ISCI-hoidot / ennenaikainen ovulaatio

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei! Meillä alkoi lyhyen kaavan ivf-hoito tällä viikolla ja olen nyt pistänyt Gonal F -lääkettä maanantaista lähtien. Tänään pitäisi alkaa pistää sen rinnalla Fyremadelia. Nyt kuitenkin tuntuu oireista päätellen (valkovuodon koostumus) siltä, että ovulaatio olisi jo alkanut, vaikka tuon Fyremadelinhan pitäisi juuri sitä jarruttaa. Pelottaa, että tämä oli nyt tässä ja ajoitus meni meillä ihan pieleen. Onko muille käynyt niin, että ovulaatio olisi alkanut etuajassa jo ennen jarrupistosta?
 
Käsittääkseni nuo limat on stimulaatiovaiheessa ihan ”normaaleja”, ei liity ovulaatioon vaan hormonitason nousuun. Ei pitäisi tarkoittaa että ovis on tulossa ennen aikojaan, ja kun tänään kumminkin alat jo pistää jarrua niin sekin estää.
 
IVF-hoidossa estrogeenitasot nousevat huomattavasti aikaisemmin ja korkeammalle kuin normaalissa kierrossa, joten valkovuodon koostumuksesta ei voi tehdä päätelmiä siitä, kuinka lähellä ovulaatio on :)
Mulle kävi niin, että ovulaatio alkoi pikkuisen ennen aikojaan: kun munasoluja kerättiin, osa follikkeleista oli jo puhjennut ja yksi puhkesi lääkärin silmien edessä. Tämä siitä huolimatta, että olin pistänyt kaikki piikit hyvin säntillisesti ajallaan. Munasoluja saatiin silti talteen 9 kpl, joista tuli neljä blastoa. Tuoresiirrosta syntyi meidän esikoinen kohta kolme vuotta sitten ja kohta aletaan yrittää toista lasta pakkasessa olevista alkioista. Eli lopputulos oli oikein hyvä varaslähdön ottaneesta ovulaatiosta huolimatta. Sun tapauksessa en usko, että ovulaatio on vielä lähelläkään jos vasta tällä viikolla olet aloittanut pistokset ja nyt aloitat jarrut. Tsemppiä paljon hoitoon, ymmärrän oikein hyvin että sen aikana tulee suorastaan vähän vainoharhaiseksi ja tarkkailee kehoa ekstrahyvin. Mulla helpottaa kun ajattelen, että mun vastuulla on ottaa kaikki lääkkeet ohjeiden mukaisesti ja loppu on sitten lääkärin (ja kohtalon) käsissä. Eli määrääsi enempää et voi itse hoidon onnistumiseen vaikuttaa joten määräänsä enempää siitä ei myöskään kannata huolehtia (helpommin sanottu kuin tehty).
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
vierailija
Kiitos paljon vastauksista! Tässä tosiaan tulee kuulosteltua omaa kehoa vähän liiankin herkällä korvalla ja pelko siitä, että hoito epäonnistuu on koko ajan läsnä. Täytyy nyt yrittää jotenkin rauhoittaa omaa ylikierroksilla käyvää mieltä (hivenen hankalaa kun samalla pumppaa itseensä kahta eri hormonia 😄). Paljon tsemppiä Pupuna112 teille uuteen yritykseen!
 

Yhteistyössä