ongelmia (esim. taloudellisia)?

Jos raskaus oli yhdessä suunniteltu ja lapsi toivottu, niin sitten ei tule oikeen muuta mieleen kuin että mies ei sitten ollutkaan kovin varma teidän suhteestanne ja tajusi vasta nyt kun sai raskaudesta kuulla. Toisaalta, onko miehen edellisen lapsen raskausaikana ollut jotain isompia hankaluuksia (joko itse raskaudessa tai tulevan lapsen vanhempien välillä), jota mies voisi pelätä?

Raskaana oleva nainen ei itsessään ole missään nimessä vastenmielinen (jos ei ala käyttäytymään vastenmielisesti). Ja koska miehellä on jo aiempi lapsi, niin pitäisi olla etukäteen jo nähnytkin raskaana olevia naisia! :)

Juttele noista asioista ja etenkin ehkä tuosta mitä mies ylipäätään haluaa parisuhteeltanne vuoden, kahden, kymmenen sisällä?

Yhteistyössä